Eten
Teigera
21-12-2023 om 20:56
Hier ook twee frutjes met "kerstdiner" op school. Ze aten hun buikjes rond vertelden ze blij, zal wel niet bol hebben gestaan van de vitamines en gezonde voedingsstoffen.
Ik had een Kerst-bijeenkomst met wat hapjes, was gezellig. Daarna thuis snel voor lief en mezelf noedels gemaakt met honing-sojasaus, kipgehaktballetjes en veel wokgroenten (groentela-restjes opmaken). Smaakte prima.
ToetieToover
21-12-2023 om 21:06
Oja, schoolkerstdiners! Zo schattig.
Hoef ik niet meer.
Ik had slechte kookzin, of eigenlijk slechte eetzin, en vriendlief vroeg net wat we eigenlijk gingen eten en ik had geen idee. Die staat nu pannenkoeken te bakken. Blegh. Vandaag heb ik al een Piadina met kaas gegeten, cappuccino en fruit. Ik heb gewoon geen zin. Vannacht droomde ik zelfs dat ik mijn leven kon redden als ik zou eten, maar het lukte niet. Gisteren had ik mezelf ook al een beetje gedwongen’ om te eten. Dus ik laat het maar even. Hopelijk is het met Kerst weer over!
Dolfje
22-12-2023 om 08:39
Ik ga straks een pan erwtensoep maken, met rookworst en gebakken spekjes maar zonder ander vlees en zonder aardappel. Voelt het net ff iets minder zwaar op de maag.
Erbij eten we focaccia sticks ( soort crackers) uit het kerstpakket van man.
Koreveen
22-12-2023 om 09:06
GeorgieBrown schreef op 21-12-2023 om 14:26:
[..]
Hey thanks. En het plan is ook meteen al gemaakt.
![]()
Leuk!!! Hoor het wel als je bent geweest
Koreveen
22-12-2023 om 09:12
MijnNaamIsHaas73 schreef op 21-12-2023 om 19:Ik las nog even terug over het veganistische diner van KV. Ik vind olijvensoep echt fascinerend. Ga ik binnenkort maken. Ik vond daarvan helaas geen recept op de site van het restaurant, maar wel een andere aantal recepten.
Joepie, ik heb eindelijk iemand geinfluenced. Jammer dat huist die soep er niet op staat hij was nl heerlijk en ik wilde ook al op zoek gaan
Koreveen
22-12-2023 om 09:22
Ik be gisteren uit eten geweest bij een van mijn favo restaurants die binnenkort gaat sluiten. De tweede al dit jaar
Lief zou mee gaan maar die heeft Corona. Fijn dat er iemand naar het werk is gegaan die Liefs halve afdeling heeft besmet.
Dus gelukkig wilde een vriendin graag invallen. Heerlijk gesmuld van een 5 gangen diner met diverse amuses en heerlijke bonbons bij de koffie.
Oa langoustine met kokkels, dashi en zijdezachte aardappelpuree.
Okonomiyaki met gestoofde uien
Zeebaars met bimi en beurre blanc.
En een heerlijk kaasplankje toe
Vanavond balansen met een auf wiederschnitzel met ovengeroosterde rode bieten en pompoen met rozemarijn en geitenkaas
Teigera
22-12-2023 om 09:54
Och dat klinkt heerlijk Koreveen. En wat jammer dat nu al een tweede favoriet restaurant van jullie gaat sluiten! En beterschap voor je lief.
Wij eten vanavond vriezervondsten: soort burgers van zoete aardappel en extra groenten (nieuw kennelijk, gaan we maar eens proberen) op een broodje, met restje friet en restje aardappels, en lekker veel rauwkost om te knabbelen. Gisteren heeft lief de vriezer ontdooid, dat was wel fijn.
afrodite05
22-12-2023 om 10:20
Klinkt lekker, Koreveen!
