Eten
Dolfje
16-02-2024 om 18:33
yette schreef op 16-02-2024 om 18:26:
[..]
Daar was ik al bang voor toen ik het las. In dat recept gaan véél minder lepels specerijen dan in het recept dat ik gebruik. En Indiaas moet qua smaak natuurlijk wel knallen
De specerijen vijzel ik daarom ook liever zelf - k&k poeder gebruik ik alleen om de boel op het laatst nog op smaak te brengen en mengsels als curry madras heb ik zelden in huis.
Nou na mijn aanpassingen was het wel lekker en goedgekeurd door man, hij vond het " net echt" smaken of we in een restaurant aten
yette
16-02-2024 om 19:02
Dolfje schreef op 16-02-2024 om 18:33:
[..]
Nou na mijn aanpassingen was het wel lekker en goedgekeurd door man, hij vond het " net echt" smaken of we in een restaurant aten
![]()
Top! Fijn hè, zulke complimenten?
Dolfje
16-02-2024 om 19:23
yette schreef op 16-02-2024 om 19:02:
[..]
Top! Fijn hè, zulke complimenten?
Zeker maar mijn man is wel heel makkelijk met eten, als het maar spicy is dan is het goed
Dewi-Sri2
16-02-2024 om 20:19
Ted68 schreef op 16-02-2024 om 18:15:
Voor Dewi: Apero: Ik maak vaak fajitas,met mierikswortel creme,zalm en rucola... oprollen, en daarna in rolletjes snijden....Mijn oude franse buren waren er gek op. Of een camanbert in de ofen, en dan stukjes stokbrood erdoor halen...
Oh, wat lekker! Maar dat bewaar ik nog even voor een volgende keer, zeker de camembert. Dat moet ik weer op het laatste moment doen, en ik wil gewoon klaar zijn als ze komen.
Dewi-Sri2
16-02-2024 om 20:20
yette schreef op 16-02-2024 om 18:31:
[..]
Quiche met zalm? Gougères? Gevuld eitje?
Yep, gevulde eitjes, prima idee! Dank je wel! Ik geniet altijd zeer van jouw ideeën
.
Teigera
16-02-2024 om 20:54
Wij aten vanavond melanzane alla parmigiana. Broodje erbij om de saus te dippen. Was erg lekker. Lunch was tijdens een wandel-afspraak met een vriendin, broodje met zelf opgeleukte humus (veel kruiden), geroosterde courgette en geroosterde aubergine. Verder stukje dadel-brownie en zij had nog een bananenmuffin mee, ging er allemaal goed in na een wat nattige tocht door de duinen.
anijsblokje
16-02-2024 om 22:10
Hier vanavond een pizza gegeten met tomaat, ansjovis, kappertjes en olijven.
Dolfje
17-02-2024 om 07:46
Wij eten vanavond Saoto. Ga dat straks al maken want we krijgen vanmiddag de schoonouders op bezoek omdat man volgende week jarig is maar we dan weg zijn.
afrodite05
17-02-2024 om 07:51
Ik haal straks een k&k ovenkipfilet uit de diepvries, die is gemarineerd als saté. Ben benieuwd. Daarbij rijst, gewokte spitskool en ik mik er een restje champignons doorheen.
Vanmiddag komen schoonvader en partner, maar ik had geen zin om weer naar de winkel te gaan, dus ik heb gisteren koekjesdeeg gekneed. Straks verder verwerken en de oven in, zodat ze net genoeg zijn afgekoeld als zij op de stoep staan.
yette
17-02-2024 om 07:54
De Vader en ik gaan gezellig logeren in Zeeland. Geen idee wat we eten dus
De nog thuiswonende kinderen maken hier vandaag sobanoodles met allerlei rauwkost en sesam dressing en hebben voor morgen lekker makkelijk een zak aspergesoep en bapao's bedacht. De nog thuiswonende katten zijn ietwat bezorgd ivm de beperkte proteïne-inname van de jongelui, dus die regelen dat er ook af en toe een regenworm wordt aangeboden. Maar zelf ben ik eigenlijk best tevreden met de keuzes die onze kinderen maken als we ze de vrije hand geven
FaithfulDuck87
17-02-2024 om 11:28
ik denk dat ik een salade eet vanavond, met kip, komkommer, tomaat, en wat dressing en croutons.
Teigera
17-02-2024 om 14:00
Gelukkig maar yette, dat de inwonende katten een wormpje in het zeil houden... veel plezier met je weekendje weg samen.
Wij hebben frut I uit logeren bij haar nichtje, en neefje logeert hier bij ons. Frut II zei dat neefje erg van spaghetti houdt dus dat eten we vanavond: met tomatensaus, mascarpone, vega gehakt, courgette en veel geraspte kaas. Toetje is tweekleuren-vla.
irmaladouce
17-02-2024 om 15:17
De keema matar komt vanavond op tafel. Volgens het recept van saveur.com.
Dewi-Sri2
17-02-2024 om 19:17
Vanavond de rest van de Sharwood's van gisteren. De apéro was erg leuk, hoewel ik er geen werk van had gemaakt. Chips, pinda's, zoutjes (die niet lekker bleken te zijn, wist ik ook niet), en stokbrood met brie en vieux pané. Heel simpel, ik had weer een slechte dag. Geen idee waar ik dat vandaan haal, maar vervelend is het wel. Maar de vrienden maakten alles weer goed en ze vonden alles erg lekker. Binnenkort gaan we met z'n vieren lunchen bij een Aziaat in Limoges, die zij ontdekt hebben. Daar hebben we een klein uur rijden wel voor over. Zij zijn ook van het lunchen, bij ons in de omgeving is rijden in het donker echt wel een uitdaging.