Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik vertoon ernstig glijdende-schaal-gedrag met alcohol, als ik niet oplet ga ik heel makkelijk dagelijks drinken. Meestal niet veel per dag, maar alsnog niet best natuurlijk. Dus zo’n reset-maand werkt voor mij heel goed. Al heb ik de ‘droogste’ kerstvakantie in 25 jaar achter de rug, met m’n griep.
Vandaag ging ik weer werken, ik had nog niet perse zin maar het was toch weer heel fijn Lief is ondertussen na twee weken kwakkelen ook echt ziek, dus ik moest nog koken. Pastaatje met tomatensaus (van eigen oogst, geweckt) en tonijn en zelfgemaakte ricotta. Heel lekker. 

Wij drinken normaliter hooguit 1 avond per week, uitgezonderd dus vakanties en feestdagen, en meestal redelijk met mate maar af en toe ook echt teveel. Daarom nu ff paar weekjes niks. Ff weer op de gezonde tour en kijken of het scheelt met het nachtzweten waar ik last van heb. 

Vanavond op het menu: gebakken gnocchi met gehakt, gegrilde groente, gebakken tomaat en mozzarella eroverheen. Misschien ook een handje pompoenpitten als topping.

yette

yette

03-01-2024 om 09:03 Topicstarter

Merguez, aardappelgratin, Griekse salade. 

Ik zet straks de slowcooker aan voor erwtensoep. Maar ja, die moet een dagje staan heb ik altijd geleerd, dus dat eten we morgen pas. Vanavond gaan we uit eten met het gezin - het is precies tussen de verjaardag van frut I en lief in, dat is een mooie gelegenheid

Vanavond op het werk maak ik kipkebabwraps, met ijsbergsla, tomaat, rode ui, komkommer en saus! Voor de liefhebber met jalapeño’s. Misschien nog wat frietjes erbij.

Ik heb gemarineerde kipfilet wat ik over had van kerst uit de diepvries gehaald. Nog even kijken wat we erbij eten. Heb nog komkommer en tomaat en dat met rode ui kan altijd maar wie weet verzin ik nog wat anders want gisteren hadden we ook al sla ipv de spinazie want had nog ijsbergsla die wel echt op moest.  Spinazie kan ook maar dat vind ik dat met kip maar zo zo. Dus ik zie het straks nog wel.

Ik heb geen goede voornemens. Wat minder stressen maar dat had ik me eind november na een paar horror weken op het werk al voorgenomen.
En drink max 1 dag in het weekend alcohol maar soms ook 2 weken niet en er zijn ook prima 0,0 biertjes. 

Zo eten lekker sporten en daarna maak ik op de huid gebakken zalm met een traybake vol groenten en groene pesto

Vanavond wraps met een vulling van kip, bonen, paprika,  mais en tomaat. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-01-2024 om 16:24

hier bami met gebakken ei

Dolfje schreef op 03-01-2024 om  Spinazie kan ook maar dat vind ik dat met kip maar zo zo. Dus ik zie het straks nog wel.

Ik had vandaag restje uit de vriezer want at alleen. Kinders uit logeren en man de hort op.
En dit was (jaja Dolf!) ovenschotel met kip, spinazie, aardappels en champignons. 

Morgen eten we ook spinazie, maar dan a la crème, met aardappels, een ei en een gehaktballetje. Echt een kindermaaltijd, maar heb ook wel trek erin, na al die feestdagen is een gekookte pieper ook wel weer lekker!

Het is uiteindelijk een traybake geworden met rode ui, tomaat en sperziebonen en daar ras al hanout over en de kip. Erbij had ik een sausje gemaakt van opgeklopte cottage cheese met bieslook. Was heel lekker al zeg ik het zelf

Omdat ik met kerst teveel vlees gekocht had heb ik dunne gemarineerde speklapjes uit de diepvries gehaald. Erbij denk ik bloemkoolrijst. 

Ik maak vanavond couscous met kip, courgette en aubergine. 

Gisteravond fijn uit eten geweest, in Mexicaanse sferen. Ik vond zelf een gerecht van gemarineerde watermeloen, met feta en crispy zwarte quinoa, het lekkerst. Maar er waren ook taco's, frietjes, quesedilla's en dergelijke. De frutjes aten hun buikjes rond, als toetje aten ze pastel de nata. 
Vanavond dus de erwtensoep. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.