Eten
Moosey
10-12-2023 om 17:24
Wij aten gisteren bij vrienden waarvan zij van Surinaamse afkomst is, en ze had roti gemaakt. Met kip, lam, pompoen en natuurlijk aardappel en kousenband. Superlekker.
Voor vanavond heeft lief het eea in de slowcooker gegooid wat in caldo verde moet resulteren. Dit keer wel met boerenkool. Lekker.
Dewi-Sri2
10-12-2023 om 17:30
Yette, wat een zalige coleslaw lijkt me dat. Voor eigen gebruik zou ik denk ik alleen een derde van de suiker gebruiken. Ik ben niet dol op zoet en dit lijkt me echt een mega-hoeveelheid. Maar dat uren laten marineren klinkt me als muziek in de oren.
Hier staat een appeltaart in de oven. Ik stuitte van de week op goudrenetten en was om. Helaas kan ik me nooit aan recepten houden, dus er zit amandelspijs op de bodem, er zitten stukjes walnoot door de appel en amandelschaafsel overheen (die moesten allebei op) en ik had er calvados door willen roeren, maar die was op. Jammer. Ik hoop dat hij gaar wordt met al die extra's.
Vanavond een raar ratjetoe van salade, pittige gehaktballetjes en bruschetta. Genoeg geculiknutseld voor vandaag.
FaithfulDuck87
10-12-2023 om 18:07
curry-pindasoep en een flatbread onder de gril met geitenkaas, salami
Jynta1981
10-12-2023 om 22:19
Hier vanmorgen uit ontbijten geweest. Ik nam de eggs benedict. Was erg lekker! Al kon ik moeilijk kiezen, want ik had ook wel trek in pancakes.
Man en kids aten niet thuis, ik at een tosti. Wel de geplande lasagne gemaakt, die staat in de koelkast voor morgen: lekker makkelijk na een lange werkdag.
ToetieToover
10-12-2023 om 23:20
Vriendlief ‘kookte’ soep met ballen:
En
Met
Glutenvrije afbakbroodjes.
En natuurlijk maakte hij bij wijze van diner aardappelpuree, waar hij uitgebakken spekjes bij at en ik een blikje kabeljauwlever en uiringen met azijn en sumak. Plus een glas melk bij het diner, op zijn Fins. Kippis!
afrodite05
11-12-2023 om 06:24
Hier staat vanavond gebakken gnocchi op het menu, met een "saus" van spinazie, ui, tijm en gehakt. Een favoriet van man.
Toevallig heb ik dit weekend ook lasagne gemaakt. Twee 2p-schalen voor hier in de diepvries en een 1p-schaal voor mijn moeder. Zij komt vandaag hier en heeft dezelfde glazen schalen, dus ik heb gevraagd of ze er een mee wil nemen zodat we kunnen ruilen. In die lasagnes heb ik trouwens voor het eerst een laag gewokte spinazie (met knoflook en ui) toegevoegd. De "rode" saus was ook best groen doordat ik er fijngesneden broccoli en courgette door heb gedaan. Zelfgemaakte bechamel er bovenop. Ik ben benieuwd hoe ze smaken, maar dat merken we donderdag pas. Ze staan nu in de diepvries.
Dolfje
11-12-2023 om 07:45
Hachee met bloemkool-rucola-puree dus. Ben nooit zo’n fan geweest van hachee dus ben benieuwd of het voor herhaling vatbaar is.
Teigera
11-12-2023 om 09:24
Slow cooker vegetable stew with cheddar dumplings recipe | BBC Good Food
Dit wordt het vanavond. Werk thuis, dus kan de slowcooker zo aanslingeren. Qua groenten gebruik ik prei, sperziebonen, kikkererwten, spinazie en courgettes.
irmaladouce
11-12-2023 om 12:25
Ik heb ff een rijst-vraagje. Ik wil komend WE zwarte rijst maken voor bij de Georgean beef stew. Ik heb een rice cooker die je white rice of brown rice kunt laten cooken. Gebruik ik dan de brown rice stand voor die zwarte rijst? Of maar gewoon in een pan koken?
Vanavond gnocchi uit de oven met een tomaten-groentelarestjessaus en mozza.
Moosey
11-12-2023 om 13:36
Als het goed is, is zwarte rijst ongepeld. Dus dan mag het op de bruine stand.
yette
11-12-2023 om 13:46
Vooraf maak ik van de kliekjes van gisteren 'ciabata-pizzaatjes' met kaasfondue, tomaat & basilicum uit de oven.
Gevolgd door bolognese met penne.
irmaladouce
11-12-2023 om 14:49
Moosey schreef op 11-12-2023 om 13:36:
Als het goed is, is zwarte rijst ongepeld. Dus dan mag het op de bruine stand.
Dank je wel, Moosey. Ik zag net ook dat op de verpakking staat riz noir long grain complet. Dus dat zal dan wel goed komen.
Goed idee yette, je ciabatta-pizzaatjes met fondue!
Wobbelkont
11-12-2023 om 15:41
Vanavond zilvervliesrijst, met bospeentjes en teriyaki gehaktballetjes, én bosuitjes! Lekker 
ToetieToover
11-12-2023 om 17:31
Vandaag eten wij een stoofpotje van wortel, peterseliewortel, aardappel, gemengde linzen, ui, gedroogde tomaat, tomatenpuree, chorizo. En kruiderij knoflook, peterselie, munt, selderijblad, komijn, chilies. Oja en geitenkaas.
En verder wrap met gekruide bonenpuree+kaas en garnalen/ijsberg/tomaten/avocadosalade.