Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ninoea schreef op 24-01-2024 om 19:47:

Ik at vandaag Ovenschotel met shoarma & ei (https://www.ah.nl/r/1186194)

Behalve de bleekselderij lust ik het denk ik wel maar vind het wel een beetje apart recept.

Ik heb vandaag een gebroken dienst zoals normaal op dinsdag, toen had ik het ook maar net wat anders.
Ik heb nog een kommetje groentesoep die eet ik vanmiddag. Kan een soort Griekse salade mee nemen of ik bak een omelet.

Ik maak pasta met champignons, erg veel verse spinazie (per ongeluk te grote zak gekocht), roomkaas en nog even bekijken of ik er kip bij doe of spekjes. Ik neig naar de spekjes.

Heb lief gevraagd om pasta carbonara te maken vanavond. Zin in.

Heerlijk Teigera, pasta carbonara ! Mss dat jovo dat komend WE weer 'ns wil maken (hij is de carbonara-chef).

Gisteren kwam ik door omstandigheden bij de sushi-boer terecht en kocht daar een klein assortiment heerlijkheden. We aten appels uit de oven (met kaneel en suiker) toe.  De rest van het appeloverschot komt de komende dagen opnieuw aan bod.

Vandaag iets met kerstomaatjes die opmoeten. Mss gnocchi alla sorentina. Met shredded salad.

Pasta met uitgebakken chorizo en een prutje van prei, paprika, wortel, tomaten en knoflook. 

Als ik naar de restjes in de koelkast kijk, wordt het een soort van caesarsalade met boerenkool, ontbijtspek, wortel... En iets volkoren broodachtigs erbij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-01-2024 om 17:18

kipschnitzel met wat frietjes en een salade

Heb net zelfgemaakte pizza in de ofen geschoven....deeg gemaakt voordat ik ging werken.

Eergister een soort cassoulet met capucijners, kool en wildworst. Gister op werk knolselderij puree, geroosterde wortels en gemengde groenten (erwtjes, venkel, bleekselderij) Vandaag pimpte ik de rest cassoulet met tomaten (geweckte uit eigen tuin) witlof, bosui, parmezaan en kappertjes. Geroosterde boterham erbij, lekker lekker. Toe weer een bloedsinaasappel (heb via Crowdfarming een kistje bloedsinaasappel, een kistje avocado’s en een kilo parmezaan binnen, zo lekker allemaal)

Hier een kinderfavoriet, zelfmaak wraps met vega kipschnitzels,  tomaat, paprika,  ijsbergsla,  mais ui en geraspte kaas. 

Teigera schreef op 25-01-2024 om 08:50:

Heb lief gevraagd om pasta carbonara te maken vanavond. Zin in.

Oh lekker. Hoe maakt hij dat? Dat eten wij eigenlijk nooit...

Morgen eet ik alleen met de kids. Iig aardappelkroketjes met sla met komkommer en tomaat en voor mij ook feta. Erbij voor kind 1 en mij kippendij met champignonsaus en kind 2 een kipcorn of frikadel uit de airfryer.

Ik heb nog 2 biefstukjes in de diepvries dus die eten we morgen maar nog geen idee met wat erbij. Normaal zou ik friet doen maar we gaan zaterdag bij vrienden eten en borrelen dus dat wordt al niet zo gezond.
Dus ik weet het nog niet.

Dolfje schreef op 25-01-2024 om 22:07:

Ik heb nog 2 biefstukjes in de diepvries dus die eten we morgen maar nog geen idee met wat erbij. Normaal zou ik friet doen maar we gaan zaterdag bij vrienden eten en borrelen dus dat wordt al niet zo gezond.
Dus ik weet het nog niet.

Een lekker Thaise stijl salade? 

Gisteren maakte ik gnocchi in de oven met venkel, stukjes worst uit het velletje, olijven, zongedroogde tomaten en cherry tomaten. Smaakte goed, maar ik had er helemaal geen kruiden bij gedaan en dat is de volgende keer toch wel een goed idee.

Vandaag maakte vriend een snelle roerbak met biefreepjes en een sausje, maar ik weet niet eens welke

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.