Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik rij zometeen bijna twee uur naar een vriendin, die eind december gehoord heeft dat ze ongeneeslijk ziek is. Ken haar nu 16 jaar, altijd contact gehouden ondanks dat we erg ver uit elkaar wonen. Zie er wel een beetje tegenop, maar ja, dat is natuurlijk peanuts vergeleken bij waar zij doorheen moet.
Heb gevraagd of lief wil koken als ik geen zin heb, maar misschien wil ik juist wel (even uit mijn hoofd en ín mijn lijf). In ieder geval wordt het goulash met roerbakgroenten en gekookte aardappelen. Ben er niet dol op maar de rest van het huis wordt er wel blij van. 

Wat heftig Teig! Veel sterkte vandaag 

Oh Teig wat erg! Sterkte daarmee.

Pfoe Teig, dat is geen fijne reden voor een bezoek. Ik hoop dat jullie een fijne middag hebben.

Hier staat erwtensoep op het menu. Gisteravond al gemaakt, vanavond alleen nog een rookworst meewarmen. 

Ik was vergeten welke dag het is en ik ga koken voor iets meer mensen dan ik had bedacht. Het is +5 volwassenen dus vriendlief is naar de supermarkt gewandeld en ik maak van een restje shakshuka + dievriesvondst tomatensaus + lamsgehakt +uien +bonen+ mais een Mexicaanse bonenschotel met ijsbergsla en avocado/tomaatsalade en veel tortilla chips. Met in de oven opgebakken restjes polenta+cheddar+aardappelpuree waarvan ik een soort vierkante koekjes ga bakken in de oven. Met dank aan de nieuwe keukenmachine voor alle snijwerk. Poe. 

Teig: sterkte! Is geen leuk nieuws!

Vannacht werd het 4 uur... Feestje van zoon was erg gelaagd.... Nuzitten we buiten in de zon,want het is prachtig weer....

Man maakt ravioli...

Moosey schreef op 23-02-2024 om 20:42:

KV, we hebben de leeftijd ook wel voor eventuele correcties e

Jaaa, alles gaat hangen  Ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik zou het ook wel willen maar vind het best nog aan de prijs.

Teig, dat zag er geweldig lekker uit allemaal. Fijn gevierd zo. 
En wat een naar bericht van je vriendin. Sterkte

Vrijdag aten we kabeljauw met pesto en pankokorstje met geroosterde spitskool ingesmeerd met mosterd uit de oven.
Gisteren verse varkensworst met venkel van de bioboerderij hier. Was erg lekker. Goede jus bij gemaakt en lekker witlof met aardappels erbij.

Ik was er vanochtend vroeg uit want ik moest een natuurexcursie geven en net nog mijn kuddecheckrondje gedaan. Heb mijn frisse lucht en kilometers wel weer gehad. Zit nu rozig op de bank. We eten vanavond bij vrienden.

yette

yette

25-02-2024 om 16:31 Topicstarter

Ik heb me bedacht ... we eten toch geen enchilada's, maar mousaka. Een variant mèt aardappels. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-02-2024 om 16:54

ik heb kippensoep op staan en ik eet daar een naanbrood bij   de soep was zo lekker, dat ik 2 koppen heb gehad en geen naanbrood heb gedaan. 

Wij waren een dagje met zijn 4tjes op pad, lekker ergens geluncht.  
Straks eten we noodles met kip en wokgroenten.

Wij eten k&k noedelsoep en ik maak een soort panini van pitabroodjes met pepersalami en geitenkaas.

Sterkte Teig! Hopelijk was het fijn om daar te zijn. 
Wij gaan zo soep eten bij vrienden. En daarna nog film kijken misschien. 

Dankjulliewel . Ze had een goede dag en het was erg fijn. Op de terugweg zit ik dan toch te piekeren, of ik niet te veel van haar energie heb opgeslurpt, of ik haar wel goed heb 'gelezen', nou ja, dat soort dingen. Heeft geen zin om te doen natuurlijk. Heb het steeds letterlijk nagevraagd, dat moet dan maar genoeg zijn, anders weet ik het ook niet. Ik heb genoten van haar gezelschap en zij hopelijk ook van het mijne. En we houden verder de moed er maar gewoon in.

Logisch Teig, dat je daarom piekert. Je wilt er zijn voor je vriendin, maar wat kun je doen in zo'n situatie? Precies wat jij nu hebt gedaan: laten zien dat je er bent. Ze zal vast heel blij zijn met zo'n vriendin die zo'n eind komt rijden om er gewoon te zijn voor haar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.