Eten
Ted68
16-02-2024 om 07:05
Heb net een tessinerbraten uit de vriezer gehaald: kalfsvlees met spek omwikkeld. Daarbij een bietensalade
Kaaaaaaaatje
16-02-2024 om 08:20
Gisteren aten we spaghetti met venkel, chorizo, garnalen en tomaten, alles gestoofd in witte wijn. Commentaar van mijn vriend was, het lijkt alsof je gewoon wat dingen bij elkaar had gegooid..... Maar ik weet niet of dat nou kritiek was, want in principe is al het koken gewoon wat bij elkaar gooien.
Woensdag maakte ik gepofte aubergines met een vulling van parelcouscous, zongedoogde tomaat en paprika en dan met feta en dan even onder de gril. Dat smaakte mij prima en mijn kinderen blieften het ook (maar dan zonder de aubergine....)
Voor vandaag is het even afwachten, misschien gaan we wel uit eten in het sushi restaurant om te vieren dat het vakantie is, maar we geven deze vakantie alweer genoeg geld uit aan leuke dingen want we gaan naar Beekse Bergen volgend weekend....
@Moos, werk je nog steeds tussen de voetbal velden en de kromme rivier? Welke dagen ben je er? Misschien moet ik nog eens een keer komen zwaaien.
afrodite05
16-02-2024 om 09:14
Nou, ik ga vandaag dus risottorijst halen zodat ik de ovenrisotto kan gaan maken. 
Dolfje
16-02-2024 om 09:51
Wij eten dus de Keema curry van Miljuschka
https://miljuschka.nl/indiase-keema-curry-met-komkommerraita/ met als variant dat ik nog een restje andijvie heb wat ik er ook door roer. Had van de week een beetje te grote zak gekocht. Erbij basmati rijst.
Jynta1981
16-02-2024 om 10:00
Wij eten varkensrollade met champignonsaus (uit een zakje, waar ik een halve bak verse chamoignons doorheen gooi) met aardappelkroketjes, doperwten, wortels en mais.
Morgen makkelijk want nog veel dingen in huis: groentesoep met ballen en een broodje knak. Of iemand moet zin hebben om te koken, dan schuift het door naar zondag.
Moosey
16-02-2024 om 10:09
Kaaaaaaat, jazeker werk ik daar. Ik heb alleen niet echt vaste dagen. Op woensdagen en vrijdagen is de kans het grootst dat je me treft. (maar de komende twee weken toevallig weer niet)
Leuk als je komt zwaaien!
Ik kookte gister het Mexicaans geïnspireerde menu op werk, met chili en pastinaken en coleslaw en mérquez en vis met kruidenkorst (had er eerst ceviche bij maar vond ik toch niet zo goed werken en mensen vinden het eng. Had nu een mexicaanserige versie van de kruidenkorst gedaan, broodkruim met limoen rasp, gember, jalapeños, en zout en olie. Was asociaal lekker.)
Vandaag denk ik weer bij bejaarde vriendin koken. Heb wat merquez meegenomen van gister, verder nog even kijken.
Dolfje
16-02-2024 om 17:05
Dolfje schreef op 16-02-2024 om 09:51:
Wij eten dus de Keema curry van Miljuschka
https://miljuschka.nl/indiase-keema-curry-met-komkommerraita/ met als variant dat ik nog een restje andijvie heb wat ik er ook door roer. Had van de week een beetje te grote zak gekocht. Erbij basmati rijst.
Ik vind deze na proeven net wat aan de flauwe kant en heb er veel meer cayennepeper en chilipoeder aan toegevoegd.
Dewi-Sri2
16-02-2024 om 17:45
Ik heb een ontzettende baaldag en ik trek straks een pot Sharwood's open, tikka masala. Daar moet ik nog wel zelf een hoop aan knutselen, anders is het niet te eten, maar het is tenminste een basis. Uien erbij, een hoop knoflook, groenten, kip, chilipeper, citroensap (want het is veel te zoet naar mijn smaak), zout... Maar ach, ik heb tenminste het idée dat het makkelijk is.
