Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Goed van je dat je het toch positief oppakt, yette!

Er zijn nog 2 flinke enchiladas van zaterdag over en die zet ik straks in de oven. Als dat niet genoeg is, kan man nog een restje gnocchi van donderdag opwarmen. Restjes dus, lekker gemakkelijk. En dat is maar goed ook want ik ben nog steeds niet helemaal fit...

Wat sterk van je dat je kunt "omdenken", yette. Zijn De Vader en jij nu wel weer on speaking terms, of...?  Heb je het eerste bezoekje aan de dagbesteding al gepland?

Ik ben ziek geworden en misschien is dat maar goed want ik modderde al langer aan. Maar ik voel me wel zielig en vind het nu al heel erg saai. Ik wil alleen maar zachte dingen eten, dus dat werden volkorenbolletjes met gerookte zalm. (die moest op) Benieuwd of ik ook nog wat groente erin stop vanavond of dat het een dagje zonder wordt. (en dan wat extra fruit of zo) 

@Dewi: Wat bijzonder dat je al die forumrecepten hebt bewaard.

Yette  :hug......

Ik had na een shit dag op mijn werk met veel geweld rn de bijbehorende geluidspegel geen zin in eten. Heb voor de familie pasta al la Norma gekookt, en een tosti voor mij zelf gemaakt.

Ik weet niet wat je bedoelt met geluidspegel Ted, maar geweld klinkt erg naar. Is er niemand anders het gezin die kan koken als jij er even doorheen zit? Klinkt mij niet zo prettig in de oren, voor de rest moeten koken terwijl je zelf niet wilt eten, maar misschien vind jij dat niet erg. 

Yette, klinkt wel naar, hoe je overvallen bent door de twee dames en je eigen partner notabene. Het kan natuurlijk zijn dat anderen iets zien wat jij niet ziet, maar dan nog lijkt t me een erg onprettige ervaring. De dagbesteding in kwestie klinkt dan wel weer relatief leuk. Ben benieuwd hoe het gaat zijn. 

Ik was na een fijne vrije avond gister en een fijne vrije ochtend vanochtend enigszins uitgeteld op werk, geen idee hoe dat kwam. Maar ik kookte toch erg lekker, pompoencurry met citroenrijst en kikkererwtensalade. t Was voor een groep die wekelijks komt en een mevrouw kwam mededelen dat ze het volgende week graag nóg een keer wilden eten, zo lekker vonden ze het  

Hmmmm mijn bericht van gister had ik niet geplaatst zie ik.

Ben kapot. Drukke dag op werk en daarna zeurende chagerijnige kinderen thuis: bleh.
Daarna even gesport om mijn zinnen te verzetten en nu met thee in bed.

We aten aardappels, snijbonen en een slavink.
Voor morgen pastasaus uit de vriezer gehaald, jongste wil daar "verrassingspasta" bij met kaasvulling. Erbij komkommers en tomaten ofzo. 

Man heeft een bakje korma uit de diepvries gehaald en eet dat met chutney en naan.
Ik eet komkommer met gerookte kip en lemon pepper. En voor ik ga werken een kom soep.

Boerenkoolstamppot met een slavinkje. Volgens mij voor het eerst dat ik een slavink eet bij boerenkoolstamppot, maar ja, waarom ook niet? Ik had geen zin in de standaard rookworst of stoofvlees erbij.

Ga straks lunchen met een vriendin: bij een goede italiaan... Dus vanavond maak ik rösti met spek en spiegelei voor de familie, en eet ik w.s een broodje kaas.

Moose: Als je 33 geestelijk gehandicapten bij elkaar zet, word er veel geschreeuwd; en komt dat niet altijd goed....Meer kan ik niet oer mijn werk schrijven.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-01-2024 om 09:05

op de planning stond iets van nasi/bami, maar ik ben niet fit, dus maar kijken waar ik vanavond zin in heb.

Respect Ted. En zorg goed voor jezelf!

Er wordt vanavond lasagne voor ons gemaakt. Lekker aanschuiven

MijnNaamIsHaas73 schreef op 30-01-2024 om 09:28:

Respect Ted. En zorg goed voor jezelf!

Er wordt vanavond lasagne voor ons gemaakt. Lekker aanschuiven

Eens. En ik denk dat Moosey bedoelde: is er ook iemand die zo nu en dan voor jou zorgt als je thuis komt na een drukke/intensieve dag? Dat je niet na uitputtend werk nog thuis de hele boel moet regelen?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-01-2024 om 11:33

heb nu een eggdrop-kippensoepje opstaan. Beetje gember erin, dat  is vast goed voor mijn keelpijn. 

anijsblokje schreef op 29-01-2024 om 18:55:

@Dewi: Wat bijzonder dat je al die forumrecepten hebt bewaard.

Tja, ik ben lichtelijk receptengek. Ik kan kookboeken lezen zoals een ander een roman leest, tenminste, als ze een beetje leuk geschreven zijn. Op het ogenblik verslind ik alles van Onno Kleyn.

Als we er vanmiddag niet uit hoeven, maak ik (eindelijk) mulligatawny, met de rest curry van gisteren. Misschien dat ik zo gek ben om er naan bij te bakken.

Heel veel sterkte Yette, ik vind het zo knap van je hoe je het aanpakt!

Friezinnetje schreef op 30-01-2024 om 11:33:

heb nu een eggdrop-kippensoepje opstaan. Beetje gember erin, dat is vast goed voor mijn keelpijn.

Dat is lekker en hopelijk helpt het.

Oeh lekker, boerenkool! Die zet ik volgende week op het menu, mét rookworst, dát wel!

Vandaag dus tortellini, die vriend moest kopen met kaasvulling, maar werd tomaten en kaas vulling. Verse pastasaus uit de vriezer erover en een pluk ruccula. Parmezaan en pijnboompitjes erover en dat was een lekker en makkelijk maaltje.

Morgen krieltjes uit de oven,  met doperwten en wortels en vlees of vega wat ik morgen uit de vriezer moet halen, want nu vergeten en lig al met thee in bed.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.