Eten
Dolfje
24-11-2023 om 21:10
Dewi-Sri2 schreef op 24-11-2023 om 17:02:
Ik ben stikjaloers op je, Dolf! Ik zou bijna zeggen: stuur eens wat foto's, maar dat gaat een heel eind te ver ivm privacy. Heel veel plezier nog 😎
Hahahaha ja dat gaat niet hier maar stel je een blauwe lucht voor en een prachtig strand en mooie zee
MijnNaamIsHaas73
24-11-2023 om 21:14
Klinkt heerlijk Dolfje!
Wij aten friet uit de airfryer met een stukje kip en tomaten/komkommersalade
irmaladouce
24-11-2023 om 22:27
Dolfje schreef op 24-11-2023 om 16:08:
[..]
Ik heb het dacht ik al gezegd maar we zitten op een van de eilanden voor de kust van Senegal. Mooi uitzicht is de betekenis van de naam van dit eiland
O, wowww ! (Had ik blijkbaar gemist...). Fijne voortzetting !
Moosey
24-11-2023 om 23:04
Ik was jarig vandaag en at ‘s middags een tompouce
Ik eet zeer zelden taart maar hij smaakte me goed (het was dan ook wel een echte, geen HEMA-kledder) s Avonds at ik met vrienden op t dorp, wat borrelhapjes als antipasti, orzo met paddestoelen als primi, en lamsfilet en sla als secondi. Toe gevulde speculaas en héérlijke dunne chocolaatjes van Lindt. Erg lekker allemaal en desondanks niet eens teveel gegeten.
anijsblokje
25-11-2023 om 07:37
Van harte gefeliciteerd nog, Moosey!
Zet je je verjaardagsfestiviteiten nog even door dit weekend?
Wat ik in ieder geval niet ga eten is wat ik aangeprezen zie worden in de folder van de supermarkt: NIEUW! Pizza chocolade met marshmallows en kersen.
Wie verzint dit en vooral, wie koopt en eet dit? Maak je hier kinderen blij mee? Heb ik ongelooflijk blije neefjes en nichtjes als ik dat koop en meeneem? Ik ga het niet doen want het lijkt me extreem smerig - een "gewone" pizza en alles erop kunnen gooien wat je wil is toch eigenlijk al feest?
Het wordt vanavond iets met aubergine hier, ik denk melanzane. En dan met iets van volkoren pasta erbij of misschien gooi ik het in de ovenschaal. (hoewel...dan vriest het natuurlijk weer moeilijker in)
afrodite05
25-11-2023 om 07:42
Gefeliciteerd Moosey! Klinkt smakelijk, jouw verjaardag
Ik las eerst te snel en dacht dat je de gratis Hematompouce bedoelde
Ik ga vandaag naar mijn moeder, zit er al een poosje tegenaan te hikken. Maandag komt ze hier, omdat ik zoon niet ga meenemen naar onze activiteit vandaag, en ze wil hem wel zien. Snap ik, sinds de uitvaart van mijn vader (half oktober) hebben we elkaar niet meer gezien. Maar ik ben een beetje bang voor de confrontatie, merk dat de stress alweer in mijn schouders en kaken zit. Uitpraten is niet echt een optie, al een aantal keer geprobeerd, maar zij snapt mij nooit met als resultaat beide gefrustreerd, dus dan is de andere optie dat ik er alleen last van heb en dat zij mooi weer kan spelen omdat ze niet in de gaten heeft wat ze doet/zegt/veroorzaakt.
Anyway, makkelijk eten voor vanavond dus. Bloemkool met rijst en een bakje butter chicken (of was het tikka massala? In ieder geval iets Indiaas met kip wat ik in bulk heb gemaakt).
Anijsblokje: Oh bah, dat klinkt smerig! Zou ik ook niet meenemen. Ik heb wel ooit bij de Happy Italy een stukje aardbeienpizza gehad. Maar dat was een zoete bodem met een klodder mascarpone, aardbeien en wat poedersuiker. Leek dus meer op gebak dan op pizza en was best prima, hoewel ontzettend machtig.
