Eten
Loulou39
07-12-2023 om 18:20
Friezinnetje schreef op 07-12-2023 om 17:02:
vandaag nasi met kroepoek en gebakken eitje
Oeh lekker, dat is lang geleden voor mij. Gauw ook weer eens maken 👍🏻.
Ik maak een paar dagen verse restjes uit de koelkast op, gooi het allemaal bij elkaar. Vandaag aardappelen, courgette en puntpaprika (helaas geen vlees- (vervangers) erbij. Het wordt een soort stamppotje met geraspte kaas erover.
Morgen de rest: courgette, puntpaprika (er was een aanbieding 6 puntpaprika’s voor €3,60 en 12 voor €4,00. Dus nu zit ik met 12 puntpaprika’s 😂), en tempeh ketjapblokjes met rijst.
ToetieToover
07-12-2023 om 20:14
Wij aten rendang uit de vriezer met een restje rijst, sperziebonen, hartige hangop en mango/komkommer/ui-salade met munt/peterselie/bladselderij.
en, eveneens uit de vriezer: erwtensoep. Erbij zadencrackers met gerookte kaas.
Ik kwam even kijken voor inspiratie wat ik eens ga maken en door de injera ben ik op het idee gebracht om een meelmix in de rijs te zetten met daarin in ieder geval teff. Ik ga ze als deegballetjes gebruiken morgen in een groentenstoofje. Ik heb nog wortelpeterselie, pastinaak, wortel en aardpeer. Ik denk erover simpelweg alles te stoven met behulp van een kruidenpasta + pot bouillon en de deegballetjes als laatste mee te garen.
Jynta1981
07-12-2023 om 21:41
Wij aten een ovenschotel met spinazie, kip, champignons en aardappels. Crème fraiche erdoor en wat kruiderij, beetje kaas erover.
Morgen maken we zelf pizza's met zo'n rol deeg met saus. Beleggen naar ieders smaak.
Dolfje
08-12-2023 om 08:04
Vandaag nasi goreng van bloemkoolrijst met wortel en taugé erdoor en gemarineerde speklapjes (die ik nog wat pittiger maak met
chiliflakes in olie) en erbij gebakken ei en pindasaus.
Hier nog steeds verkouden helaas, als ik de energie kan vinden ga ik ook de kerstboom optuigen.
afrodite05
08-12-2023 om 10:29
Ik ga straks kippenstoof met mosterd, prei en snijbonen maken. Dubbele portie: eentje voor in de diepvries. Intussen druk bezig met de kerstboom opzetten en andere huishoudelijke klusjes.
FaithfulDuck87
08-12-2023 om 10:55
ik weet het nog niet, want ga vanmiddag nog weg, geen idee hoe laat terug. Vanavond een verjaardag. Mss sla ik de warme maaltijd ook wel over, doe een simpel broodje.
RoosOpJeHoed
08-12-2023 om 16:17
Couscous met een groentestoofje (courgette, paprika, bloemkool, wortel en tomaat), getopt met gewelde rozijntjes en geroosterde pistachenoten.
GeorgieBrown
08-12-2023 om 16:45
Eens denken wat ik afgelopen week heb gegeten. Maandag Thaise groene curry met groente en witte rijst.
Dinsdag gingen we uit eten. We waren eigenlijk van plan naar een ander restaurant te gaan, maar we bleven hangen bij een tentje waar we wat gingen drinken. Het was een kleine-gerechten-delen tent, de kaart zag er leuk uit en het was ook heerlijk. We hadden geroosterde pastinaak met miso beurre blanc en zonnebloempitten, aardpeer met brandnetelkaas (en nog iets...), gebakken polenta met paddestoelen en kappertjes aioli en heilbot met mandarijn en viskuit (weet niet meer waarvan). Oh en heerlijke wijn. Zeker voor herhaling vatbaar.
Woensdag maakte Brown paddestoelen risotto en gisteren maakte ik snelle spaghetti met tomatensaus.
Voor vandaag heb ik net een aardappel gratin in de oven geschoven. Ik maak er gestoofde groene kool met karwijzaad bij.
FaithfulDuck87
08-12-2023 om 18:10
het wordt een quiche-je. Ga er meerdere bakken, zodat ik wat op voorraad heb. vanmiddag ook al 2 zakken roerbakgroente, met een schaal varkenslapjes verwerkt tot mix voor nasi/bami. Lekker makkelijk!
Moosey
08-12-2023 om 23:00
Klinkt goed GB!
Ik haalde door op werk en at een stuk quiche. Was prima. Morgen gaan we bij vrienden eten. Zondag lekker thuis keutelen, weet nog niet wat we gaan eten.
Teigera
09-12-2023 om 08:16
Gisteravond heeft frut I gekookt, linzensoep met wortel, kokosmelk en natuurlijk specerijen erdoor. Erbij stokbrood met verschillende kaasjes en rauwkost.
Vanavond wordt het roti kip, sperziebonen en ei.
Jynta1981
09-12-2023 om 08:42
Hier ben ik met jongste op pad en pas tegen etenstijd terug. Ik laat het dus aan vriend en oudste over wat we eten.
Morgen maak ik lasagna met een salade.
Dolfje
09-12-2023 om 08:58
Ik had gisteren teveel bloemkoolrijst gemaakt en invriezen is niet lekker en weggooien zonde dus we bakken dat vandaag op en ik haal bij de slager wat kipsaté en we hebben nog komkommer. Pindasaus erbij en klaar. Misschien dat ik ook nog een eggdrop soep maak want nog steeds verkouden 
RoosOpJeHoed
09-12-2023 om 12:09
Beterschap Dolfje, hopelijk knap je snel op!
Man had bij de slager een kipshoarmapakket gehaald. Daarbij zitten intens fijne pitabroodjes, zo krijg ik ze zelf niet gebakken. We voegen zelf alleen wat ui, knoflook en paprika toe en natuurlijk wat sla voor in de broodjes.
afrodite05
09-12-2023 om 12:33
Beterschap Dolfje!
Door jullie posts laatst over aardappelgratin, staat die hier vanavond op het menu. Erbij een biefstukje en broccoli.