Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

01-12-2023 om 14:05 Topicstarter

Oh, en on topic: aardappelkoek, braadworst, pittige salade met oa boontjes en rode kool. 

Vandaag zoete aardappelgratin met daarnaast een stoofje van rode kool, linzen, ui, walnoten, geitenkaas.

en verder vandaag socca met hartige hangop, waarin oa knoflook, komkommer, prei en geroosterde pompoenpitten. 

Boerenkool. Lekker bij deze temperaturen. 

Boerenkool is altijd lekker😍

wij hadden stamppot rauwe andijviemet spekjes en met verse worst en zure komkommer.

vandaag pakjesavond dus gaan fonduen geloof ik

Ik denk dat ik voor vanavond pompoensoep ga maken. (stokbrood erbij) Maar ik twijfel ook nog over zuurkool. 

Die whipping cream is bedacht als plantaardig alternatief voor slagroom. Het is mij nog nooit gelukt om m mooi opgeslagen te krijgen, maar ik heb het ook nog niet heel vaak geprobeerd (en misschien ook wel niet op de goede manier, je moet m een nacht koelen en dan alleen het harde deel gebruiken, niet de vloeistof) Het zou in theorie wel moeten kunnen (maar het kan ook nog dat het met de bio-versie moeilijker gaat dan de niet-bio, want die wordt niet gehomogeniseerd)
Maar hij is dus ook prima te gebruiken als kokosmelk, maar dan half aangelengd met water. Als ik de keuze had zou ik wel gewone gebruiken. 

Ik ga vanavond speklapjes in ketjapsaus maken, daarbij gaat rijst en gewokte spitskool. Vanmiddag eten we beschuit met muisjes, want er komt "kraamvisite" (mag je het zo noemen als het kind inmiddels 6 maanden is?)

Gisteravond uit eten geweest, in een mediterraan restaurant in de buurt van het theater waar we later een voorstelling zagen. Was een geslaagde avond, zowel qua restaurant als qua theater. We bestelden verschillende mezze, met als hoogtepunten manti, met kaas en boter gevulde champignons uit de oven, een stoofje van kikkererwten en lamsvlees en cig kofte. 
Vanavond kookt frut I, ze wil hapjes eten. We hebben Turks brood met hummus en aioli, pigs in a blanket, restje pasta uit de oven, salade met mozzarella, rauwkost om te knabbelen, vega nuggets. Toe een stukje baklava.

Vanavond Bezoek: dus Salade en een gevulde tomaat vooraf. Capuns als hoofdgang, en een merengue taart met vruchten als toetje.

Wij hebben net de toko leeggekocht, sambal diverse soorten, loempia's, risolles, wantans voor in de soep etc etc 
Maak in elk geval wantan soep en de risolles.

Ik denk een pizza uit de diepvries. Keuken is ‘in bedrijf’ omdat ik servies aan t uitzoeken ben v kringloop en tegelijk grote schoonmaak houd. En ga vanavond nog weg dus daarom ff makkelijk.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-12-2023 om 14:32

uiensoep met foccaciabrood 

Gisteren zelf belegde pizza met artisjok, champignons en blauwe kaas 

Vanavond maak ik vistaart op verzoek van de oudste. Met een tomatensalade erbij

Dolfje schreef op 02-12-2023 om 13:20:

Wij hebben net de toko leeggekocht, sambal diverse soorten, loempia's, risolles, wantans voor in de soep etc etc
Maak in elk geval wantan soep en de risolles.

Ja, dat mis ik hier ontzettend, mijn toko! Zo maar even binnenlopen als iets op is. Elke keer als ik in Nederland ben, kom ik op de dag voor vertrek beladen als een pakezel de toko uit. Eet er lekker van, Dolfje .

Vanmiddag heb ik eindelijk die banketstaaf gemaakt. Hij ziet er heel mooi uit, maar hoe hij smaakt, weet ik nog niet. Wat is zo'n apparaat heet zeg, als hij uit de oven komt.

Ik weet nog niet wat we eten vanavond. Ik denk iets van een traybake of zo, want er zijn groenten die op moeten. Curryworstje erbij.

Ik heb pizza besteld, tegen mijn gewoonte in. Keuken is weer netjes maar ik ben eigenlijk zo moe en verkouden… even rustig aan. Kijken of ik nog opknap voor het stapavondje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.