Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Thnx Moos, ben er nog nooit geweest.  Gaat op mijn lijstje!

Teigera schreef op 29-11-2023 om 09:23:

Bedankt voor de felicitaties nog! We vieren nog even door, vanmiddag zijn kinderfeestje. Dan is het écht klaar en kunnen we door met de Sinterklaasfeestelijkheden. En ze zijn nog lang geen pubers, hou op met me GB!!

Moosey schreef op 30-11-2023 om 15:36:

Wat een hoop aanhalingstekens eet jij Dolf

Yep en lekker dat ze zijn 

Helaas geen focaccia met olijven gisteren, want mijn gist was niet meer goed. Dat was een leerzame ervaring, voortaan eerst mijn gist checken. Dus gewoon een Turks brood gekocht voor bij de caponata. Zowel caponata als radicchio en paddestoelen lasagna waren een succes. 

Vandaag eet ik denk ik de rest van de kikkererwtensoep.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-11-2023 om 19:42

hier gegeten op het werk, met team. buffetje besteld. Brood met smeersel, 2 soorten salades, runderstoof, kipstukjes, vis in mosterdsaus, aardappelen en franse frietjes, gegrilde groente en spinazietaart. Smaakte allemaal heerlijk

Had ik laatst ook GB! Ik vond m al net wat klonterig (had ooit een wat grotere verpakking in een potje gedaan) blijkbaar toch wat vochtig geworden. Zonde van het brood.. 

Lief kookte een curry met kokosmelk, pinda en aardappel, ik bakte er chapati en wat tempeh bij. Was lekker. Wel vet, Foodello had laatst coconut whipping Cream in de aanbieding. Gewoon maar gekocht met de gedachte ‘dan gebruiken we wel wat minder’ maar dat had lief dus even gemist.. nou ja, hebben we nog voor twee dagen te eten

Verder maakte k ik mijn gefermenteerde hot sauce van eigen pepers af vandaag 🥵 erg heet is ie. Heb 2,5 potje, ben benieuwd of het op is voor volgend najaar..

Oh, en ik proefde vandaag mijn gedroogde worstjes van de fermentatie-cursus! Perfect gelukt, echt lekker. Kicken hoor

Zo cool dat het lukt Moosey!

Wij aten vanavond een traybake van Little Willies, krieltjes, pompoen en salie. Iedereen at met smaak.

Morgenavond gaat partner met een vriendin naar Beyonce, hoef dus niet te koken. Voor mezelf wordt het waarschijnlijk paella uit ons noodrantsoen uit de vriezer. 

Lekker simpel: gebakken krieltjes met broccoli en een worstje.

Ja, klinkt echt te gek, die cursus, Moos. Leuk. 
En nog nooit gehoord van coconut whipping cream. Maar voor een paar dagen eten hebben is ook niet zo erg. 

Ik heb nog pasta over van de lasagna. Mss maak ik nog een lasagna voor mezelf, voor een paar dagen. Kan mss iets invriezen. Vanavond eerst de vriezer ontdooien. Ik wachtte op koud weer, zodat de paar dingen die er nog in liggen even op 't balkon kunnen liggen in de tussentijd. Dus pasta ws morgen. Vanavond risotto denk ik. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-12-2023 om 11:52

Het is er weer voor: Snert

Wij eten nog een kom van de bonensoep van gisteren en ik maak een frittata/oven omelet met broccoli en kaas. We gaan zoetjes aan weer wat meer koolhydraatarm eten de komende tijd. Bij beide zit er 2 kilo extra bij na de vakantie en ik was alweer een paar kilo boven mijn eerste streefgewicht dus moet weer Ff aan de bak. Ben vandaag in elk geval weer begonnen met sporten. Hebben op de vakantie ook een paar keer cardio gedaan en natuurlijk best wat gewandeld, zaten elke dag een heel stuk boven de 10.000 stappen maar ja we aten ook wel veel meer dan normaal. Ik ben normaal niet van de toetjes maar deze vakantie soms 2 keer per dag omdat er zoveel lag wat ik lekker vond
Dus dan valt 2 kilo nog mee, vorig jaar tijdens de all in vakantie zat er 3,5 kilo bij en toen heb ik veel meer opgelet dan nu.

Wij eten aardappelkroketjes, krokante kipschnitsels en boontjes.

Morgen restje noodles en een restje preischotel.

yette

yette

01-12-2023 om 13:52 Topicstarter

Ik kwam die coconut whipping cream ook tegen. Was het wat? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.