Eten
afrodite05
13-12-2023 om 16:52
afrodite05 schreef op 13-12-2023 om 07:38:
...
Ik ga vanavond aardappeltjes bakken, daar gaat een hamburger bij en gekookte worteltjes. Ik hou niet van gekookte wortelen, maar ja, we gaan zoon een wortel aanbieden vanavond, dus ik moet eraan geloven. Ik vind het altijd zo'n zoetige weeïge smaak, net als pompoen en zoete aardappel. Geen fan. Hutspot heb ik dus nog nooit zelf gemaakt. Rauw vind ik wortel prima.
Het is maar 300 gr, dus dat moet aangevuld worden met andere groente. Ik heb nog erwtjes in de diepvries. Ach, dan eet ik wel een worteltje minder, vind ik niet zo erg...
MijnNaamIsHaas73
13-12-2023 om 21:28
Ik was afgelopen dagen op training en at en sliep daar ook. Wat een luxe! Heerlijk ontbijt - en lunchbuffet. Met veel groente. In de avond een driegangen diner. Was wel even wennen vanavond dat ik zelf moest koken en afwassen. Wel fijn om man en kinderen weer te zien.
Vandaag maakte ik gestoomde snijbonen, aardappeltjes uit de airfryer en kaasschnitzel/champingnonburger.
Dewi-Sri2
14-12-2023 om 00:12
afrodite05 schreef op 13-12-2023 om 16:52:
[..]
Het is maar 300 gr, dus dat moet aangevuld worden met andere groente. Ik heb nog erwtjes in de diepvries. Ach, dan eet ik wel een worteltje minder, vind ik niet zo erg...
![]()
Dat kan ik me nou helemaal voorstellen, ik vind ook echt niks aan gekookte wortelen. Wat je al zei: dat weeïge, zoetige, brrr. Geroosterd met kummel vind ik het dan nog wel te doen, maar dat zal je zoon niet appreciëren, vrees ik.
De mosselen waren een succes! Ik heb er een hele goedkope pinot blanc bij gekiept, die verrassend lekker bleek te zijn.
Ik heb nog wortel, prei en bleekselderij over. En als vriezervondst vandaag een schenkel (er zit een sticker op!
), dus morgen maak ik nog maar eens een pan soep.
Wat het morgen verder wordt weet ik nog niet, iets makkelijks, en ik moet voor overmorgen een blok rundvlees uit de vriezer halen. Ik wil ouderwets draadjesvlees maken, want daar is echtgenoot helemaal dol op (geen idee waarom, ik hou niet echt van draadjesvlees). Vandaag heb ik bij Leclerc een hele rodekool gescoord, en we hebben nog een hoop appels, dus dat moet het maar worden.
afrodite05
14-12-2023 om 06:44
Hier staat een van de lasagnes uit de diepvries te ontdooien voor vanavond. Ik ben benieuwd naar het experimentje met de spinazielaag
Dolfje
14-12-2023 om 07:31
Wij hadden verschillende hapjes en een puntzak friet. Was allemaal lekker maar ik had nog wel trek toen ik thuis kwam dus een cracker nog gegeten.
anijsblokje
14-12-2023 om 09:57
Ik denk dat ik een onderweg-meeneemsalade in elkaar draai met cannellinibonen, tomaat, paprika, rode ui, tijm, citroen, zoiets. Ik eet vanavond in het OV.
RoosOpJeHoed
14-12-2023 om 10:40
Gekookte wortels zijn hier ook geen favoriet. Man eet ze altijd rauw en ik rooster ze in de oven. Met knoflookolie of ras-el-hanout worden ze best lekker. Zoon eet ze zowel rauw als uit de oven, dat scheelt weer. Als ik hutspot maak wok ik de hutspotgroente (onze groenteboer snijdt die heel fijn, ideaal) in o.a. kerrie, dan zit iedereen hier te smikkelen.
Vanavond ben ik later thuis, man maakt chili sin carne en ik kan direct aanschuiven.
Teigera
14-12-2023 om 12:34
Ook hier team geroosterde wortels, of rauw. Eet ze zelden gekookt, wordt niemand hier echt blij van.
Vanavond spinaziekaasrondo met gebakken aardappeltjes en broccoli.
irmaladouce
14-12-2023 om 13:49
Man heeft een kerstborrel (apéro dînatoire) van werk vanavond. Ik denk dat ik voor mezelf een soort van quesadilla’s maak met overgebleven wraps en chipotle in adobosaus van dinsdag. Met cheddar, ui en zure room. Ofzo…
MijnNaamIsHaas73
14-12-2023 om 15:57
Ik maak vanavond tortellini, met een ham, prei, boursin, tomatensaus. Lekker studentikoos. Hoewel de overlevering zegt dat het recept van de Italiaanse schoondochter van onze vroegere overbuurvrouw komt. Maar daar geloof ik niks van.
FaithfulDuck87
14-12-2023 om 16:45
hier tagiatelle met champignonroomsaus met spekjes en wat prei erdoor
Jynta1981
14-12-2023 om 22:34
Geroosterde wortels klinkt goed. Ik heb een bos liggen, dus dat kan ik wel proberen. Hoe rooster je dat? Hoe lang en met welke kruiderij?
Quesadilla's is ook wel weer eens een goed idee voor in het weekend! Misschien wel met gehakt? En kaas? Heb nog Cheddar. En ui, paprika zoiets. Eens even over denken.
Vanavond aten we mac&cheese met hamblokjes en spinazie erdoor. Was lekker.
Dolfje
15-12-2023 om 07:06
Wij gaan vandaag " op vakantie"
samen met onze beste vrienden een weekend naar Duitsland dus we eten vanavond en morgen daar. Hebben half -pension. Verder op de planning wandelen en een kerstmarkt.