FaithfulDuck87
25-11-2023 om 11:01
ik heb een pan met snert op staan. Ga mss nog even horen of mijn buuf ook wil eten. En breng sowieso een bakje naar mijn vader
yette
25-11-2023 om 12:49
Heerlijk, Dolf! We kunnen hier ook wel wat zon gebruiken!
Nog gefeliciteerd, Moos!
Over bijzondere pizza's - in 'mijn' Franse gehucht organiseerden we vroeger met andere kampeerders, waaronder een gepensioneerde bakker uit Marseille, af en toe een 'soirée pizza'. Op die manier spekten we de kas van de buvette van de boerin, in ruil voor ons gratis verblijf op haar land. Die avonden werden enorm goed bezocht, onze pizza's waren dan ook (kuch!) ontzettend lekker. Anyway. Gezellig de hele dag bezig met een ketel verse tomatensaus en emmers deeg, groenten, paddestoelen en worsten hakken, kaas scheuren en raspen ... en dan bakten de mannen 's avonds énorme pizza's in de houtgestookte pizza-oven en gingen wij vrouwen rond met in slices gesneden pizza's en drank. Veel drank. Mooie tijden. Helaas is de boerin overleden, de buvette opgedoekt en zijn er nog maar 2 andere kampeerders. Alleen de oven staat er nog in een schuur. Maar dus, onze bijzondere pizza ... het nagerecht was altijd citroenpizza met rietsuiker (en voor de harde werkers een glaasje calvados)
Ik ga zo Stifado maken. Voor vandaag en de toekomst. De Vader kwam gisteren namelijk terug uit Duitsland met bijna 2 kilo kalfsvlees
Best grappig, want vorige week deed hij nog boodschappen in Frankrijk. Benieuwd wat het volgende week wordt
Vanavond dus stifado, met orzo al limone en salade.
irmaladouce
25-11-2023 om 13:37
Nog gefeliciteerd, Moosey! Je verjaardagseten klinkt heerlijk!
Man heeft beloofd pizza's te bakken. Met paddenstoelen/kerstomaatjes/gorgonzola en met olijven/kappertjes/ansjovis (er ligt nog een blikje dat we uit Spaans Baskenland hadden meegebracht)/olijven/kappertjes.
Ik zou zo'n (stukje) zoete pizza met chocola etc. wel aandurven. Je kunt toch ook pizza Nutella krijgen - zelfs in Italië?
ToetieToover
25-11-2023 om 15:44
Van harte nog, Moosey 🎉!
Vanavond wraps met bonenpuree, bonen, kipgehakt, tomatenschijfjes, uien, avocado, cheddar, zoiets.
En verder heb ik geleefd op cappuccino, zelfgebakken kruidnoten en Sinterklaassnoep:
Dewi-Sri2
25-11-2023 om 16:23
Van harte nog met je verjaardag, Moos!
Ik merkte net bij het opruimen van mijn vriezer dat de amandelspijs die ik er donderdag in had gedaan, nog helemaal zacht is. Is dat normaal? Zo niet, dan moet ik als de sodemieter een toetje verzinnen of echt wat Weesper Mopjes bakken...
ToetieToover
25-11-2023 om 16:30
Dewi-Sri2 schreef op 25-11-2023 om 16:23:
Van harte nog met je verjaardag, Moos!
Ik merkte net bij het opruimen van mijn vriezer dat de amandelspijs die ik er donderdag in had gedaan, nog helemaal zacht is. Is dat normaal? Zo niet, dan moet ik als de sodemieter een toetje verzinnen of echt wat Weesper Mopjes bakken...
Alleen al in de koelkast blijft dat zeker 2 weken goed. Luchtdicht ingepakt. Ik zou het lekker laten liggen tot je er weer zin in hebt. Bakzin, of eetzin,
MijnNaamIsHaas73
25-11-2023 om 19:11
Nog gefeliciteerd Moos!
Wij aten boerenkoolstamp met rookworst.