Ik moet vandaag even bijkomen, drukke nacht gehad met zoon en hiervoor ook drukke dagen. Dus ik sjees straks even naar de ah en daarna met de benen omhoog, hoogstens een legpuzzel maken. Vanavond iets Indiaas, keuze uit een zak kormasaus of madrassaus. Ik laat man wel kiezen (niet dat hij weet wat wat is, maar dan heeft hij inspraak en hoef ik niet te kiezen). Erbij kip en erwtjes en eigenlijk had ik rijst bedacht, maar misschien bedenk ik me straks en haal ik naanbrood. Voor toe heb ik van die glaasjes creme brulee gehaald.
FaithfulDuck87
22-12-2023 om 10:26
ik heb nog broccoli liggen, champignons en gehakt. Ook nog wel aardappelen, rijst, dus ik kijk even wat ik er van ga maken. Ideeën zijn welkom
anijsblokje
22-12-2023 om 10:49
Gisteren pizza met ansjovis. Vandaag keuze uit quiche met broccoli, bietensalade erbij of de spinazie-linzen-tomatenstoofpot van afgelopen week. Ik besluit vanavond wat het wordt.
MijnNaamIsHaas73
22-12-2023 om 10:52
Bij ons komen vrienden borrelen dus wij eten weer hapjes
. Het meeste standaard, brood, kaasplankje, dipsaus, rauwkost, nachos etc. Maar ik ga een nieuw hapje uitproberen, crispy sushi bites. Ik ben benieuwd!
MildredRatched
22-12-2023 om 11:02
ToetieToover schreef op 20-12-2023 om 16:29:
Vanavond rode kool met koekkruiden en cranberry’s, hachee en aardappelpuree
en
lunch was spicy pompoensoep met zadencrackers en hartige kwark met in ieder geval paprika.
Hoe maak jij je hartige kwark? Klinkt heerlijk namelijk
GeorgieBrown
22-12-2023 om 12:15
Dat etentje klinkt ook erg goed, KV. Jammer dat ze gaan sluiten.
En houd je op de hoogte! Hopelijk hebben ze die olijvensoep dan ook, ik ben nu wel heel benieuwd.
Gisteren toch maar witlof risotto gemaakt.En een grote pan Minestrone. Er zitten nu 5 porties in de vriezer. Fijn om weer wat voorraad te hebben.
Vandaag maak ik een spinazie-champignon taartje.
ToetieToover
22-12-2023 om 12:28
MildredRatched schreef op 22-12-2023 om 11:02:
[..]
Hoe maak jij je hartige kwark? Klinkt heerlijk namelijk
Ik gebruik daarvoor graag (half)volle kwark van Fage en dan meng ik er zout doorheen en knoflook(poeder). Even proeven naar smaak maar let op dat de knoflook pas later volledig te proeven is, dus niet teveel. Half klein theelepeltje op een bakje van 250 gram kwark schat ik zo. Dan doe ik er groenten doorheen, meestal kleingesneden komkommer, paprika en (lente)ui en een zadenmix, in ieder geval geroosterde pompoenpitten. Maar ook vaak: sesamzaad, nigellazaad, zonnebloempitten.
En ja, ik vind het heerlijk 🤤 hopelijk jij ook!
MildredRatched
22-12-2023 om 12:39
ToetieToover schreef op 22-12-2023 om 12:28:
[..]
Ik gebruik daarvoor graag (half)volle kwark van Fage en dan meng ik er zout doorheen en knoflook(poeder). Even proeven naar smaak maar let op dat de knoflook pas later volledig te proeven is, dus niet teveel. Half klein theelepeltje op een bakje van 250 gram kwark schat ik zo. Dan doe ik er groenten doorheen, meestal kleingesneden komkommer, paprika en (lente)ui en een zadenmix, in ieder geval geroosterde pompoenpitten. Maar ook vaak: sesamzaad, nigellazaad, zonnebloempitten.
En ja, ik vind het heerlijk 🤤 hopelijk jij ook!
Klinkt echt super lekker! Eet jij dat dan als gewone kwark met een lepel? En maak je het ook wel eens de avond van tevoren?