Op tijd beginnen, want er moet natuurlijk wel weer geschaatst worden vanavond 
Dewi-Sri2
16-02-2024 om 17:53
Oh, en in de tussentijd moet ik nog het één en ander verzinnen voor morgen. We krijgen vrienden voor de apéro, en die eten geen vlees, wel vis. Ik wil het niet al te ingewikkeld maken, daar heb ik geen zin in, maar ik peins over kaasjes (maar welke) en gevulde dadels. Natuurlijk zijn er chips en nootjes (anders is het geen apéro, nooit geweten dat Fransen zulke ontzettende chips-eters zijn). Misschien wat snoeptomaatjes. Moet makkelijk zijn.
Toen ik in mijn Viva-archief aan het bladeren was, kwam ik nog een recept tegen dat ik met een van de forumsters verzonnen had in een melige bui: gevulde erwtjes. Pot erwtjes van Hak, kapje eraf snijden, uithollen, vulling mengen met zalm en andere dingen en in de oven
. Nou ja, we hebben er veel lol over gehad.
Ted68
16-02-2024 om 18:15
Voor Dewi: Apero: Ik maak vaak fajitas,met mierikswortel creme,zalm en rucola... oprollen, en daarna in rolletjes snijden....Mijn oude franse buren waren er gek op. Of een camanbert in de ofen, en dan stukjes stokbrood erdoor halen...
ToetieToover
16-02-2024 om 18:20
Vandaag eten wij polenta met scamorza erdoor, een mixje van groene groenten (paksoi, sperziebonen, spinazie) en tong.
Lunch was soep: harira dus in één kom klaar.
Dolfje
16-02-2024 om 18:22
Ted68 schreef op 16-02-2024 om 18:15:
Voor Dewi: Apero: Ik maak vaak fajitas,met mierikswortel creme,zalm en rucola... oprollen, en daarna in rolletjes snijden....Mijn oude franse buren waren er gek op. Of een camanbert in de ofen, en dan stukjes stokbrood erdoor halen...
Fajitas is iets heel anders volgens mij dan een wraprolletje.
yette
16-02-2024 om 18:26
Dolfje schreef op 16-02-2024 om 17:05:
[..]
Ik vind deze na proeven net wat aan de flauwe kant en heb er veel meer cayennepeper en chilipoeder aan toegevoegd.
Daar was ik al bang voor toen ik het las. In dat recept gaan véél minder lepels specerijen dan in het recept dat ik gebruik. En Indiaas moet qua smaak natuurlijk wel knallen
De specerijen vijzel ik daarom ook liever zelf - k&k poeder gebruik ik alleen om de boel op het laatst nog op smaak te brengen en mengsels als curry madras heb ik zelden in huis.
Vanavond vegburger, aardappelkroketjes uit de oven, dikke knoflooksaus van uitgelekte Turkse yoghurt, mayo en knoflook (duh
), gemengde salade met pittige thousand islands dressing.
yette
16-02-2024 om 18:31
Dewi-Sri2 schreef op 16-02-2024 om 17:53:
Oh, en in de tussentijd moet ik nog het één en ander verzinnen voor morgen. We krijgen vrienden voor de apéro, en die eten geen vlees, wel vis. Ik wil het niet al te ingewikkeld maken, daar heb ik geen zin in, maar ik peins over kaasjes (maar welke) en gevulde dadels. Natuurlijk zijn er chips en nootjes (anders is het geen apéro, nooit geweten dat Fransen zulke ontzettende chips-eters zijn). Misschien wat snoeptomaatjes. Moet makkelijk zijn.
Toen ik in mijn Viva-archief aan het bladeren was, kwam ik nog een recept tegen dat ik met een van de forumsters verzonnen had in een melige bui: gevulde erwtjes. Pot erwtjes van Hak, kapje eraf snijden, uithollen, vulling mengen met zalm en andere dingen en in de oven. Nou ja, we hebben er veel lol over gehad.
Quiche met zalm? Gougères? Gevuld eitje?