Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Jynta1981 schreef op 25-01-2024 om 21:35:

[..]

Oh lekker. Hoe maakt hij dat? Dat eten wij eigenlijk nooit...

Morgen eet ik alleen met de kids. Iig aardappelkroketjes met sla met komkommer en tomaat en voor mij ook feta. Erbij voor kind 1 en mij kippendij met champignonsaus en kind 2 een kipcorn of frikadel uit de airfryer.

Niet aan mij gevraagd, maar toch. 
Pasta carbonara is vrij eenvoudig: je kookt je pasta, ondertussen bak je het spek in de pan, je klopt je eieren op, je giet de pasta bij je spek, mengt met de eieren en zout en peper, overvloedig kaas liefst pecorino en je hebt je pasta carbonara. 

En als je het echt goed wilt doen dan neem je geen gewoon spek maar pancetta. 

Ik had eigenlijk lasagne op de planning staan, eentje die ik eerder heb gemaakt, maar ik ben gisteravond vergeten hem uit de diepvries te halen. Geen idee of hij op tijd ontdooid is als ik hem er nu nog uit zou halen, het zijn altijd van die grote ijsblokken. Ontdooistand van de magnetron heeft weinig nut, want dan blijft het binnenste ijs. Ik denk dat ik hem voor de zekerheid doorschuif naar zondag. Ga ik straks wel frietjes halen voor in de airfryer, daar heb ik meer zin in. We hebben nog wel hamburgers liggen en erwtjes, dus komt wel goed. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 25-01-2024 om 22:32:

[..]

Een lekker Thaise stijl salade?

Wat zit daar in?

https://www.culy.nl/recepten/thai-beef-salade/
Ik kan het recept niet vinden wat ik wel eens gebruikte
Zoiets als dit. Maar dan zonder rijst en  wel altijd mango erdoor en pinda's erover voor de crunch. Zit alleen wel suiker in de dressing,  ik weet niet hoe je dat kan oplossen. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 25-01-2024 om 22:32:

[..]

Een lekker Thaise stijl salade?

Oeh, lekker! Ik weet nog steeds dat Moosey zon soort salade had gemaakt op een (m)eet, ik denk die bij Kooreveen. Ik had toen een restje mee naar huis en dat was zó goddelijk!

Dat ik het jaren later (11? 12? Langer?) Nog weet zegt wel iets, hahahahaha. 

Weet jij nog wat je toen had gemaakt Moos? Receptje?

We eten citroenkip,man met spruitjes,ik met een salade....Kinderen eten niet mee...

Jynta1981 schreef op 26-01-2024 om 07:15:

[..]

Oeh, lekker! Ik weet nog steeds dat Moosey zon soort salade had gemaakt op een (m)eet, ik denk die bij Kooreveen. Ik had toen een restje mee naar huis en dat was zó goddelijk!

Dat ik het jaren later (11? 12? Langer?) Nog weet zegt wel iets, hahahahaha.

Weet jij nog wat je toen had gemaakt Moos? Receptje?

Ja dat weet ik ook nog!

MijnNaamIsHaas73 schreef op 26-01-2024 om 07:11:

https://www.culy.nl/recepten/thai-beef-salade/
Ik kan het recept niet vinden wat ik wel eens gebruikte
Zoiets als dit. Maar dan zonder rijst en wel altijd mango erdoor en pinda's erover voor de crunch. Zit alleen wel suiker in de dressing, ik weet niet hoe je dat kan oplossen.

Ziet er lekker uit, beetje suiker is niet erg hoor. 

Maar ik heb meer zin in iets warms, dit is meer iets voor in de zomer vind ik.

Misschien haal ik wel gewoon aardappeltjes voor in de airfryer of zo. 

Dolfje schreef op 26-01-2024 om 07:38:

[..]

Ziet er lekker uit, beetje suiker is niet erg hoor.

Maar ik heb meer zin in iets warms, dit is meer iets voor in de zomer vind ik.

Misschien haal ik wel gewoon aardappeltjes voor in de airfryer of zo.

