Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik zou gaan sporten en op de terugweg boodschappen doen en bedenken wat we zullen eten maar het is echt verschrikkelijk slecht weer en picnic komt binnen nu en een uur ipv vanavond dus kan nu niet weg en geen zin.

We eten in elk geval iets met komkommer want die heb ik nog 1,5 liggen en de komende dagen met carnaval gaan die niet op.
Dus  komkommer en ijsbergsla met tzaziki, tomaat en hamburgers of met  merquez. 
Morgen gaan we bij vrienden  een bodem leggen  eten voor we op stap gaan.
Zaterdag naar d'n optocht en kunnen dan wat in de stad eten maar in geval van daar geen zin in want druk /duur etc kunnen we thuis snacks in de airfryer doen. Soep en worstenbroodjes, eieren en spek heb ik ook 
Zondag idem maar dan optocht in een andere plaats.
Maandag zien we wel weer verder 

Veel plezier dolfje!

Wij aten friet met snacks van de friettent vandaag.  Wegens slechte voorbereiding en gebrek aan inspiratie.  Kinderen blij 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-02-2024 om 19:08

wrap met stoofvlees een groente, geraspte kaas erop en chilisaus erbij

yette

yette

08-02-2024 om 22:33 Topicstarter

Oh jee, is het vastelaovend? Alaaf!!!

Dat ben ik echt ontgroeid hier op de Veluwe. Ook geen kriebels meer. 

Ik heb linzenballetjes, merguez, een soort raïta en een tajine met groenten en bulgur op tafel gezet. 

Veel plezier met carnavallen, Dolfje! Wij zijn er ook niet van. Volgende week is het carnaval op het kinderdagverblijf van zoon (8mnd). Gelukkig wordt er niet verwacht dat ze verkleed komen, al mag het wel en zijn de leidsters zelf wel verkleed. 

Ik maak vanavond witlofstamppot. Of nouja, eigenlijk gewoon aardappelpuree met daar doorheen rauwe witlofreepjes, hamblokjes, tomaat en kaas en dat gaat dan even in de oven. 

Ik geloof dat we vanavond bij de vrienden pasta of nasi te eten krijgen. Hopelijk de komende dagen minder regen dan gisteren want dat was echt ruk dat weer.

Veel plezier Dolf!

Hier in de randstad hebben wij weinig met carnaval. In een dorp hier verderop is altijd wel een optocht, maar ik ben nog nooit geweest.

Vanavond eten we quiche met pesto, mozzarella en tomaat. Pijnboompitjes erdoor en sla erbij.

Morgen vieren we de verjaardag van man en jongste. Naast alle taart en hapjes is er voor de liefhebber een kop soep die ik morgen maak: vegetarische tomatensoep of groentesoep met ballen. Stokbroodje erbij en voor de kinders een broodje knakworst.

Gefeliciteerd Jynta!

Veel plezier Jynta! 
Ik at niks gisteren. Stond op het punt om naar werk te gaan ‘s ochtends en voelde me niet helemaal lekker. Half uurtje later hing ik boven de wc-pot en sindsdien tot nu toe alleen maar geslapen. Bizarre gewaarwording, zo’n buikgriep. Nu gaat het geloof ik wel weer. Zo maar ns een boterhammetje smeren..

Oei beterschap Moos, en veel plezier voor alle feestvierders! De hooikoorts is weer gestart, dus ik ben blij met die regen ☔️. 

Vandaag leg ik een bakplaat vol met broodblokjes, kipmerguez, pompoen, knolselderij en kikkererwten met wat olijfolie en in ieder geval knoflook. Kropsla erbij met knoflookdressing. 

De vriezer leverde naast de broodblokjes en de worstjes, nog een verborgen schat op: bakje bruine bonensoep met groninger worst  dus dat wordt lunch. 

Tjee Moosey, dat klinkt naar.
Jynta en Dolfje, veel plezier met jullie feestelijkheden! Dolfje, het giet hier van de regen, hoop dat het bij jullie minder is.

Hier geen carnaval, kinderen gaan ook niet verkleed naar school ofzo, het leeft niet. Vind ik niet heel erg . Lief gaat een weekendje weg, de frutjes en ik gaan om het weekend in te luiden pizza eten (op de bank! met de tv aan!). 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-02-2024 om 09:10

vanavond deel 2 van hutspot. 
Hier is er wel carnaval, geen optocht of zo. 

Teigera schreef op 09-02-2024 om 08:54:

Dolfje, het giet hier van de regen, hoop dat het bij jullie minder is.

Nou net onderweg naar de sportschool regende het nog maar nu lijkt het weer lichter te worden. Het is  hopelijk droog op de momenten dat we buiten gaan zijn.

Dank, maar ik moet bekennen dat ik er helemaal niet zo van hou. Teveel geregel. Plannen wat er allemaal te eten moet zijn, boodschappen, taarten maken... 
Maar goed, wel gezellig als de mensen er zijn.

Nu moet ze nog een traktatie uitzoeken om dinsdag te trakteren en wat ze nu koos was allemaal veeeeeeel te veel werk dus die strijd moet ik nog even winnen.

yette

yette

09-02-2024 om 18:15 Topicstarter

Wij eten een gehaktschnitzel, aardappeltjes met een korstje uit de oven en een bietjes-boontjes salade met romige mierikswortel-dressing. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.