Eten
Dolfje
09-12-2023 om 13:05
Dankjewel, ik haat verkouden zijn en niet kunnen doen wat ik wil qua energie. Had zoveel willen sporten deze week.
GeorgieBrown
09-12-2023 om 14:50
Mijn moeder is morgen jarig en ik moet iets bedenken voor borrelhapjes en een makkelijke maaltijd voor 's avonds. Helaas ben ik bijzonder ongeinspireerd. Mss een soort makreel salade voor op toastjes en mss tortilla de patatas. Maar verder...
💡witlofstamppot... Dat is denk ik wel een goed idee.
En dan moet ik vandaag ook nog iets eten. Ga zo het weer trotseren, in de hoop dat de winkel me inspireert.
ToetieToover
09-12-2023 om 16:27
Vriendlief kookt vandaag: brunch was pannenkoeken + soep en diner wordt spareribs met coleslaw en aardappelpuree.
Dewi-Sri2
09-12-2023 om 17:31
Pfff, net een dikke anderhalf uur Hollandse garnalen zitten pellen
. Ik heb nu officieel geen rug meer. Maar ik ga ervan uit dat er nu geen, of veel minder rare conserveringsmiddelen in zitten dan in zo'n plastic supermarktbakje in Nederland. Het is dat gepelde Hollandse garnalen hier (in de buurt) niet te krijgen zijn, maar ik begin niet gauw weer aan zo'n project. Leuk weetje misschien: van 320 gram ongepelde garnalen hou je ongeveer 130 gram over.
Straks verdwijnen ze in een romige pastasaus met witte wijn en visbouillon. Ik denk dat ik er een salade met chinese kool bij maak met niet te veel tralala. Van de koppen en schillen maak ik morgen een bouillonnetje.
Hier jagen al de hele dag enorme buien langs de ramen, er staat een behoorlijke wind en het is nevelig. Ik wilde morgen naar de lokale kerstmarkt gaan (niks voor mij, maar vooruit, andere cultuur kijken), maar als het zo blijft, wordt het een uitgebreide lunch thuis, lekker met de open haard aan.
Jynta1981
09-12-2023 om 19:55
Jynta1981 schreef op 09-12-2023 om 08:42:
Hier ben ik met jongste op pad en pas tegen etenstijd terug. Ik laat het dus aan vriend en oudste over wat we eten.
Hij maakte chili con carne met wraps en een schaal nachos erbij. Ik barstte van de honger, dus het smaakte uitermate prima!
MijnNaamIsHaas73
09-12-2023 om 20:43
Ik waai ook weer eens langs. Niet veel noemenswaardigs gegeten. Behalve woensdag, toen had ik en experimentele bui haha. Ik maakte gehaktballetjes van kipgehakt, aangevuld met gepureerde linzen en gehakte gebakken champignons. De balletjes waren te slap om in de pan te bakken dus ik bakte ze in de over gaar en toen in de airfryer voor een knapperig korstje. Dat aten we met spaghetti en tomaten/groentensaus.
Gisteren broodje pullen pork met coleslaw en frietjes.
Vandaag uit eten bij een simpel restaurant. Ik kah iets met vis vooraf, varkenshaas met spek en champignonnenroomsaus. Kaasplankje na.
yette
10-12-2023 om 01:04
Dit weekend volle bak hier thuis. Zaterdag Sinterklaas gevierd en dan eten we altijd 'Spaansig'. Dit keer een eenpansgerecht: risotto met aubergine, pompoen, paprika en chorizo.
Zondag maak ik een uitgebreide borrelplank (Franse droge worst, olijven, verzopen champignons, kazen, 7paté, eiersalade, sardientjesboter, toastjes, dipgroenten, knoflooksaus en wat ik verder zoal vind) en daar zet ik dan op een gegeven moment kaasfondue bij. Met verschillende soorten ciabatta's en salade.
Moirmel
10-12-2023 om 07:33
Vandaag knolselderpurree met broccoli en balletjes.
Heb nog wat prei en selder liggen, dus waarschijnlijk ook een groentesoepje.
afrodite05
10-12-2023 om 07:50
Ik moest even lachen om de verzopen champignons
Hier staat kip met rijst en spitskool op het menu. Nog even bedenken of ik er kip kerrie van maak of er een pindasaus bij maak.
Dolfje
10-12-2023 om 09:12
Ik heb gisteren 2 hamburgers bij de slager gehaald, nog even kijken wat we er bij eten qua salade. Geloof dat ik alleen nog komkommer en tomaat heb maar de winkel is om de hoek dus het is zo bijgehaald.
Normaal weet ik het niet voor een paar dagen vooruit maar nu toevallig wel zo ongeveer.
Morgen eten we hachee, k€k uit de koeling van Ah met bloemkoolpuree.
Dinsdag werk ik dus man bakje uit de diepvries en ik neem een omelet mee.
Woensdag heb ik kerstborrel met eten dus man trekt weer iets uit de diepvries en donderdag heeft hij kerstborrel en eet ik soep of iets anders simpels.
Het weekend zijn we een paar dagen weg dus zeer waarschijnlijk schnitzels 
Teigera
10-12-2023 om 09:15
@GB: gefeliciteerd met je moeder!
Ik vond nog worstjes uit Tsjechie in de vriezer, meegenomen afgelopen zomervakantie. Leuk. Ga er vanavond een ovenschotel mee maken met aardappelpuree, paprika, erwtjes en sperziebonen.
Koreveen
10-12-2023 om 09:40
Kom ook weer eens langs waaien. Drukke weken gehad.
Gisteren heeft lief 2 dikke zalmforellen op de BBQ gerookt. We aten er 1 van met aioli en ovengeroosterde paprika, wortel, rode biet.
Vanavond nr 2. Ik maak er coleslaw bij
yette
10-12-2023 om 10:04
Grappig hoeveel coleslaw ik de laatste dagen langs zie komen!
Welk recept gebruiken jullie?
Ikzelf maak de ontzettend ongezonde coleslaw na die ik graag at bij Famous Dave's (een Amerikaanse bbq-keten) toen we in Michigan woonden:
Zéér fijngesneden witte en rode kool eerst úren in zout zetten en daarna goed uitknijpen. Winterpeen raspen en erbij. Er mayo en suiker doormengen. Verhouding kool:mayo = 5:1 en de verhouding mayo:suiker = 4:1
Niet te zuinig op smaak brengen met mierikswortel uit een potje, mosterdpoeder, knoflookpoeder, witte peper en selderiezout. En dan weer een tijd laten intrekken. Of een dag.
Heel fout als groente dus, maar ook zó lekker dat ik er 's avonds voor de buis vaak nog een bak van leeg smul 
Dolfje
10-12-2023 om 10:15
Ooh change of plans voor dinsdag ik ben vrij realiseer ik me net, moest uren op maken dus eet gewoon thuis. Nou dat moet ik dan nog verzinnen maar ben in de middag al thuis.
MijnNaamIsHaas73
10-12-2023 om 17:20
Oeh dat klinkt goed yette, die coleslaw!
In mijn geval maakte man het van een zakje voorgesneden witte kool en wortel. Hij maakte zelf een dressing, ik denk mayonaise, mosterd en honing. Maat niet ingetrokken dus de groenten waren nog rauw.
Ik maak vandaag een soort van roti, kip massala met sperziebonen en gekookte aardappelen. Met rotiplaten van de supermarkt. Ik ga maar eens aan de slag.