Ja dat snap ik, is wel een zomers gerecht. Ik kan niet wachten tot die dagen weer komen 

Da's nu toch wel héél toevallig... Ik zei vanochtend tegen man dat we vanavond een Thaïserige salade eten, want nog rundvlees in de koelkast dat op moet en een halve komkommer... heb alleen geen precies recept dus de link van Haas komt goed van pas !

De gnocchi alla sorentina waren gisteren heerlijk !

Hier vanavond lasagne met pompoen, tomaat, spinazie en champignons. Uiteraard met volkoren lasagnebladen. 

@Jynta: www.osteriamichele.be/pasta-carbonara-recept/ is het recept dat hier in huis gebruikt wordt. Wij gebruiken geen spek of pancetta (sorry Moirmel, niet met je eens qua pancetta, overigens wel eens qua pecorino) maar kopen er speciaal bij de Italiaanse delicatessenwinkel guanciale voor. 

Vanavond pannenkoeken. Er staat nu een bananen-carrotcake in de oven, had nog wortelreepjes over van de poké bowl eerder deze week en zo gaat dat mooi op. Lekker voor mee in de lunchboxen komende week voor zowel mij als de frutjes. Vanochtend ook even wat mini-stroopwafels door de gesmolten chocolade gehaald en versierd met sprinkels, had zin iets leuks voor ze te maken voor als ze zo uit school komen. 

afrodite05 schreef op 26-01-2024 om 06:39:

Ik had eigenlijk lasagne op de planning staan, eentje die ik eerder heb gemaakt, maar ik ben gisteravond vergeten hem uit de diepvries te halen. Geen idee of hij op tijd ontdooid is als ik hem er nu nog uit zou halen, het zijn altijd van die grote ijsblokken. Ontdooistand van de magnetron heeft weinig nut, want dan blijft het binnenste ijs. Ik denk dat ik hem voor de zekerheid doorschuif naar zondag. Ga ik straks wel frietjes halen voor in de airfryer, daar heb ik meer zin in. We hebben nog wel hamburgers liggen en erwtjes, dus komt wel goed.

Ik ontdooi door mijn diepvriesbaksteen in een bak (afwasteiltje) water te zetten, water op kamertemperatuur is voldoende. Dan ontdooit het vele malen sneller en gelijkmatiger. Zeker binnen een halve dag/dagdeel, ik schat binnen 4 à 5 uur. 

Dochter komt eten en die stemde voor Mexicaanse pizza’s dus dat gaat het worden. Met avocadosalade (avocado, komkommer, tomaat, ui) met vinaigrette en ijsbergsla met knoflooksaus.

Die avocado’s van Moos klinken goed. Ik vind tot nu toe die van Crisp het lekkerst. Maar ja, ik ben niks gewend  .

Op de maistortillas komt: bonenspread (cajun kruiden, knoflook, nduja, zwarte bonen, alles samen gepureerd) mais, salami, geraspte cheddar. 

Verder vandaag makreelfilet met ketjapsaus op zadencrackers en groentenbouillon met miso en furikake. Paar snackkomkommers erbij. 

yette

yette

26-01-2024 om 14:51 Topicstarter

Ik heb een drukke week bomvol nieuwe hulpverlening achter de rug. Ben na mijn laatste WMO-keukentafelgesprek van 3 uur toegewezen zorg naar 22 uur gegaan. Het kost niet alleen veel tijd, maar is emotioneel ook zwaar. Voor het eerst dagbesteding gehad vanwege mijn nah. Vinden ze een goed idee. Ik weet niet wat ik ervan vind en of ik daar iets aan ga hebben. Ben nu vooral boos, recalcitrant en moe. Dus voor vanavond wat bakjes uit de vriezer gehaald: mihoen, witte rijst, rendang. Ga er nog sajoer van snijbonen bij maken en De Vader krijgt/regelt een gebakken eitje. Of twee. 

Gisteren heb ik pompoenrisotto met chorizo gemaakt. Zou een snel en smakelijk gerecht zijn volgens Picnic. Maar het was buitengewoon saai. Ook met oa extra tenen knoflook en piment d'Espelette niet te redden. Zelfs zuurkool is spannender. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.