Eten
afrodite05
11-02-2024 om 07:31
Heftig Moosey, maar fijn dat de rust is wedergekeerd.
Ik heb het gesprek over de peulvruchten een beetje gemist, geloof ik. Of niet goed gevolgd. Maar wij eten denk ik eens per week wel iets als zwarte bonen, kikkererwten of "gewone" erwtjes. Niet per se vanuit een bepaalde overtuiging.
Vanavond maak ik pasta met geroosterde bloemkool en chiliflakes, pijnboompitten en kaas. Ooit dat receptje gevonden van Miljuschka nogwattes, valt hier altijd goed in de smaak.
Ik vind het trouwens jammer dat er nog maar zo weinig kookprogramma's op tv zijn. Ja, heel holland bakt, maar ik bedoel gewone maaltijden. Vroeger stond er vaak een kok in een kwartiertje of halfuurtje in een programma een avondmaaltijd te koken, inspireerde me vaak en was makkelijke tv. Of van die kookprogramma's als wie is de chef ofzo.
Dolfje
11-02-2024 om 08:06
Wij aten friet en kipcorn thuis uit de airfryer. Waren op tijd thuis en hebben tv gekeken en lagen voor middernacht in bed.
Vandaag de laatste dag carnaval voor ons. Vanmiddag naar de optocht en dan zien we wel. Denk dat we vandaag ook wel op tijd weer thuis zijn.
anijsblokje
11-02-2024 om 09:16
Oh nee Moosey wat klinkt dat als een afschuwelijke week...
Hier vanavond zoete aardappel ovenschotel, dus met zoete aardappel, gember, tomaat en pinda in de oven en smullen maar. Ik heb reusachtige zoete aardappels, 2 stuks wegen al 1200 gram samen. (daarom waren ze vast in de aanbieding!)
Teigera
11-02-2024 om 09:42
Wat een week Moosey! Fijn dat de rust is wedergekeerd, laat hij maar een weekje blijven
.
Vanavond maakt frut I mosterdsoep, waarbij ik börek met spinazie en feta maak. We hebben daarnaast rauwkost en een broodje om te dippen in hummus met kruiden.
Ted68
11-02-2024 om 12:25
Heb net koningsberger klopse gemaakt voor morgen. Moet ik het morgen alleen nog op warmen.
En vanavond eten we raclette.
MijnNaamIsHaas73
11-02-2024 om 13:38
Wat naar Moos! Hopelijk blijft alles nu weer rustig.
Wij eten vanavond tomatenrisotto.
Koreveen
11-02-2024 om 14:41
Fijn dat jullie weer op de been zijn, Moos. Ziek zijn is niet fijn.
Veel plezier Dolf!
Ik woon middenin carnavalsgebied maar vier het de laatste paar jaar niet meer. Ik geniet wel van de wagens die ik hier langs zie komen vandaag en alle luitjes die ik verkleed zie rondlopen.
Ik weet in ieder geval dat ik maandag en dinsdag geen file heb, dat is ook fijn ![]()
Vrijdag had ik een workshop in de avond en we aten lekker makkelijk en snel het laatste bakje erwtensoep uit de vriezer.
Gisteren aten we bij een van onze favo restaurants. Ze bestaan 5 jaar en serveerden een mooi 6 gangen jubileummenu.
Oa zeebaars-tartaar met komkommerijs en gadogadosaus.
Geweldige knolselderijsteak met mosterdsaus, truffel en parmezaanse kaas.
Kalfsfilet en kalfssucade met pastinaakkoekjes en geweldige balsamico jus met rozijnen
Kaasplankje was heerlijk. Ik hou van mega stinkkaas maar er zat er 1 bij die zelfs ik te heftig vond. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Dessert was verschillende bereidingen met bloedsinasappel, waaronder ijs en mousse met roze chocolade en vanille.
Vanavond eten we bij vrienden. Weet nog niet wat we krijgen.
FaithfulDuck87
11-02-2024 om 14:45
ik heb nog wat kipshoarma liggen van gisteren dus dat eet ik, met pitabroodje en knoflooksaus. Erbij een koolsalade met???
yette
11-02-2024 om 15:11
Ik zet vandaag een hapjesmaal op tafel: dolma's, vegetarische koofteh tabrizi, kruidige gehaktballetjes, gegrilde kleine courgettes met yoghurtsaus en saffraan boter, pide, aioli, pesto, tapenade, olijven. Een beetje van mezelf en een beetje k&k.
Dolfje
11-02-2024 om 17:33
Wij zijn alweer thuis, was gezellig bij de optocht maar verder geen bekenden meer getroffen in de kroeg en met zijn tweetjes daar staan is minder leuk en we hebben gisteren en eergisteren leuk gehad dus ik vind het jammer maar het is eigenlijk ook wel prima.
Net hete noedels op en nu wat snacks uit de airfryer.
ToetieToover
11-02-2024 om 17:38
Vandaag Tom Kha soep, een snelle variant (wegens potje kippenbouillon + blikje kokosmelk) vooral veel knoflook, rawit, Laos, gember en limoen(?)blad, zilvervliesrijstvermicelli, shiitake en taugé.
En
Bowl met de andere helft van de zilvervliesrijstvermicelli, edamame, zalm, avocado, komkommer, gehalveerde geroosterde mini kropjes paksoi met sesamolie + over de rest een oosterse dressing à la poké bowl, furikake.
Dewi-Sri2
11-02-2024 om 18:00
Fijn dat het beter gaat Moos, heel naar die buikgriep.
KV, over wat voor stinkkaas heb je het? Ik ben dol op sterke (stink)kazen, hoewel cabrales mij zelfs te ver gaat. Hier in Frankrijk hebben ze nog Boursault, die volgens mij in Nederland al sinds jaren uitgestorven is. Het is dat echtgenoot amok maakt als ik die in huis haal, anders stond hij hier dagelijks op het programma
.
Vrijdag heb ik eindelijk de mulligatawny gemaakt, en hij was goddelijk. En vanmorgen stond ik al om 7 uur de marinade voor de saté domba te maken. De sambal goreng telor petis is ook al klaar, dus straks alleen nog maar de rijst en de groente. Dat wordt een makkelijke avond. Gelukkig, want ik wil, hoe oubollig ook, lekker HHB zien. Het is 1000% kneuterig, maar ik vind het toch leuk. Misschien is dat wat je overkomt als je Nederland verlaat.
Moosey
11-02-2024 om 20:37
Je eten klinkt heerlijk Dewi!
En dank allen voor het medeleven. Het bijwerken werd m ook lekker niet vandaag, ipv lekker gedipt in de rivier en uitgebreid koffie geleut met mijn dipgenoten, aangerommeld en gezellig gekookt bij bejaarde vriendin. Het werd pasta met bleekselderij, broccoli, ansjovis, rode ui, kappertjes en walnoten. En parmezaan. Lekker.
Jynta1981
11-02-2024 om 20:37
Hier maakte vriend een broodje hamburger met een gebakken eitje, augurkje, ui etc. Patat on the side.
Dolfje
12-02-2024 om 06:29
Ik ben al sinds 5 uur wakker
Darmen zijn van slag door al dat bier en snacks dus ben maar opgestaan en op de bank gaan liggen zodat man door kan slapen.
Heb door die paar dagen bier ook constant trek. Echt niet normaal hoe dat werkt in je lichaam.
Weet nog niet wat we vanavond eten. Kijken later wel wat we nog hebben en of we zin hebben om naar de winkel te gaan. Nu ik zo vroeg wakker ben stort ik natuurlijk ergens in vandaag.