Eten
GeorgieBrown
05-01-2024 om 16:22
Een goed, gezond & gelukkig 2024 allemaal! Geen goede voornemens hier. En ook geen dry January. Ik drink niet zo heel veel en ik denk er hetzelfde over als Teig.
Mijn hapjes voor O&N waren een vegan feest (zonder dat ik dat speciaal zo had gepland). Met zelfgemaakte olijven focaccia met een linzenspread met kurkuma & komijn. En de dumplings (@Kaat, zelfgemaakt, is niet moeilijk en heerlijk), koolsalade en sticky cauliflower waren allemaal goed gelukt.
Dit vind ik altijd wel een leuke site met vegan recepten: https://olivesfordinner.com/recipe-index/
Van mijn werk had ik een bon gekregen waarvoor ik zelf iets kon kiezen uit een catalogus. Ik had een slowjuicer verkocht, dus ik heb ruimte en 'mocht' een nieuw keukenapparaat uitkiezen van mezelf (schappelijk). Ik wilde al een tijdje een nutribullet(achtig) ding hebben, waar ik ook dingen als curry paste kan maken. De motor van mij staafmixer is niet sterk genoeg voor dat soort zwaardere mengsels. Dus dat heb ik net besteld. Ik ben heel benieuwd!
Voor vanavond heb ik spinazie (nou ja, Komatsuna) meegenomen. Ik ga denk ik een taartje maken daarmee, want k heb nog room die op moet.
Koreveen
05-01-2024 om 17:52
Gefeliciteerd Moos!
Leuk zo’n kerstgeschenk, GB
Gisteren aten we erwtensoep. Ik had nog een bak in de vriezer. Vanavond op verzoek van lief maak ik kipshoarma met pitabroodjes en tzatziki
Ted68
05-01-2024 om 18:06
Gefeliciteerd Moosey!!!Hier vanavond een preitaart,met spekjes, en camambert....Heb een hele grote ronde liggen,nog van de feestdagen die op moet.
afrodite05
05-01-2024 om 18:20
Gefeliciteerd Moosey, en Teigera alvast gefeliciteerd!
Ik kwam nog even melden dat er parmezaanse kaas over mijn pasta gaat, hoewel dat vanzelfsprekend is want kaas =

Moosey
05-01-2024 om 18:21
Ik heb net een kilo Parmezaanse kaas direct bij de boer besteld (en bloedsinaasappels en avocado’s) Dat t maar gauw bezorgd mag worden allemaal 
afrodite05
06-01-2024 om 07:40
Wij gaan een weekendje weg (3 nachten) en ik heb voor het gemak alle avonden in het hotel gereserveerd. Ik ben benieuwd hoe dat met zoon gaat, zowel ontbijt als diner.
Op de dinerkaart heb ik al verschillende gerechten gezien die ik zou willen proberen, meer dan het aantal nachten dat we daar blijven, dus dat wordt nog even kiezen.
Dolfje
06-01-2024 om 09:36
Veel plezier Afrodite!
Wij hebben niet echt bijzondere plannen, beetje sporten en wandelen.
Vanavond eten we nacho's van koolhydraatarme wraps met guacamole en gehakt wat we eigenlijk met oudjaar zouden eten maar er niet toe kwamen toen.
Jynta1981
06-01-2024 om 10:08
RoosOpJeHoed schreef op 05-01-2024 om 16:05:
Feli Moos! En Jynta, veel plezier in de bios. Welke film? Wij waren vandaag naar Vogelvlucht en die was nog best grappig (ik wilde liever naar Wonka, maar dat zag zoon niet zitten en we gingen voor hem dus tja).
Nou de film kiezen was zo makkelijk niet. Ik heb 1 kind van 15 en 1 van 10. Die van 10 was al met haar vader naar Wonka geweest en wilde graag naar Vogelvlucht, maar omdat oudste nog niet was geweest mocht zij kiezen. Dan kon jongste kiezen of ze mee wilde of niet (oudste koos ervoor om niet mee naar Wonka te gaan). Oudste en ik houden van Nederlandse films en het werd "Neem me mee". Hele zaal vol bejaarden, hahahaha. Maar het was een heerlijke feelgood movie, oudste en ik vonden hem mooi, jongste vond hem wel aardig.
Jynta1981
06-01-2024 om 10:12
Hier dus vanavond kaasfondeu, dit mag man op zich nemen, zijn idee. We hebben eerst nog een verjaardag vanmiddag.
Als mijn koffie op is eerst maar eens een uurtje wandelen met de hond. Jammer dat de zon zich nog niet laat zien, maar dat komt van de week helemaal goed zie ik ![]()
FaithfulDuck87
06-01-2024 om 10:13
ik heb nog een quiche staan, dus die vanavond, mss met een kopje soep erbij, of een salade, net als gisteren
Teigera
06-01-2024 om 10:41
Gefeliciteerd Moosey met jullie jubileum!
Gisteravond erg fijn samen gegeten. Korte omschrijving:
* amuse bitterbal van erwtensoep, met mierikswortelcrème
* yellowtail fish met ingelegde komkommer, dashi, ijs met wasabi
* snoekbaars met heel klein stukje rode paling erop, iets met zachte uien eronder (met een ontzettend lekkere wijn erbij, hij rook naar perzik en vanille maar smaakte heerlijk droog zonder dat strakke dat droge wijn weleens kan hebben)
* ravioli gevuld met kreeft, met Oriëntaalse kreeftensaus en een springroll met oa rettich erop (en een zinloos kussentje van aardappel, het crunchte lekker maar smaakte er niet echt bij)
* stukje haas met tempura van boerenkool, met crème van pastinaak en cranberry, met jus - hazenpeper met mousse van ehm... ook iets lekkers 
* toe had lief een kaasplankje en ik het zoete dessert, een mandarijncrème (zag eruit als een echte mandarijn, maar van binnen wit) met ijs van witte chocolade, speculaaskruimels, speculaas-tuille en nog iets met mandarijn
Vanavond maak ik paëlla, maar dan op de Jamie Oliverwijze dus met kip en chorizo en garnalen. Erdoorheen doe ik paprika, courgette en erwtjes. Verder straks even de frutjes ophalen en daarna gaan we de kerstdecoratie opruimen. Bemerkte gisteravond dat ik er ook wel een beetje klaar mee ben.
Koreveen
06-01-2024 om 13:38
Yum, dat klinkt heerlijk Teig!
Veel plezier Afro en succes met kiezen (klinkt bekend)
Ik was vanochtend lekker op pad met mijn camera. Eindelijk droog. Heerlijk eind gewandeld. Kom net thuis en het ruikt hier heerlijk. Lief is stoof met kalfswangen, bockbier, wortel, krieltjes en heul veel kruiden aan het maken. Dat eten we vandaag en morgen
Wobbelkont
06-01-2024 om 15:38
Vanavond noodles met gehakt, snijbonen, wortel, prei en koningszwam in een knoflook-oestersausje!