Eten
MijnNaamIsHaas73
06-01-2024 om 16:29
Klinkt goed Teigera!
Veel plezier Afrodite!
Wij aten gisteren in een restaurant met allemaal kleine gerechtjes. Geen spectaculaire ingrediënten of combinaties maar wel lekker allemaal. We waren met de kinderen en ondanks dat ze thuis vaak zeuren kunnen ze in een restaurant wel echt genieten, heel leuk.
Ik had oa carpaccio, zalmtartaar, gyoza, salade met geitenkaas, heerlijke sukade met wijnjus, gevulde portobello en sliptong.
Vanavond maakt manlief tomatenrisotto met chorizo.
RoosOpJeHoed
06-01-2024 om 18:12
Wij maakten pizza van k&k pizzabodems van AH, met olijven, salami, tomaatjes en geraspte mozzarella. Als toetje hadden we pistache-ijs van de ijssalon hier in de buurt. Hadden we over van Kerst, was niet heel vervelend. 
ToetieToover
06-01-2024 om 18:46
Ter voorbereiding op een avondje ‘wie is de mol’ gezamenlijk kijken, heb ik een cheesecake gebakken die precies in 8 punten kan. Dat wordt dus straks het toetje. Daarvoor aten we nog een TomKha soep met zeewiercrackers en ergens vandaag verscheen ook mijn aardappelslaatje met blikje kabeljauwlever, azijn, ui en komkommer op het menu.
Dewi-Sri2
06-01-2024 om 18:51
Vanavond makkelijk en snel, want de hele middag schaatsen gekeken. Pastaatje met veel venkel en salie, worstvulling en tomatensaus. Er gaat natuurlijk parmezaan op. Morgen weer iets makkelijks want weer schaatsen. Ik ben liefhebber, echtgenoot totaal niet, dus we hebben gescheiden dagen
. Koor, als ik me goed herinner ben jij toch ook schaatsfan? We hebben het er heel vroeger wel eens over gehad met Summer (waar is ze toch gebleven?).
afrodite05
06-01-2024 om 19:27
Het werd een flink bord met piri piri garnalen, een hele hoop knoflook en olijven. Frietjes erbij. Later nog groente van de dag erbij gevraagd, dat bleken spruitjes te zijn. Beetje typische combinatie met mijn garnalen en man was er niet zo blij mee, maarja. Ik vind spruitjes wel altijd lekker maar maak ze dus niet vaak vanwege man. Man had -uiteraard- een hamburger.
Loulou39
06-01-2024 om 19:27
Jynta1981 schreef op 04-01-2024 om 19:21:
[..]
Wij zeggen stamppot.
Waarom is dat vanzelfsprekend?
Maar als het om stamppot aardappelen, wortel en ui gaat, dan heet het hutspot 🤔
yette
06-01-2024 om 19:54
Kip, patat en appelmoes 🎶
En straks (als hij is opgestijfd) een stukje yoghurttaart omdat er vanalles op moest waar ik dat toevallig mee kon maken: bosvruchtenyoghurt, slagroom, granberryjam en verkruimelde vegter's rolletjes met roomboter als bodem.
Koreveen
06-01-2024 om 20:29
Dewi-Sri2 schreef op 06-01-2024 om 18:51:
Vanavond makkelijk en snel, want de hele middag schaatsen gekeken. Pastaatje met veel venkel en salie, worstvulling en tomatensaus. Er gaat natuurlijk parmezaan op. Morgen weer iets makkelijks want weer schaatsen. Ik ben liefhebber, echtgenoot totaal niet, dus we hebben gescheiden dagen
. Koor, als ik me goed herinner ben jij toch ook schaatsfan? We hebben het er heel vroeger wel eens over gehad met Summer (waar is ze toch gebleven?).
Jaaaa, ik zit hier ook hele dagen voor de tv nou. Echt genieten! Alle internationale wedstrijden zet ik zodra bekend, in mijn agenda zodat ik daar rekening mee kan houden
Geen idee waar Summer is gebleven
Ted68
07-01-2024 om 11:07
Leuk, die schaatsliefhebbers....Hier is het skiën meer uitgezonden op televisie...
We eten vanavond frites, tomaten salade, en ik maak straks een beef wellington.
Dewi-Sri2
07-01-2024 om 11:20
Lekker Ted, beef wellington. Het is eeuwen geleden dat ik dat gemaakt heb.
Hier vanavond maar weer eens mosselen, dat is lekker snel klaar na al het schaatsgeweld vanmiddag.
ToetieToover
07-01-2024 om 11:27
Vanavond pompoenblokjes, ui in kwarten en spruitjes op de bakplaat met grillkaas Syrische stijl (zo noemen ze die bij Crisp). Ik weet nog niet of er nog iets ‘bij’ moet aan rijst of aardappelpuree maar dat laatste maakt vriendlief dan wel.
Verder vandaag gebruncht met een restje soep en een Piadina met, heel decadent, plakjes gerookte eendenborst die op moeten, met nog wat mierikswortel en wortelsalade ertussen en dan dubbelgevouwen opgebakken in de koekenpan.
MijnNaamIsHaas73
07-01-2024 om 14:52
Ik heb vandaag voor het eerst granola gemaakt. Ben benieuwd of het lekker is.
Net ook alvast de coleslaw gemaakt voor bij de broodjes hamburger vanavond. Die eten we met gebakken ui, gebakken spek, kaas en tomaat. Normaal doe ik er ook blauwe kaas bij maar die ben ik vergeten
. Frietjes uit de airfryer erbij. Nu al zin in.
irmaladouce
07-01-2024 om 15:33
De Marokkaanse maaltijd vrijdagavond was erg lekker, maar bijzonder copieus. Gelukkig was het geen probleem om de onopgegeten helft van mijn kippastilla te laten inpakken om mee naar huis te nemen...
Gisteren aten man en ik wat hapsnapperige restjes, o.a. de pastilla, wat kaas, worst, charcuterie, olijfjes...
Daarjuist als late lunch Goan shrimp curry gemaakt, op verzoek van jovo + verkering. Met zwarte rijst, naan en 2 verdwaalde paratha's die ik onlangs in de vriezer vond. Was weer erg lekker.
Dolfje
07-01-2024 om 16:44
Ik ben een kippensoepje aan het koken. Taugé, wortel erin, miso denk ik. Verder hadden we nog worstenbroodjes over van nieuwjaar en toen in de diepvries gedaan dus dat eten we erbij. Ff lekker makkelijk.
FaithfulDuck87
07-01-2024 om 16:45
hier een paar kleine gehaktballetjes met daarbij wat krulfrieten en voor de dip wat pindasaus.