Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 23-02-2024 om 07:37:

Wij rijden vanmiddag naar onze zuiderburen, hebben geen restaurant gereserveerd dus we zien wel. Komt vast goed.

Veel plezier Dolfje!

Jynta1981 schreef op 23-02-2024 om 08:26:

[..]

Hier ook niet hoor, ik had de courgette ernaast, anders eten ze de sla niet.

Wij eten ook geregeld pasta spinazie of pasta pesto. Makkelijk en garantie dat de kinderen het eten zonder gedoe.

Ik kan er soms ook slecht tegen. Er wordt soms al gezeurd voor ze een hap hebben geproefd. Kook lekker zelf dan.

Dat is altijd leuk met kinderen, zo herkenbaar.
Vandaag gaat partner met collega's eten dus ik heb voor mij pompoensoep uitgehaald. Ga wel nog een litertje of acht spaghettisaus maken om in te vriezen (deze is op).

yette

yette

23-02-2024 om 11:21 Topicstarter

Hoi  bedankt voor al het medeleven! 

Ik mocht De Zoon gisteren gelukkig weer meenemen - mits ik hem bij ons thuis nog een tijd zou observeren. Dus dat hebben we gedaan. De Vader haalde chinees en daarvan kunnen we vandaag nog eens eten - ik maak er alleen wat groente bij (iets met oa boontjes en paksoi) en haal een bakje keema uit de vriezer. 

Iemand vroeg of het de laatste tijd beter gaat, dat is helaas niet zo. Volgens het nieuwe noodprotocol hoeft De Zoon alleen niet meer na +/- 5 kwartier aanvallen & noodmedicatie ingestuurd te worden (wat zo'n 6 keer per maand gebeurde), maar mag hij thuis gedurende +/- 10 uur het noodprotocol afdraaien. Pas als de aanvallen dan nog niet over zijn, of als hij het eerder niet ziet zitten, wordt 112 gebeld. De reden: ze kunnen er in het ziekenhuis ook niet zoveel mee, want meer noodmedicatie geven, is gevaarlijk. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-02-2024 om 17:24

quiche met prei, bacon en kaas. Erbij een salade

Aardappels, pompoen & bloemkool roerbak met een witvisje

Ik was zo blij met mijn kinderarts: mijn guppen aten ook niets wat groen was.En ik ben echt met de schijf van vijf opgegroeid. 
En mijn kinderarts zei:kinderen nemen dat toe zich wat ze op datmoment nodig hebben.... Zet gewoon stukjes komkommer, wortel etc.op tafel. Het is zonde om over ten ruzie te maken.
Nu zijn ze "volwassen"...en eten ze alles

Ik probeer er ook geen ruzie over te maken, maar ik voel me wel heel beperkt in het bedenken van afwisselende en voedzame maaltijden.

Vandaag was het wel afwisselend, maar niet zo gezond: Wij aten Big Mac smash taco's met friet uit de airfryer.  Met inderdaad een bakje komkommer/tomaat erbij. 

Ted68 schreef op 23-02-2024 om 18:34:

Ik was zo blij met mijn kinderarts: mijn guppen aten ook niets wat groen was.En ik ben echt met de schijf van vijf opgegroeid.
En mijn kinderarts zei:kinderen nemen dat toe zich wat ze op datmoment nodig hebben.... Zet gewoon stukjes komkommer, wortel etc.op tafel. Het is zonde om over ten ruzie te maken.
Nu zijn ze "volwassen"...en eten ze alles

Helaas komt het niet altijd goed. Mijn kinderen gingen steeds minder ‘lusten’. Heel erg naar, ze werden verdacht van ARFID eetstoornis, dat komt vaak voor bij ASS. Ik pureerde wat af, want het ging met name om de structuur. Pffft wat ben ik blij dat die tijd voorbij is. 

Ik ben gezwicht en heb mezelf een keukenmachine cadeau gedaan. Dat vind ik met name voor raspen heel erg fijn. Dus hakte ik in een paar tellen uien en aardappelen in de pan voor reibekuchen. Met tong en kropsla. Toetje is iets lekkers van de glutenvrije bakkerij, daar komen we langs op de terugweg van het sporten. Heullll gevaarlijk. 

Woensdagavond kookte lief rijst met vega stukjes in een zelfgefröbeld Indonesisch-achtig sausje, en roerbakgroenten in een andere kruiderij. Cashewnoten op het bord erover, was allemaal lekker.
Gisteren vierden we onze trouwdag door de frutjes naar opa en oma te brengen en daarna een ontzettend decadente culinaire dag te hebben. We lunchten (vier gangen) in een restaurant met Michelinster, en dineerden in een ander restaurant (zes gangen, en nog wat amuses, en een pre-dessert, enz) met Michelinster. Het was een feestje en echt een belevenis. 
We sliepen vannacht in een hotel, wandelden vandaag twee stadswandelingen met een gids en reden toen weer naar opa en oma om de frutjes op te halen. Bij thuiskomst een eerder gekookte portie erwtensoep opgewarmd, snel stokbrood afgebakken en hoppa, iedereen blij.

Wel beter Yette, dat dat noodprotocol is aangepast. 6x per maand naar de spoed Op de plek waar hij woont kunnen ze daar ook wel mee omgaan, zo lang die aanvallen? Wat een ellende toch, die epilepsie..

Hier knap ik alweer gauw op, vandaag wat gewerkt (thuis) en bij bejaarde vriendin gaan koken. Ik bakte aardappeltjes (die ik wat lang had voorgekookt waardoor ze ook een beetje gingen kruimelen bij het bakken, extra lekker is dat) en smoorde venkel, ui en stukjes kipdijfilet en wat koolrabi. Was erg smakelijk. 

KV, we hebben de leeftijd ook wel voor eventuele correcties   en t is ook niet zo duur meer tegenwoordig, dat scheelt misschien ook. Ondanks nog wat zwellingen etc begin ik sterk het idee te krijgen dat mijn zicht er ook flink op vooruit gaat, dat had ik niet perse verwacht. Heb gewoon echt al een groter blikveld en het idee dat er meer licht in m’n ogen valt. Grappig. 

@moosey: ken ook wat mensen die het gedaan hebben en alleen maar positieve verhalen gehoord. Hoop dat het voor jou ook zo positief uitpakt!

Vanavond hier rode linzenpannenkoekjes met spinazie en een bieten-granaatappel-peterselie-muntsalade. Misschien nog meer erbij maken als het als weinig oogt maar dat weet ik nog niet.

Spinaziestamppot met gehaktballetjes. Lekker simpel.

Mosselen met frietjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.