Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij aten gisteren bij vrienden. Hij had lekkere boerenkool stamppot en wortelstoemp gemaakt met boeuf bourgignon erbij. 

Vanavond simpel tomatensoepje want er moet ruimte overblijven voor de lekkere hapjes en oliebollen. We vieren het zoals elk jaar met nog 2 stellen en gaan weer een Kolonisten van Catanmarathon houden. Elk jaar gaat het er flink op en vergeten we vaak dat het 12 uur is. 

Iedereen hele fijne jaarwisseling!

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik maak vanavond nasi met wat restjes Chinees erbij uit de vriezer.
Verder moeten er nog een heleboel oliebollen gegeten worden,  want ik haal tot mijn vriend zijn ergernis altijd veel te veel, dus ik moet wel bewijzen dat dat heus wel op gaat.
In de appelbeignets zit spijs ofzo, niet lekker. Die geef ik vanmiddag mee naar schoonouders 😁

Gelukkig Nieuwjaar! Dat we ook dit jaar maar veel lekkers mogen eten 

Wij hebben nog het eea over van gisteren (griekse salade, andere hapjes) en er ligt ook nog een "verse" pizza. Ik denk dat we dat maar eten. In mijn planning is ruimte om te schuiven, dus dat scheelt ook voor mijn gemoedstoestand 

Ik geloof dat er nog 5 oliebollen over zijn, dat komt waarschijnlijk ook wel goed vandaag. Klaar met alle decemberzooi. Zo maar beginnen met de kerstboom aftuigen, dan wordt het allemaal weer een beetje normaal. 

Gelukkig nieuw eetjaar!!
Hier was het een zeer rustige oudejaarsavond. Geen spoortje vuurwerk gehoord of gezien. Maar ik heb me voorgenomen knallend het nieuwe jaar te starten  . Er staat al een uur een pan bouillon te sudderen, en vanavond maak ik ayam pedis, sambal goreng boontjes en sambal goreng telor. Zometeen bak ik wat croissantjes en er zijn nog appelflappen van gisteren, al zijn ze een beetje zacht geworden. Nou ja, maakt niet uit. Het gaat om het idee. 

Koreveen schreef op 31-12-2023 om 16:01:

Wij aten gisteren bij vrienden. Hij had lekkere boerenkool stamppot en wortelstoemp gemaakt met boeuf bourgignon erbij.

Vanavond simpel tomatensoepje want er moet ruimte overblijven voor de lekkere hapjes en oliebollen. We vieren het zoals elk jaar met nog 2 stellen en gaan weer een Kolonisten van Catanmarathon houden. Elk jaar gaat het er flink op en vergeten we vaak dat het 12 uur is.

Iedereen hele fijne jaarwisseling!

Leuk! Wij hebben andere bordspellen gedaan en ook nog wat snellere spellen tussendoor. Heulll fanatiek inderdaad, tot er iemand steeds nerveus op zijn horloge zat te kijken, maar ik maakte me geen zorgen dat we het zouden missen want de bommen zouden vanzelf afgaan buiten  . En nu wil ik ook weer eens ‘ouderwetsch’ alle uitbreidingen van Carcassonne tegelijk spelen en daarvoor is alleen ruimte op de grond maar iedereen wordt steeds ouder dus die willen (kunnen) dat niet. Ik ben de enige grondzitter. En de enige vroege vogel, laatste restje puingeruimd en wat fruitsalade voor het ontbijt gefikst voor alle logees. De logerende konijnen zijn er alvast blij mee  🐇 🐇.

Gelukkig Nieuwjaar 
Mijn man haalt ook altijd teveel oliebollen, ook een ergernis van mij.
Wij eten vandaag de restjes van gisteren 
Nog het 1 en ander over van de gourmet en er staan ook nog wat hapjes 

Happy New year allemaal! Dat we maar weer lekker mogen eten in 2024 🎆

Hier niet zoveel hapjes over. Alleen gevulde eieren (k&k, zelf maken vind ik veel teveel gedoe), maar die hadden de hele avond op tafel gestaan dus die heb ik weggegooid.  Wel nog wat kaasjes over maar die snaaien we wel een keer tussendoor of 's avonds voor de tv.

Ik maak vanavond kabeljauw in citroen tomatensaus met haricot verts en pommes duchesse.

Gelukkig Nieuwjaar!
Wij zijn uiteindelijk toch bij vrienden terecht gekomen en geen idee hoe laat we thuis waren maar ik heb een zeer zwaar hoofd  

Ik heb " verse" ragout voor vanavond. 

Gelukkig nieuw jaar!

Hier nog veel restjes: dus het gourmet stel gaat aan'.

yette

yette

01-01-2024 om 13:59 Topicstarter

Een heel smakelijk, gezond en gelukkig nieuwjaar allemaal! 

