Eten
Dolfje
20-01-2024 om 12:17
Jynta1981 schreef op 20-01-2024 om 11:21:
Okw, ik vind het dus heel vies.
Vieze weeiige drap met stukjes.
Teigera
20-01-2024 om 13:10
@Jynta: koude havermout vind ik ook niet te doen. Ik ben sowieso soms gevoelig voor temperatuur (koude aardappels vind ik ook niet lekker, maar warm prima). Ik ben ook een Griekse yoghurt-ontbijter.
@Damoontje: HelloFresh wel een paar keer gedaan, van die tijdelijke mini-abonnementen met korting. Ik vind het vaak lekker, kook regelmatig van hun site, maar ik vind zelf de ingrediënten kopen in de supermarkt of bij de groenteboer echt goedkoper. Ook beter voor het milieu, zelf kopen, want minder plastic (ze sturen kruiden in plastic, sojasaus, dat soort dingen).
Gisteravond maakte ik linzensoep, wat voor gejuich bij de frutjes zorgde. Erbij stokbroodje om in de soep te dippen, brie-cranberryhapjes om de cranberrycompote van Kerst op te maken en nog wat fetahapjes die ik nog in de vriezer had. Toe chocolademousse. Iedereen heeft goed gegeten, dacht dat ik soep over zou hebben voor maandag werklunch, maar nee.
Vanavond eters; ik maak Mary Berry's Tuscan chicken, erbij halve krieltjes met rozemarijn, in de schil, uit de oven. Toe heb ik mini-lavacakejes die in de oven gaan, en vanilleijs. Wordt vast een lekkere combinatie.
Ted68
20-01-2024 om 14:10
Gisteravond had ik hier spruitjes, gebakken spinazie en entrecote.
Vanavond uitgenodigd bij vrienden, dus moet zelf niets doen.
MijnNaamIsHaas73
20-01-2024 om 14:24
Klinkt als een lekker etentje Teig. Veel plezier!
Wij eten vanavond roti, met kip massala, sperziebonen, aardappelen en ei. Ik heb daar nog niet echt een vast recept voor. Ik lees allerlei recepten en flans er dan wat van. Maar de volgende keer, nu dus, moet ik weer opnieuw verzinnen hoe ik het zal maken. Komt bij dat ik voor de lusiknies een deel van de ei, bonen, aardappelen niet in de massala saus laat garen. Nouja, zal vanavond vast wel weer wat worden.
Jynta1981
20-01-2024 om 15:42
Ik denk dat het hier zelfgemaakte pizza wordt. Met voor ieder erop wat ie wil, zelf te beleggen.
FaithfulDuck87
20-01-2024 om 16:22
heb een uitgebreide lunch gehad, vanavond nog een champignonsoepje met stukje foccacia.
anijsblokje
20-01-2024 om 16:51
Jynta1981 schreef op 20-01-2024 om 11:21:
Okw, ik vind het dus heel vies.
Vieze weeiige drap met stukjes.
Maar ik vind het nog best een positieve omschrijving en goed dat je het geprobeerd hebt!
Mocht je nog ontbijt-inspiratie zoeken, kijk even op de site van Iamafoodie, bijvoorbeeld hier: https://www.iamafoodie.nl/gezonde-ontbijtjes-voor-elke-dag-door-marijke-en-anne-bananenmuffins-6-7/ of volg ze op instagram bijvoorbeeld.
Hier ook weerstand tegen alles wat lijkt op pap (#team Kaaaaaatje dus). Twee zomers geleden vond ik dat ik me over mijn weerzin heen moest zetten en op zijn minst havermout (warm) moest proeven. Dat ene kleine mini-lepeltje was weer ruimschoots genoeg.
Hier vanavond in oa ketjap en sambal gemarineerde tofu, zilvervliesrijst en snijbonen op het menu. Lekker saai maar prima.
afrodite05
20-01-2024 om 17:25
"pap", daar had ik vroeger altijd een discussie over met een vriendin. Zij noemde zo'n beetje alles wat tussen vloeibaar en vast in zat, pap. Yoghurt? Pap. Vla? Pap. Pudding? Pap. Ik noem alleen Brinta pap. Havermout zou ik misschien ook pap kunnen noemen, maar dat noemen wij thuis gewoon havermout. Tja.
Nu ben ik wel benieuwd: zijn jullie team vriendin of team Afrodite?
Dolfje
20-01-2024 om 17:28
Wij eten vanavond frietjes uit de airfryer met kipkebab, zelfgemaakte knoflooksaus en sla.
GeorgieBrown
20-01-2024 om 18:20
#TeamKaaaaaatje... Ook geen fan van pap-achtige dingen. (polenta bijv, als 't niet gebakken is). Ik houd wel van yoghurt. Ik heb nog nooit overnight oats geprobeerd, het spreekt me ook niet echt aan. Maar ik ben wel benieuwd wat je ervan vindt, Jynta.
Ik heb net risotto met radicchio gemaakt.
Jynta1981
20-01-2024 om 18:24
anijsblokje schreef op 20-01-2024 om 16:51:
[..]
Maar ik vind het nog best een positieve omschrijving en goed dat je het geprobeerd hebt!
Mocht je nog ontbijt-inspiratie zoeken, kijk even op de site van Iamafoodie, bijvoorbeeld hier: https://www.iamafoodie.nl/gezonde-ontbijtjes-voor-elke-dag-door-marijke-en-anne-bananenmuffins-6-7/ of volg ze op instagram bijvoorbeeld.
😂
Ik zal ze eens op instagram opzoeken, bedankt voor de tip!
Jynta1981
20-01-2024 om 18:26
Pap= havermout, brinta, rijstepap, etc.
Yoghurt en vla etc is gewoon yoghurt en vla.
afrodite05
21-01-2024 om 07:43
Vanavond maak ik een viscurry met pangafilet, peultjes, tomaat en rijst. Een van de weinige visgerechten die man lekker vindt/accepteert.