Eten
GeorgieBrown
09-01-2024 om 10:45
Gisteren maakte Brown venkel risotto. Voor vandaag moet ik nog iets bedenken. In elk geval niet Italiaans, want morgen en overmorgen ben ik in Italië, dus dan krijg ik genoeg pasta.
afrodite05
09-01-2024 om 10:54
Ik lees net deze discussie over vega/vegan en toevallig zat ik vanochtend aan het ontbijt in het hotel te bedenken: wat eet je hier dan als je vegan eet? Er liggen verschillende soorten brood, ei, zalm, fruitsalade en yoghurt. Voor mij allemaal prima, maar brood kan toch ook over het algemeen ei, boter, misschien melk bevatten? Er staan in elk geval geen bordjes bij zodat je kan weten wat een vegan optie zou kunnen zijn. Lijkt me dus best ingewikkeld, alleen van het fruit weet ik zeker dat het zou kunnen.
Maar goed, dat terzijde. Wij eten vanavond dus diepvriespizza's.
Teigera
09-01-2024 om 10:57
Lief is vandaag dan echt jarig. Hij wil graag 'feestelijk' eten en kiest voor hamburger op een broodje, met frietjes en rauwkost. Oh well. Dan wordt het dus dat!
Veel plezier in Italie GB, is het een werk-dingetje? Ook tijd om een beetje om je heen te kijken of wordt het erg druk?
GeorgieBrown
09-01-2024 om 11:12
@Afro, brood is vergan, tenzij het bijv. roomboter croissants zijn. Brood bevat meel, gist (of desem), water en zout.
@Teig, Gefeliciteerd met je lief! haha een feestelijke hamburger.
Ik ga voor werk naar Italië. En ik ben er al zo vaak geweest, dat dingen bezichtigen niet heel hoog op de lijst staat. Maar ik loop er natuurlijk wel gewoon rond en ik kan genieten van de mooie architectuur en de sfeer. En het eten natuurlijk. Als ik in de zomer ga plan ik soms wel wat extra tijd en bezoek ik een tuin of museum, maar de meeste heb ik inmiddels gezien. Eind van de maand ga ik weer naar Italië voor werk, maar dan een andere stad waar ik maar 1x kort ben geweest. Dus daar hoop ik wel wat te zien.
Libertine
09-01-2024 om 11:28
afrodite05 schreef op 09-01-2024 om 10:54:
Ik lees net deze discussie over vega/vegan en toevallig zat ik vanochtend aan het ontbijt in het hotel te bedenken: wat eet je hier dan als je vegan eet? Er liggen verschillende soorten brood, ei, zalm, fruitsalade en yoghurt. Voor mij allemaal prima, maar brood kan toch ook over het algemeen ei, boter, misschien melk bevatten? Er staan in elk geval geen bordjes bij zodat je kan weten wat een vegan optie zou kunnen zijn. Lijkt me dus best ingewikkeld, alleen van het fruit weet ik zeker dat het zou kunnen.
Maar goed, dat terzijde. Wij eten vanavond dus diepvriespizza's.
Mijn liefde voor hotel ontbijtjes is sterk afgenomen sinds ik veganistisch eet
in plaats daarvan zoek ik meestal iets in de buurt waar ik vooraf op een menukaart kan spieken.
Veel brood is inderdaad vegan maar bv witte bolletjes niet (zit weipoeder in). Goed op de etiketten letten is het devies en op een gegeven moment weet je het wel en gaat het vanzelf.
Wij eten vanavond stamppot boerenkool met gecarameliseerde ui, piccalilly en crispy chili.
Dolfje
09-01-2024 om 14:49
Ik ben geen vegetariër en al helemaal niet vegan maar die vleesvervangers die ze dan kip of spekjes of gehakt noemen vind ik echt niks. Dan laat ik het liever helemaal weg.
Ik weet niet wat het is, de structuur of de smaak maar het bevalt me niks.
De andere dingen zoals groenteballetjes en spinaziekaas rondo etc vind ik gewoon lekker dus die eten we wel regelmatig.