Wij gaan pita's vullen. Op tafel: falafel, döner, paprika, ui, tomaat, komkommer, verschillende soorten sla, korriander en peterselie, zelfgemaakte knoflooksaus, pittige rode saus met verse kruiden, geraspte kaas van allerlei restjes, olijven, feta ... opruiming in de koelkast dus

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Afro, bedankt voor de extra linzenrecepten Die quesedilla's zagen er goed uit

Hier geen restjes oliebollen. Ik koop ze altijd heel afgepast, al ben ik dan zowat even duur uit als alles per 10 kopen Als avondeten hadden we hapjes en daar de restanten ook maar gelijk van weggegooid, want heel de avond op tafel gestaan. Straks nog een klein 'borreltje' met kinderchampagne (hadden we vannacht geen zin meer in) en wat chips. En dan ben ik ook wel klaar met dat decembergedoe. De kerstversiering wil ik eigenlijk ook al weg hebben, maar zoon wilde het nog even laten staan. Dus dat gaan we zaterdag opruimen. Eigenlijk ook veel te brak vandaag. Wij liggen normaal rond 22 uur op bed, dus opblijven tot 1 uur is echt een exercitie. Wel supermooi vuurwerk gezien hier.

Vanavond nasi met saté.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-01-2024 om 14:33

ik weet het nog niet wat ik eet. Lig brak op de bank, was om 4 uur thuis vannacht, wat drankjes gehad, en ik kan wat minder hebben, dan ik gewend was. Maar wel gezellige avond/nacht gehad, dus dat is mooi. Hier ook prachtig vuurwerk, echt heel veel siervuurwerk. Voordeel was mss dat het zo nu en dan flink regende, dan heb je niet veel jeugd met knalvuurwerk op straat. 

Een gelukkig eetjaar voor jullie allemaal!

Ik ging echt heel lang bijlezen (als in van 1,5 maand). Hier drukte gehad met verbouwen van het huis, en toen dat een beetje voorbij was (het ergste athans) heb ik 2 weken ziek op bed gelegen met Corona. Het is dat ik vorige week nog 3 dagen heb gewerkt, maar anders had ik in december welgeteld 1 dag gemaakt op mijn werk.....

Vanavond eten we restjes. En morgenavond gaan we uit eten met z'n 2-en, want de kinderen logeren bij opa en oma.

Voor komend jaar heb ik zowaar eetgerealteerde goede voornemens, namelijk zorgen dat ik mijn vegan repertoir uitbreid met 20 nieuwe recepten. We eten al steeds meer flexitarier en steeds minder vlees, maar ik zoek nog wat nieuwe dingen. En ik heb besloten dat ik me er niet druk over ga maken of de kinderen het wel of niet willen eten. Die willen toch nies wat ze nog nooit hebben gehad.... Overigens hoeft het niet perse helemaal vegan te zijn, ik wil best boter gebruiken of een keer wat yoghurt of kaas, daar hoef ik niet perse de vegan varianten van. Maar wel echt gebaseerd op groente. Hebben jullie nog tips voor leuke kookboeken en websites/instagrams om te volgen?

En mijn andere voornemen is dat ik weer betere lunchgerechten ga maken. Betere lunch betekent voor mij namelijk dat ik de rest van de dag minder snoep (en laat dat nou net een 3de goed voornemen zijn.....)

@Teig, hoe doe je dat met die dumpling (of was het dim sum?) die je oudste had gekozen voor het verjaardagsdiner? Toko? Zelf maken? En wat is dan lekker?
Ik wil nog steeds een keer dim sum gaan eten op zondag voor de lunch, schijnt een heel goed restaurant in Utrecht te zijn, waar ook de chinezen zelf graag heen gaan. 

@Moos, beterschap.

@Koreveen, gehaal random, maar ik zie soms nog foto's van je voorbij komen op facebook en meine gute, wat kun je dat goed!
En nu ga ik aan het vierde goede voornemen werken, snel even sporten, want dan kan ik dan aan het vijfde goede voornemen werken, nog een een rondje lopen in daglicht.

Dit zijn overigens al mijn goede voornemens....

Nou dat zijn er heel wat KV! Succes!

Ik zou ook graag meer plantaardig willen eten dus ik lees mee. En het is dat ik niet aan voornemens doe, anders zou "minder aantrekken van de lussiknies" ook op de lijst zetten.  
Ik vind zelf de cripsy bang bang bloemkool van hello fresh die teigera hier heeft gepost heel lekker. 

Een mooi en lekker 2024 gewenst aan alle kookgodinnen 

Wat lief, dank je wel Kaaaatje. Totaal uit de hand gelopen hobby maar zo zen. 
Vervelend dat je zo lang ziek bent geweest. 
Ik heb een aantal keer bij dit vegan restaurant gegeten. Aanrader en op haar site/FB/insta deelt ze heel veel recepten https://a-la-damaris.com/

Toetie, wij hadden de Top2000 aangezet en werden zo op tijd gewaarschuwd. We konden het niet aan het vuurwerk horen want het is hier al dagen lang een warzone. Niet normaal hoeveel en hoe hard. Na dit intermezzo weer doorgegaan tot 3 uur. 

En vanmiddag de andere traditie uitgevoerd: de Nieuwjaarsduik. Was lekker verfrissend. Na een warme douche met de buurtjes de overgebleven oliebollen soldaat gemaakt 
Nu duf op de bank. Vanavond simpel omeletje en op tijd naar bed want morgen weer werken na 2 weken vrij…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.