Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik wil niet naar de kou terug 
Ok eigen huis en bed, bad en wc en eigen eten is wel fijn maar komende week weer op de fiets naar het werk in 3 lagen kleding heb ik geen zin in...

Zuurkool. Mijn moeder had een bakje bewaard. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-11-2023 om 16:42

kipgehaktballetjes in wat pindasaus. Erbij of rijst of ik bak wat frietjes

Ik maak vandaag een spinazietaart met geitenkaas en amandelen.  

Hier staat een wokschotel op het menu: kip, een zak wokgroente, wat extra sojaboontjes erdoor en rijst erbij. Met knoflook en nader te bepalen andere kruiden/smaakmakers.

Nou moet weer zelf gaan koken en verzinnen dus ik heb nog geen idee...

Welkom terug Dolf!

Wij hadden gister eind van de middag een afspraak met onze belastingadviseur in mijn werkstad. Daarna doorgelopen naar een groot Vietnamees restaurant. Zooooo lekker gegeten! Vooraf had lief een kleine Pho en ik een wontonsoep, die allebei al zo lekker waren dat ik al bijna spijt kreeg dat ik niet als hoofd óók soep had besteld, maar hoofd waren rijstnoedels met veel wortel, komkommer, munt en koriander en geroosterd varkensvlees. Was ook echt goddelijk, net als liefs eend in oestersaus. 
Vanavond nog geen idee, ik heb nog niet naar de nieuwe groenten gekeken. In elk geval na gisteravond iets zonder vlees. 

Hier sneeuwt het sinds ongeveer 3 uur vannacht… Ik deed er een uur over om op m’n werk te komen (normaal nog geen 25 minuten)… En het blijft voorlopig ook sneeuwen. Hoop dat ik thuis kan komen straks. Jij ook sneeuw, Ted? Of valt het mee bij jou?

Ik maak vanavond een quiche, met zelfgekocht deeg. Met prei en spekjes.

Heerlijk Moosey, je Vietnamese maaltijd. Daar kan ik hier lang naar zoeken…

Welkom thuis Dolfje! En ja, hier ook veel sneeuw....Irma.... Vind het op zicht niet zo erg... maar de boel sneeuwvrij ruimen vind ik dan wel weer een klus...
Maar ik heb vandaag nog vrij, want morgen begin ik aan een nieuwe job...

We ( vanavond maar met 1 Kind) eten spaghetti met een groente prutje...Kan die dan morgen ook nog een keer mee naar school nemen als lunch.

Ik maak een ovenschotel met bloemkool, aardappelschijfjes en gehakt.

Welkom thuis weer Dolf! Wij maken na vakantie altijd traditioneel andijviestamp met gehaktballen

Klinkt heerlijk Moos! Welk restaurant was dat?

Wij eten champignonsoep (uit de vriezer) met tosti's 

irmaladouce schreef op 30-11-2023 om 10:57:

Hier sneeuwt het sinds ongeveer 3 uur vannacht… Ik deed er een uur over om op m’n werk te komen (normaal nog geen 25 minuten)… En het blijft voorlopig ook sneeuwen. Hoop dat ik thuis kan komen straks. Jij ook sneeuw, Ted? Of valt het mee bij jou?

Ik maak vanavond een quiche, met zelfgekocht deeg. Met prei en spekjes.

Heerlijk Moosey, je Vietnamese maaltijd. Daar kan ik hier lang naar zoeken…

Irma, ik denk dat jij een heel eind bij mij uit de buurt woont, want hier is het heel zacht (een graad of 9) en miezerig. Dat zachte mag van mij rustig zo blijven.
Misschien een tip, maar waarschijnlijk ken je het al: ik bestel mijn Aziatische kruiden bij mesepices.com. Wordt keurig verpakt thuisbezorgd, zo handig! Zo kan je misschien zelf Vietnamees koken.

Welkom terug Dolfje, en heel veel sterkte met het transport van en naar werk.

Vanmiddag geluncht bij E.Leclerc. De calamares waren prima, maar er zat een hoogst eigenaardig sausje bij. Waarschijnlijk was het sauspoeder met water, want het smaakte nergens naar en het poeder was nauwelijks opgelost. Het had wel de consistentie van mayo, maar daar bleef het dan ook bij.

Vanavond de gisteren gemaakte soep en brood. Lekker makkelijk.

ik maak “Mexicaanse”   bonensoep en we hebben nog " verse" ragout dat eten we op een broodje.

yette

yette

30-11-2023 om 15:28 Topicstarter

Welkom thuis, Dolf!
Hier vanavond alweer zelf te versieren diepvriespizza. En vanmiddag makreel en een soepje.  

Wat een hoop aanhalingstekens eet jij Dolf

Haas, heel gewoon Saigon, was het. Maar ik denk dat we daar maar een of twee keer eerder waren geweest (lang geleden) en ik wist niet meer dat het zo lekker was Veel keus daar in de buurt in Aziatisch eten trouwens tegenwoordig!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.