Eten
MijnNaamIsHaas73
22-02-2024 om 10:53
Gefeliciteerd Dolfje en Ted ook nog 🥳
Wij zijn gisteren thuis gekomen van vakantie. Te gaar om nog boodschappen te doen dus pizza besteld. Vanavond moet er wel weer echt gekookt worden, maar wanneer ik dan boodschappen moet doen weet ik niet want meteen weer een volle werkdag vandaag.
Moosey
22-02-2024 om 11:28
Maandag had lief soep gekookt, was lekker. Dinsdag gingen we op en neer naar een verre stad om de promotie van een nichtje bij te wonen, en aten we op de terugweg heel goeie pizza. Gister een roerbakje met rijst, waar we vanavond op gaan voortborduren want het was nogal veel.
Lief is enorm voor me aan het zorgen want ik heb gister mijn oogleden laten corrigeren. Volgens mij vindt ie het wel leuk dat de rollen nu even omgedraaid zijn. Ik moet zeggen dat ik daar ook wel van kan genieten 
Koreveen
22-02-2024 om 11:57
Gefeliciteerd Dolf en veel plezier.
Moos, spannend. Je bent de 3e al in mijn omgeving.
Vanavond maak ik nasi met een gebakken ei en kip saté met zelfgemaakte pindasaus erbij
Dolfje
22-02-2024 om 13:57
Oh ik kan man natuurlijk ook extra blij maken door ook een ei en pindasaus bij de speklapjes en nasi te maken
Ik heb nu weekend en zit met koppijn want ongesteld op de bank moed te verzamelen om toch ff wat te gaan bewegen in de sportschool. Want echt gezond eten wordt het natuurlijk niet echt de komende dagen.
We hebben wel een flinke wandeling voor zaterdag op de planning staan.
yette
22-02-2024 om 15:39
Gefeliciteerd Dolf!
Ik ben bezig met Herman maar dan volgens mijn eigen idee. Het moet iets met abrikozen, citroenschil, geroosterde amandelen en een vleugje gember worden. Geen idee hoe het uitpakt. Helaas ben ik halverwege de deur uit gerend. Drie uur geleden inmiddels. De gedroogde abrikozen zijn geweld, de amandelen die ik wil roosteren zijn gehakt, er staat al een paar uur een pannetje water met verse gember en citroenschil 'even' te trekken omdat ik daarmee parelduiker met een smaakje wil maken. Maar ik liet alles vallen toen een mij onbekende huisarts belde omdat De Zoon daar was gestrand met epileptische aanvallen. Ze bleken ook 112 te hebben gebeld. Dus ik ben daar naartoe gereden, er maar heel even binnen geweest en toen achter de ambu aan gereden. Zit nu nog steeds op de SEH naast De Zoon - die is platgespoten. En snukt.
Het idee voor vanavond was enchiladas. Maar er zijn hier weer allemaal nieuwe artsen in opleiding. En die laten je niet zomaar gaan. Dus als het even tegenzit, eet ik hier
ToetieToover
22-02-2024 om 17:06
Gefeliciteerd Dolfje, beterschap Moos en sterkte Yette. Altijd fijn om het wel en wee mee te krijgen van jullie 🌷 .
Vandaag aten we gevulde paprika’s, daarin heb ik de rest van de zwarte bonenhummus gebruikt samen met kidneybonen, mais, ui en Mexicaanse kruiderij. En kaas 🧀 bovenop want kaas 💖.
Vanavond shakshuka nou ja, een soortgelijk iets want er zit ook een aubergine in, en we make het af met eitjes, feta, peterselie en olijfolie en we bakken er Braziliaanse kaasbroodjes 🧀 bij want kaas 💖 .
Ted68
22-02-2024 om 17:26
Beterschap Moos, en Gefeliciteerd Dolfje:.. En Yette; sterkte.
Ik maak straks tagliatelle met een geschnetzeltes sausje, met ui, champignons, en stukjes kipfilet. Broccoli erbij... en klaar is kees
Jynta1981
22-02-2024 om 18:56
Gefeliciteerd Dolf!
Sterkte Yette, blijft schrikken elke keer lijkt me. Was het een tijdje goed gegaan?
Wij aten dus pasta carbonara, vriend en ik vonden het echt heerlijk (en supermakkelijk!), maar de kinders zaten te meuten helaas.
Morgen ga ik met de meisjes naar de bios. Daarvoor eten we een zelfgemaakte pizza met toppings naar keuze.
MijnNaamIsHaas73
22-02-2024 om 21:35
Sterkte Yette! Ik hoop dat je inmiddels thuis bent 🍀
En beterschap Moos. Hopelijk herstel je snel van de ingreep.
Wij aten ongeinspireerde pasta met spinazie, spekjes, champignons, kip en roomkaas. Gaat er zonder al te veel geklaag in bij de kinderen en bevat groenten.
Jammer dat de kinderen de carbonara niet blieven Jynta. Daar zijn ze hier wel dol op. Ik zet het niet zo vaak op hetmenu omdat ze losse groenten dan weer niet zo goed eten. Zo'n gegrilde courgette salade eebij lijkt me heerlijk en gezond, maar daar hoef ik niet mee aan te komen.
afrodite05
23-02-2024 om 06:12
He Yette, wat vervelend, weer zo'n aanval en dan ook nog in een vreemde stad. Hopelijk zijn jullie inmiddels weer thuis. Moos, beterschap! En Dolfje en Ted nog gefeliciteerd!
Ik maak vandaag "verse" tortellini gevuld met ricotta, daarbij Italiaanse wokgroente in een roomsaus. Ik had er eigenlijk geen vlees bij gepland, maar denk dat ik er spekjes bij doe als we die nog hebben.
Vanmiddag als ik thuiskom van werk moet ik eerst het diepvriesdeel van de koelkast ontdooien, want we kwamen erachter dat de deur niet meer sluit omdat er ijs achter een van de lades zit. Stom klusje, helaas wel noodzakelijk. Nu al geen zin in
Maar wel fijner om dat te doen terwijl zoon nog op het kdv is.
Dolfje
23-02-2024 om 07:37
Wij rijden vanmiddag naar onze zuiderburen, hebben geen restaurant gereserveerd dus we zien wel. Komt vast goed.
Jynta1981
23-02-2024 om 08:26
MijnNaamIsHaas73 schreef op 22-02-2024 om 21:35:
Jammer dat de kinderen de carbonara niet blieven Jynta. Daar zijn ze hier wel dol op. Ik zet het niet zo vaak op hetmenu omdat ze losse groenten dan weer niet zo goed eten. Zo'n gegrilde courgette salade eebij lijkt me heerlijk en gezond, maar daar hoef ik niet mee aan te komen.
Hier ook niet hoor, ik had de courgette ernaast, anders eten ze de sla niet.
Wij eten ook geregeld pasta spinazie of pasta pesto. Makkelijk en garantie dat de kinderen het eten zonder gedoe.
Ik kan er soms ook slecht tegen. Er wordt soms al gezeurd voor ze een hap hebben geproefd. Kook lekker zelf dan.