Eten
Dorestad
24-12-2023 om 22:40
ToetieToover schreef op 23-12-2023 om 23:51:
[..]
Ach er zit nog een foutje in: er staat dat op mijn bakplaat in totaal 150 gram past maar dat moet 300 gram zijn met 200 gram water dat is dus 500 gram. Ben benieuwd wat je ervan vindt!
Het is verplaatst naar later. We eten sinds vandaag onverwacht in restaurant ziekenhuis.
Moosey
24-12-2023 om 23:55
Oei, sterkte Dorestad!
Haas, ja, de vrienden roken binnen. Vroeger zaten we daar met een man of 16 binnen te roken bij gelegenheden, dat we dat überhaupt overleefd hebben… gelukkig is ondertussen zo’n beetje iedereen gestopt, behalve dus nog een paar Mohikanen
En de gezelligste feestjes zijn nog altijd bij de Mohikanen thuis, dus dan leven we daar maar mee.
Kaasfondue bij de schoonouders was lekker. Op naar de kerstlunch.
ToetieToover
25-12-2023 om 00:13
Dorestad schreef op 24-12-2023 om 22:40:
[..]
Het is verplaatst naar later. We eten sinds vandaag onverwacht in restaurant ziekenhuis.
Ik las het, sterkte!
afrodite05
25-12-2023 om 07:31
Dorestad, sterkte. Ik heb niet gelezen wat er is (hoef je ook niet uit te leggen), maar als je nu al weet dat je een aantal dagen in het ziekenhuis verblijft,zal dat vast niet om een leuke reden zijn.
Hier is de bedoeling dat we vandaag carpaccio eten met rucola en wat aankleding (parmezaan, dressing, pijnboompitten, je kent het) en daarna een varkensfiletrollade ingesmeerd met knoflookmarinade en daar omheen plakjes ontbijtspek. Aardappelgratin erbij en een mix van broccoli, peultjes en erwtjes. Beetje jammer dat we praktisch de hele nacht bezig zijn geweest met zoon, dus allemaal moe. Daarnaast heeft de tweede oven (de grote oven) het begeven, dus hoe ik de aardappelgratin en het vlees tegelijk warm krijg, moet ik nog even bedenken. Verschillende tijden/temperaturen en ze passen waarschijnlijk niet naast elkaar in de "oven" (combimagnetron) die over is. Waarschijnlijk eerst het vlees overdag al garen en dan later opwarmen ofzo. Maar we hebben die combi eigenlijk ook nodig om de flesjes van zoon op te warmen, maar dan de magnetronfunctie en dat kan niet als er vlees in staat te bakken...
Als nagerecht zou man de bitterkoekjespudding van zijn familierecept maken, maar gisteravond stond zijn zus met een gigantische schaal aan de deur (heeft ze nooit eerder gedaan). Heel lief natuurlijk, al heb ik nu wat ingrediënten staan waar we dus niets meer mee doen en die deels over datum zullen gaan. Even kijken of we die later nog kunnen gebruiken. Waarschijnlijk gaat man dan met Oud en nieuw pudding maken, ook een portie voor haar.
yette
25-12-2023 om 07:31
Sterkte, Dorestad!
Wij hebben vandaag een buffet zonder thema. Iedereen neemt wat mee en aangezien mijn familie een cultureel allegaartje is, krijg je dan Europees/Arabisch/Caraïbisch/Aziatisch op je bord. Ik ben benieuwd
Mama-Inge
25-12-2023 om 07:36
Sterkte dorestad
Hier eten we vandaag verschillende soorten aardappeltjes met beenham
Spruitjes uit de oven en stoofperen
FaithfulDuck87
25-12-2023 om 08:19
Sterkte Dorestad
Hier straks eerst kaneelbroodjes maken en hartige taart zonder bodem en dan ga ik met de hele familie kerstbrunchen. Wat ik vanavond eet, weet ik nog niet, maar net waar ik zin in heb. Heb iig nog biefstukpuntjes liggen. Maar mss zit ik nog wel vol van de brunch en eet ik nog een cracker of zo
Dolfje
25-12-2023 om 08:23
Goedemorgen, fijne Kerstdagen allemaal.
Hier komen eind van de middag ouder en broer. Als het goed is want heb al weer een week niks gehoord ( en ja ik kan ook bellen /appen maar dat zou zij doen want hoorapperaat voor de miljoenste keer kapot en nou ja ergernis nummer 1 is dat en afbellen op het laatste moment is vaker voorgekomen). Adem in adem uit
Heb hetzelfde vlees als gisteren voor op de bakplaat maar maak wat andere sausjes. Wilde eigenlijk ook mosterdsoep maken maar denk dat het dan teveel wordt dus dat doe ik misschien morgen.