Dolfje
09-01-2024 om 14:51
Oh en hotelontbijtjes
. We hebben ondertussen alweer een nieuwe vakantie op de planning staan( duurt nog wel eventjes) en ik verheug me er nu al op. 
ToetieToover
09-01-2024 om 16:59
Vandaag een restje Surinaamse bami gegeten en verder weet ik het niet zo goed. Ik heb het alleen maar koud. Dus ik denk iets warms en soepigs. Voorlopig kan ik er nog over nadenken, want eerst sporten en sowieso kan ik meer bedenken als ik trek heb. Het is dat ik een muts op had anders waren mijn hersenen bevroren en kon ik helemaal niet meer nadenken. Brrrr.
anijsblokje
09-01-2024 om 17:22
Wat betreft Surinasmse bami, ik geloof dat je schreef dat je er linzenspaghetti in gooide maar dat is juist super Surinaams, alle Surinamers die ik ken gebruiken spaghetti in hun bami.
Hier vanavond zoete aardappel-pinda-tomaat-chilipeper-gember-ovenschotel.
Moosey
09-01-2024 om 19:06
GeorgieBrown schreef op 09-01-2024 om 10:43:
[..]
Maar dat is niet hun keuze. In principe heeft Libertine wel gelijk. Afgezien van varkens dan.
Kippen zijn ook zeker geen vegans hoor. Ze eten insecten, maden en slakken en ook best wel eens een eigen ei.
Jynta1981
09-01-2024 om 19:13
Moirmel schreef op 09-01-2024 om 07:47:
[..]
Sorry, te snel gelezen en zit redelijk snel op mijn paard als ik een term lees als "vegan kip".
Je recept herlezen en daar je aangeeft gewoon kip te gebruiken: hoe bereidt je deze? Volgens het recept zou je die pas op het einde toevoegen, maar tegen de tijd dat je kip gaar is, zijn je groenten dan toch compleet plat gekookt.
Mijn idee zou zijn om de groenten en de saus te bereiden in een wok terwijl je de kip in een ovenschaal bakt en vervolgens alles nog een poosje in de oven te steken.
Ik gooi alles rauw in de slowcooker en laat het een paar uur sudderen.
Jynta1981
09-01-2024 om 19:26
Ha! Ik heb een gespreksonderwerp aangezwierd!
Ik kook redelijk vaak vega, maar ben niet van de nepkipstukjes of nepgehakt. Wel na de kaasschnitzel of af en toe eens een krokante nepkipschnitzel. Tofu ofzo gooi ik er wel eens doorheen. Maar voornamelijk linzen of paddestoelen ofzo.
Hier hadden de meiden geluk, ik had te weinig bietjes, dus zij kregen een blikje witte bonen in tomatensaus ipv bieten.
Morgen eten we krieltjes, sperziebonen en een kaasschnitzel.
yette
09-01-2024 om 19:41
Moosey schreef op 08-01-2024 om 22:40:
Een hele andijvie verstoppen is wel echt indrukwekkend Yette, man wat komt er altijd een berg groen van zo’n ding af al je eenmaal begint met snijden
Wel lekker.
Mijn eclectische okonomiyaki was erg lekker. Goeie berg groenten binnengekregen ook daarmee.
Ik moet nog opschrijven wat ik precies heb gedaan. Het was inderdaad een enorme hoeveelheid, zelfs na het bakken - een ovenrooster vol als bijgerecht voor maar 4 personen. Maar de jongste heeft tijdens zijn afruim-taak ook de laatste 3 andijvie-dikkertjes opgegeten.
Vandaag wilde ik erwtensoep en pannenkoeken maken. Maar er is ineens iemand in mijn familie dood gegaan. Zomaar. Ik ben nogal van de wap. Ik heb dus eren besteld. Er komt zometeen bezorger met een paar lahmacuns en wat kippenvleugels voor de anderen en voor mij een pizza met gorgonzola en champignons.
En nu ga ik bank-hangende pubers verschuiven omdat ik straks míj́n plekje op die bank èn mijn dekentje nodig heb om die pizza te eten.
Wel lekker.