Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag een ‘soort van boboti’, oven aangezet voordat ik ging sporten en ik kwam thuis in een geurig huis, heerlijk. Met kipgehakt, veel kurkuma bovenop en erdoor onder andere berbere en cranberrychutney (want had ik nog) en mango. Erbij snijbonen en brown basmati rijst, had ik ook gisteren al klaargemaakt.

Brunch was rode kool met cranberrychutney op linzenwafels met geitenkaas. Geen soep. Wél mandarijntjes. 

Wij eten andijviestamppot met een gehaktbal. En appelmoes natuurlijk 

Hier spinaziestamppot met stoofvlees. 

ToetieToover schreef op 10-01-2024 om 23:03:

Vandaag een ‘soort van boboti’, oven aangezet voordat ik ging sporten en ik kwam thuis in een geurig huis, heerlijk.

Maar.... hoe heeft je oven dat gedaan dan? Of had een huisgenoot gekookt?

afrodite05 schreef op 11-01-2024 om 07:09:

Hier spinaziestamppot met stoofvlees.

Lekker, ik heb ook sucadelappen besteld bij de boodschappen.

Hoe maak je je spinazie stamppot? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-01-2024 om 07:16

hier vandaag deel 2 van de snijbonenstamppot, erbij een paar kleine gehaktballetjes

Jynta1981 schreef op 11-01-2024 om 07:11:

[..]

Lekker, ik heb ook sucadelappen besteld bij de boodschappen.

Hoe maak je je spinazie stamppot?

Aardappelpuree maken en daar ontdooide (en even in de magnetron opgewarmde) diepvriesspinazie doorheen. Zo smaakt het vrij simpel/toegankelijk en kan babyzoon dus mee-eten. Daarom het stoofvlees erbij, geeft wat meer smaak aan het geheel (en dat krijgt zoon niet). Zout en peper gaat erbij als de portie van zoon opgeschept is.

Wat meer werk en ook lekkerder/meer smaak: uien en knoflook bakken, verse spinazie kort meebakken, deels laten slinken en dat door de puree roeren. 

Zieke collega dus vanavond ook terug naar werk. Man maakt kip korma of madras met naan. En ik eet vanmiddag een kom soep 
en  neem 2 gekookte eitjes mee. 

Jynta1981 schreef op 11-01-2024 om 07:10:

[..]

Maar.... hoe heeft je oven dat gedaan dan? Of had een huisgenoot gekookt?

Ik heb de ovenschotel, rijst en snijbonen samen met vriendlief de avond tevoren klaargemaakt. Ik ben thuisgekomen, spullen gepakt, omgekleed, oven aan en schaal erin. Sporten, thuiskomen, eten, (in de koekenpan wat rijst en bonen erbij opwarmen), douchen, omkleden. En voor de drukke dag van vandaag staat ook al eten klaar

Brunch is een restje boboti. En diner wordt een ovenschotel van aardappel, aardpeer en ui (gratin met melk en rooomkaas), en dan bak ik er nog een visje bij en was wat andijviesla. 

Sterkte yette, lijkt me schrikken zo'n bericht.

Wij eten hier thuis wel soms het vega gehackt en de vega kipstuckjes. Voor het mondgevoel en 'vulling' vinden we dat soms wel lekker. 
Gisteravond pimpte lief een restje Indiase curry (met bloemkool, kikkererwten en doperwten) van vorige week, door er tomaat en spinazie doorheen te doen, rijst en vegetarische balletjes erbij en toen was het precies genoeg voor ons vier. 
Vanwege het koude weer hebben we besloten dat het een perfecte dag is voor boerenkoolstamppot met worst vanavond. Lekker .

Gister ging ik langer door op werk en maakte ik voor een collega en mezelf een grote salade en bakte daar wat frietjes bij. Lekker echt uit het vet Ik vind Airfryer-friet ook lekker, maar goed gefrituurde dikke frieten….. jummie. 
Vanavond eten we met vrienden, beenham met aardappeltjes, wortel en pastinaak uit de oven. Lief bakt een appeltaart van appels die op moeten als toetje. 

irmaladouce schreef op 10-01-2024 om 08:30:

Voor vandaag nog geen idee. Ik heb “stiekem” wel weer ‘ns zin in een stukje vlees. Een entrecôte parisienne of lamsfilet. En dan met zoete aardappelfrietjes uit de oven en brocs en/of shredded salad/rauwkost. Maar mss krijg ik straks in de super nog andere inspi.

Het werd gisteren idd vlees, rumpsteak. Met rozemarijnaardappeltjes uit de oven en shredded salad.

Voor vandaag nog geen idee. Als niemand tussen de middag het restje gnocchi van dinsdag heeft opgegeten of de daarvan overgebleven saus dan wordt het dat met extra pasta erbij. En anders moet ik nog iets verzinnen...

Volkoren couscous met gewelde rozijnen plus in ras-el-hanout gebakken paprika, courgette, wortel, tomaat, ui en knoflook, afgetopt met gezouten pistachenootjes

Hier zwarte kikkererwten (ik vind ze nog steeds niet echt bijzonder maar ze hebben wel meer structuur/bite) met paprika, tomaat, ui, kappertjes...zoiets. 

Vandaag lekker makkelijk want ik ga straks bloed doneren en weet nooit of ik daar heel moe van thuis kom( het is sowieso een half uur fietsen ) ik heb daarom erwtensoep uit de diepvries gehaald en we eten koolhydraatarme wraps met kipfilet, rucola en truffelmayo. 
En omdat de verpakking wraps dan open is eten we morgen quesadillas met chorizo en tomatensoep (uit blik want ik moet morgen werken).
Zondag zien we wel weer verder waar we zin in hebben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.