Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-01-2024 om 10:24

vanavond deel 2 van de kapucijnerschotel

Vandaag hertenbiefstuk met chimichurri, gewokte wilde spinazie en mesclun sla, met zoete aardappels uit de oven: in plakjes met daarop olijfolie, uienpoeder, kaneel en pul biber. Daarbij wat crème fraîche. 
Een halve pompoen is van de koude groentelade verhuisd naar de warme bouillon, gepureerd en voorzien van komijn, knoflook, pul biber en crème fraîche. Met linzenwafels en hartige hangop met daarin: paprika, komkommer, ui, zadenmix. Dat alles wordt de brunch. 

Vanavond wordt het melanzane alla parmigiana. Waarschijnlijk met bulghur of volkoren couscous erbij.

Pasta spinazie, met hamblokjes, uitje, champignons en kruidenroomkaas.
Nog even kijken of ik het met verse spinazie maak (=blije ik) of diepvries (=blije kinderen). 

Hier vanavond saté domba. Lam dus. Ik had graag saté kambing gemaakt, maar als ik hier om geitenvlees vraag, kijken ze alsof ik van een andere planeet kom. Maar goed, het staat in de marinade. Ik weet nog niet wat voor groente ik erbij maak, maar in elk geval wel sambal goreng telor. Echtgenoot is al helemaal in zijn nopjes.

Jynta1981 schreef op 12-01-2024 om 11:00:

Nog even kijken of ik het met verse spinazie maak (=blije ik) of diepvries (=blije kinderen).

Haha, die is precies zoals het hier thuis gaat!

Ik was gisteren uit eten. Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening.  Vooraf had ik tonijn met gamba en parelcouscous. Hoofd was een heerlijke ossenhaas met jus, lekkere groenten en frietjes erbij. Nagerecht heb ik overgeslagen. 

Vandaag nasi op basis van boemboe uit de vriezer. 

Ik ga vanavond uit eten, daarna naar theater. Zin in. Lief en de frutjes eten maar weer eens chili sin carne, met wraps. 

Toevallig, Dolfje, ik zit ook bij de bloedbank, voor het eerst weer sinds jaren (zwanger/zwanger willen worden = niet doneren). 

Ik maak vanavond sajoer boontjes met rijst, nog even bedenken of ik zo'n conimex boemboe ajam paniki ga gebruiken, of gewoon zelf kip ga kruiden. Allemaal afhankelijk van hoe chaotisch alles straks is. Ik wil namelijk ook alvast boterkoek maken voor morgenochtend.

afrodite05 schreef op 12-01-2024 om 12:05:

Toevallig, Dolfje, ik zit ook bij de bloedbank, voor het eerst weer sinds jaren (zwanger/zwanger willen worden = niet doneren).

Wat een toeval!
Ik ben net thuis en nu ff relaxen op de bank.

yette

yette

12-01-2024 om 18:59 Topicstarter

Ik heb vandaag mihoen gemaakt. 

Morgen ga ik uit eten, hier thuis eten ze patat en snacks uit de airfryer. Zondag maakt vriend (op "eigen" verzoek, met andere woorden: ik heb hem gedongen iets te kiezen wat HIJ wil koken zondag) lasagne. Ik maak daar een salade hij.

Ik maak vanavond pasta met courgette, spekjes en zelfgemaakte pesto van basilicum, kaas, knoflook en welke noten erdoorheen gaan, moet ik nog even bepalen. Ik heb amandelen, walnoten en cashewnoten liggen. Ik denk dat het een mix van die eerste twee wordt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-01-2024 om 08:22

ik heb vanmiddag een high-tea, dus denk dat ik aardig vol zit vanavond. Nog geen idee dus 

Vandaag is het weer tijd voor mijn ‘omega-slaatje’ van blikje kabeljauwlever met azijn, karnemelk, rauwe ui en een paar in de magnetron in de schil gekookte aardappels. Beetje augurk en komkommer erdoor. 

Ik heb soep gekookt: mosterdsoep met roomkaas en gepureerde knolselderij erdoor en bovenop komen nog wat gepofte pompoenpitten en uitgebakken pancetta. Dat eet ik vanavond met wat linzenwafels.

Voor de ‘wie is de mol gezamenlijk kijken’ avond is mijn bijdrage zelfgebakken knapperige gemberkoekjes. Glutenvrij uiteraard. Koekjes bakken is nog best een langdurige aangelegenheid, zo elke paar minuten nieuwe lading eruit en erin en de batch die klaar is, is reeds spoorloos verdwenen (Koekiemonsters aanwezig, not me). Ik maak nog maar een extra deegje. 

yette

yette

13-01-2024 om 11:15 Topicstarter

Broodje hamburger (insanity burger van Jamie), maïskolf, salade.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.