Eten
Koreveen
14-02-2024 om 15:15
Lief was zondag ziek dus ik ging alleen naar de vrienden. At een heerlijke spinazietaart met bladerdeeg uit de oven met erbij sate van de bbq.
Maandag was lief nog ziek en had ik geen zin om te koken dus ik heb lekker gebakken havermout met havermelk, pindakaas en banaan uit de oven gegeten. Comfort food.
Dinsdag was lief weer op de been en aten we gestoofde witlof met zalmfilet.
Vanavond maak ik een traybak met bloemkool, kipdijfilet en mangochutney. Kwam dit recept tegen en leek mij lekker. https://www.culy.nl/recepten/kip-met-bloemkool-van-de-bakplaat/
Gooi wel de uien eruit.
Sterkte Afro
Moirmel
14-02-2024 om 16:52
Partner is ziek dus ik heb een doos soep uit de vriezer gehaald. Vocht, groenten en zout, net wat ze nodig heeft.
yette
14-02-2024 om 17:33
Ik doe straks voor mezelf ansjovis, ui-ringen, rode peper, kappertjes, zwarte olijven en basilicum op een verse tonijnpizza van de Lidl. Of de kinderen hun pizza's ook opleuken, is aan hun.
Dolfje
14-02-2024 om 18:57
Moirmel schreef op 14-02-2024 om 16:52:
Partner is ziek dus ik heb een doos soep uit de vriezer gehaald. Vocht, groenten en zout, net wat ze nodig heeft.
Altijd handig om zoiets bij de hand te hebben. Beterschap voor haar.
Moirmel
14-02-2024 om 19:03
Dolfje schreef op 14-02-2024 om 18:57:
[..]
Altijd handig om zoiets bij de hand te hebben. Beterschap voor haar.
Bedankt. Het was courgettesoep met kokosroom. Afhankelijk van hoe het morgen met haar gaat is het soep (nog genoeg in de vriezer steken) ofwel een simpele rijstschotel.
afrodite05
14-02-2024 om 21:25
afrodite05 schreef op 14-02-2024 om 08:57:
Wij zouden vanavond Thais afhalen bij een restaurant, maar ik kon er gisteravond niets over vinden... Blijkt dat ze sinds januari gesloten zijn
Dus nog even bedenken wat we dan gaan afhalen. Chinees zou kunnen, maar niet zo'n zin in. Mogelijk wordt het Indisch.
Sowieso een beetje een beladen/ingewikkelde dag, voor het eerst kan ik me niet meer verschuilen achter "wij doen niet aan Valentijnsdag, want dat is de verjaardag van mijn vader." We doen er nu nog steeds niets aan, hoeft ook niet, maar ik vind het zo confronterend dat mijn vader nooit meer zal "verjaren".
Het werd een ingewikkelde combinatie van een eenpersoonsmenu met wat bijgerechten om er genoeg voor 2 van te maken. Nasi goreng (heel anders dan hoe ik hem maak) met rendang, balletjes in een sambalsaus (naam vergeten), saté ajam, sambalboontjes en nog wat dingetjes. Zoon kreeg daar wat kroepoek in z'n knuistjes geduwd, heeft hij lekker van gegeten. Mag hij schijnbaar nog niet van de babypolitie, maar ach, een keertje kan best. Die toko gaan we vaker bezoeken, want het was erg lekker.
Man had nog kasteeltjes (gebakjes) gehaald, dat was een van de lievelingsgebakjes van mijn vader. Lief dat hij daar aan dacht.
Jullie ook bedankt voor alle lieve berichtjes 
Jynta1981
14-02-2024 om 21:44
Vriend had gekookt, dat was fijn, alleen had hij de wortels gewoon alleen gekookt en dat vind ik nogal niksig. Maar goed, er was eten na een lange werkdag én ik hoefde niet te koken.
Morgen maak ik noodles met kip, ui, broccoli en champignons. Of misschien maak ik er wel thaise curry van bedenk ik nu, ook lekker. Moet ik nog even koriander halen, maar ik werk thuis dus tijd genoeg.
afrodite05
15-02-2024 om 07:22
Vandaag komt de Appie weer, dus ik kan weer koken. Vanavond wordt het een simpele ovenrisotto met prei, erwtjes en spekjes.
yette
15-02-2024 om 08:25
Ik maak een ovenschotel van gegrilde snijbonen, tomaat en ui met orzo en pesto. En natuurlijk veel knoflook. Erbij (of misschien erop en dan ff onder de grill?) voor ieder een stukje warme camembert. De groenten ga ik zometeen alvast snijden en in de ovenschaal doen, dan kan het als ik vanavond thuis kom, meteen in de oven.
Dolfje
15-02-2024 om 18:32
Wij aten een pitabroodje met andijviesla met tomaatjes, rode ui en feta en kipkebab en een sausje van opgeklopte cottage cheese met knoflook.
Morgen eten we die gehakt curry die eerder gepost is van de week. Wilde dat vandaag doen maar vergeten gehakt uit de diepvries te halen en geen erwtjes en morgen komt Picnic.
ToetieToover
15-02-2024 om 19:29
Wij aten ingelegde eieren in een snel miso-soepje met daarin vooral aardpeer, uiringen, walnoten en een zakje piri-piri kruidenpasta.
En verder reibekuchen met crème fraîche, gerookte zalm, komkommerlintensalade, schorseneren met geitenboter.
Teigera
15-02-2024 om 20:40
Wij aten vanavond de "specialiteit" van frut I, zoals ze trots verkondigt: lasagne met saus van ricotta, veel spinazie, tomatenplakjes, gerookte zalm, Parmezaan en erbovenop mozzarella. De volgende keer moet ze maar wat meer maken, want het ging rap op.
afrodite05
15-02-2024 om 21:16
afrodite05 schreef op 15-02-2024 om 07:22:
Vandaag komt de Appie weer, dus ik kan weer koken. Vanavond wordt het een simpele ovenrisotto met prei, erwtjes en spekjes.
Nou, niet dus. Risottorijst was op... Niet goed de voorraad in m'n hoofd zitten. In plaats daarvan hebben we pizza's belegd met champignons, rauwe ham, mozzarella en rucola. Was prima.
Dus nog even bedenken wat we dan gaan afhalen. Chinees zou kunnen, maar niet zo'n zin in. Mogelijk wordt het Indisch.