Zij nemen nagerecht mee, komen ze niet dan komen we nog om in de koekjes en chocolade uit de kerstpakketten en kregen gisteren ook nog een doosje.
Straks eerst ff met de stofzuiger door het huis want wel of niet bezoek dat is hard nodig.
Dan wil ik ook nog even naar de sportschool naar E-gym.
MijnNaamIsHaas73
25-12-2023 om 10:49
Fijne kerstdagen allemaal 🎄
Sterkte in het ziekenhuis Dorestad!
Wij eten vandaag met familie. Ik maak het voorgerecht: tartaar van biet met makreelsalade. Verder komt er rollade met drie soorten groenten en twee soorten aardappel dus voor ieder wat wils. En mn zus maakt het nagerecht, geen idee wat. Zal vast lekker zijn.
RoosOpJeHoed
25-12-2023 om 13:13
Sterkte Dorestad! Wat vervelend zo.
Verder iedereen fijne dagen!
Hier een varkensfiletrollade, die ik voor de bereiding volledig aan man ga overlaten, pommes duchesse en spruitjes. Als toetje een ijstaart van één van de beste ijssalons van Brabant. Nu al zin in 
Dewi-Sri2
25-12-2023 om 15:26
Heel veel sterkte, Dorestad. Zo'n kerst heb ik ook eens gehad, en dan wordt al het andere ineens heel onbelangrijk (mijn vader had een hartstilstand gehad). Hij is er bovenop gekomen, maar je wordt wel ineens met je neus op het feit gedrukt dat alles relatief is.
Afro, wat een ellende, precies op zo'n dag een kapotte oven
. Kan je de fles van zoon niet opwarmen in een pan heet water? Zo deed mijn moeder het in de grijze oudheid. Temperatuur controleren op de binnenkant van je pols, weet ik nog.
Dat gezegd hebbende, ik baal er nu vreselijk van dat al mijn scheermessen overleden blijken te zijn. Grrrrr
. Morgen maar gaan klagen bij mijn 'poissonnier'. Gelukkig is de rest prima. Straks nog mayo maken, stokbrood afbakken, een kleine salade maken (aan 250 gram groente doen we niet, deze dagen) en tijdens het eten de noix de St. Jacques bakken, op z'n Aziatisch.
Ted68
25-12-2023 om 16:06
Sterkte Dorestad....
Wij aten gisteren raclette en gourrmet.... vanavond kaasfondue...
Koreveen
26-12-2023 om 08:06
Goedemorgen. Fijne kerst allemaal.
Zaterdag met 2 vriendinnen naar een mooie mode tentoonstelling geweest. Lekker geluncht met een bieten salade met geitenkaas. ‘s Avonds in mijn durp bij een eetcafé gegerilde zalm met friet gegeten.
Zondag een kerstdiner voor thuis gekookt. Dat restaurant doet dat nog steeds na Corona en erg leuk. Alles was al klaar en ik moest een paar componenten opwarmen. En de borden mooi opmaken. Was heerlijk.
Voor: kingfish met zuurkool kimchi, dashi en kumquat.
Tussengerecht: rode biet, hangop en padden stoelen.
Hoofd: diamanthaas met pompoenen pistachekruimels
Toet: witte chocolade, kokos, lychee, yuzu en zwarte knoflook
En heerlijke bonbons.
Gisteren met de schoonfamilie in een restaurant geluncht. Er was een buffet en het was prima. We zaten flink vol dus ‘s avonds niets meer gegeten.
Vanavond eten we we bij mijn ouders
afrodite05
26-12-2023 om 08:20
Leuk Koreveen, dat diner voor thuis! Heb ik laatst ook naar gezocht maar kon het niet echt vinden (of verkeerde zoektermen gebruikt). Ik neem aan dat je dat dan moet ophalen ergens, of wordt het bezorgd? Klinkt wel goed iig.
Het eten van gisteren viel een beetje tegen. De rollade had ik eerder op de dag al gebakken en hoefde alleen maar opgewarmd te worden. Helaas was hij niet was genoeg, maar lauw. Op zich niet heel erg, maar ook de aardappelgratin (wel warm) viel een beetje tegen qua smaak. De rest was wel goed. Ik heb alleen wel keihard op m'n tong gebeten, die is nog steeds pijnlijk en je ziet de tandafdrukken erin staan.
Vanavond risotto met de restjes broccoli, misschien wat erwtjes en rucola erdoor geroerd en de restjes rollade gaan erbij. Die zouden we ook op brood kunnen doen, maar ik heb geen zin in gedoe en ik was (alweer...) vergeten om de Italiaanse ovenkipfilet uit de diepvries te halen. Geen voorgerecht, na hebben we de andere helft van de bitterkoekjespudding. Overdag ook niet veel spannends. Lekker rustig aan dus.