Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Moirmel schreef op 30-12-2023 om 23:58:

Twee van mijn schoonbroers zijn dol op chocolademousse. Eentje is vrijgezel en bij de andere wilt de partner het niet maken; schoonmoeder maakt het zelf niet omdat ze het niet eet.
Ga morgen dus een grote kom chocomousse maken om maandag mee te nemen naar de kaasavond.

En mannen kunnen het zelf niet maken, omdat?

Vandaag nog oliebollen halen bij de bakker. Zal wel in de rij staan worden.  Ik haal altijd met en zonder rozijnen, want de kids willen zonder en ik met (en man eet ze allebei). Ik haal ook wat appelbeignets.  Ik kan daar altijd zóveel trek in hebben, om het dan na 2 oliebollen wel gezien te hebben. 

Verder dus allerhande hapjes vanavond, maar niet teveel. Miniquiche, toastjes/stokbroodje heksenkaas, brie en zalm, nacho's met lenteui en tomaat, mini kipspiesjes en er ligt nog wat gehakt in de koelkast dus daar maak ik nog wat mee met bladerdeeg. 

Ik heb van kerst nog 15 bladerdeegbakjes over. Die staan normaal nog maanden in de kast, maar ik zag ergens de tip voorbij komen om er een soort miniquiches van te maken.  Vond ik zo'n goed idee! Dat ga ik binnenkort eens doen!

Fijne jaarwisseling allemaal! Ik geef er weinig om dus na een glas alcoholvrije bubbels om 12u en wat vuurwerk duik ik lekker mijn bed in. Blij dat het normale leven dan weer begint. Wel jammer dat daar ook werken weer bij hoort vanaf 2 jan...

Bedenk me nu ineens dat de bakker waarschijnlijk helemaal niet open is... Dorp en zondag enzo...
Misschien rij ik wel naar een kraam of anders de Ah...

Oh 10u-17u is hij open! Top.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-12-2023 om 09:11

ik heb nog een naanbrood liggen, die eet ik vanavond als een soort pizza. Niet al te groot, maar dan heb ik nog wat ruimte voor oliebollen vanavond en wat hapjes. 
Wij zitten vanavond met een man of 10 en iedereen neemt wat mee. 

Folle lok en seine foar it nije jier! 

Goedemorgen allemaal.
Wij hebben vanmiddag dus eerst de verjaardag van schoonpa en het ligt eraan wat we daar aan hapjes krijgen wat we thuis dan nog eten. Kan in elk geval nacho's maken.
Voor vanavond hebben we stokbrood met camembert, blauwe kaas en voor man nog filet americain. 

Fijne jaarwisseling!

Man en ik zijn samen thuis; dus maken we samen tapa`s
Ham kaas kroketten
gevulde dadels,
gehaktballetjes in tomatensaus
lam koteletten
garnalen in sinaasappel saus
perzik met geitenkaas gevuld en spek

lekkere rode wijn erbij, en als toetje een espresso met een glaasje limoncello.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-12-2023 om 12:13

Friezinnetje schreef op 31-12-2023 om 09:11:

ik heb nog een naanbrood liggen, die eet ik vanavond als een soort pizza. Niet al te groot, maar dan heb ik nog wat ruimte voor oliebollen vanavond en wat hapjes.
Wij zitten vanavond met een man of 10 en iedereen neemt wat mee.

het wordt weer anders, ik ga bij mijn zusje eten, en daarna met groep zitten. 

yette

yette

31-12-2023 om 12:37 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 31-12-2023 om 09:11:

(...)

Unne gooie roetsj!

(Schoonmoeder logeert hier, dus de helft gaat in het dialect)

Ik maak verse tagliatelle met gemarineerde kipstukjes, twee kleuren courgette, rode ui, room, mozarella, knoflook, basilicum en parmezaan. 

De Vader bakt vanmiddag oliebollen. Mèt rozijnen en goudrenetten.

Moirmel schreef op 31-12-2023 om 00:43:

[..]

Zal zeker niet mierzoet zijn want ik maak hem met donkere chocolade. Heel zoet past trouwens niet bij chocomousse, het is de chocolade die je moet proeven en niet de suikers.

Oeh lekker!!!

Jynta1981 schreef op 31-12-2023 om 08:04:

[..]

En mannen kunnen het zelf niet maken, omdat?

Een van de twee is een prima kok, maar ik denk dat dit een gevalletje is waarbij je zelf er minder van kunt genieten als je het gemaakt hebt. Weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen.

Hier komt vandaag mijn vader eten en omdat hij het voor zichzelf niet klaarmaakt eten we stoofvlees met frietjes en deze avond een kaasplank.
Beste wensen voor iedereen.

Moirmel schreef op 31-12-2023 om 12:53:

[..]

Een van de twee is een prima kok, maar ik denk dat dit een gevalletje is waarbij je zelf er minder van kunt genieten als je het gemaakt hebt. Weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen.

Dat snap ik wel, ik kan prima eieren bakken maar als ik ze van schoonmoeder krijg smaken ze me veel beter.

Man is jarig vandaag, straks zullen er wel wat hapjes op tafel komen of wat oliebollen gegeten worden.
De mannen hier in huis willen gourmetten, denk niet dat er heel veel vlees doorheen gaat

Ook ik wens iedereen een goede jaarwisseling

Fijne jaarwisseling allemaal!

Wij eten hapjes vanavond.  

Moirmel schreef op 31-12-2023 om 12:53:

[..]

O, dat kan ik me best voorstellen. Als ik een rijsttafel gemaakt heb, hoef ik eigenlijk ook geen hap meer.

Gisteravond hadden we een erg gezellige en lekkere apéro bij onze nieuwe buurvrouw en haar dochter. Ze had galettes gebakken, een soort pannenkoekjes van boekweitmeel, met een 'fondue' van prei met veel boter. Verder lekker kazen, noten, natuurlijk chips en een heerlijk aperitiefje van appel en kastanje.

Bij gebrek aan oliebollen en appelbeignets (ik ga ze voor ons beiden echt niet bakken hier) maak ik straks wat appelflapjes, gewoon met appel, kaneel, rozijnen en bladerdeeg. Smaakt het toch een beetje naar oud en nieuw. Onze eerste hier in Frankrijk! Veel oud-en-nieuwgevoel heb ik hier niet, want het is stralend weer met een strakblauwe lucht, en voor vuurwerk hoeven we ook niet bang te zijn in ons rustige buurtje.

Heel fijne jaarwisseling allemaal!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.