Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

23-11-2023 om 20:01 Topicstarter

Ik hoop dat het alsnog smaakt, Dewi! En bedenk gewoon dat zo'n ingewikkeld recept ook niet van de ene op de andere dag is ontstaan. Grote kans dat jouw speculaas heel erg lijkt op de speculaas die ze maakten tijdens de ontwikkelingsfase ... hoe authentiek wil je het hebben?! 

Het is idioot, maar de speculaas is ontzettend lekker  .  Wat te zoet, door de amandelspijs, maar het deeg is prima. Beetje krokant, maar niet hard. Inderdaad Weesper mop tussen de stukjes door, maar dat is eigenlijk best lekker. Ik denk dat ik mijn vriendin morgen toch maar een klein puntje geef. 

De bodem is geweldig geworden!

Hahaha heel erg moeten lachen om je beschrijving, Dewi-Sri, en vooral omdat het nu zo geslaagd blijkt! Schrijf het recept vooral op voor volgende keren 

Dat ga ik zeker doen, maar de kans dat ik dit nog een keer maak is nihil (denk ik). Nee, bakken is echt niet mijn ding. Halverwege dacht ik ook: eigenlijk vind ik dit helemaal niet leuk. Dat gepiel op de vierkante millimeter.  Ik kook liever. Snufje van dit, handje van dat, allemaal niet zo spannend.  
Maar die banketstaaf gaat er nog even komen dit jaar. Eventueel voor de kerst.

Ik ga vanavond een soort aardappelkoek maken, experimentje. Aardappelschijfjes, spek en ui bakken, dan in een schaal met ei erover en dat in de oven. Erbij sperziebonen. 

Vanavond maak ik quiche met kip, prei en paprika.

En ik ga straks een cake bakken, heb ik zin in. Gewoon een ouderwetse cake denk ik, ofmet appel... Even kijken. 

Fantastisch Dewi-Sri, dat het zo smakelijk is. Je kunt het dus gewoon wel! Snufje Weespermoppen, snufje van dat, en hoppa gevuld speculaas!
Frut kookt vanavond, de pluimfeestburger met Cheddarkaas op een broodje, uiteraard sausjes en flink rauwkost erbij, en frietjes.

Wij hebben gisteren een tochtje met een bootje gemaakt en op het strand bbq gehad. Kip, zelf gevangen vis ( die ik niet gegeten heb) pittige worstjes, hamburger, groente. Verse ananas na. Was lekker en gezellig.
Daarna bij het buffet heb ik alleen een broodje en wat fruit en een brownie gegeten.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-11-2023 om 12:38

hier een klein turks broodje met daarop een kipburger en wortelsalade oid. 

Klinkt heerlijk ontspannend, dolfje! Fijn ! (Ben een beetje nieuwsgierig  waar je zit).

Ik denk dat ik er een heterocliet hapjesavondje van maak. Ik heb nog eenhaps-diepvriesquiches, nog van die vage vega Indiaase diepvriesdinges, een rijpe avocado om quaca van te maken, knoflookolijven, rozemarijnstengels... Glas wijn erbij. 

Fijn WE alvast, allemaal!

Prachtig verhaal Dewi-Sri, fijn dat het toch nog smaakte! Teveel gefrutsel en gedoe dat bakken. Ik ben altijd bang dat een baksel mislukt en al het werk voor niks was, dus begin ik er maar niet aan

Gisteren aten wij hutspot met hachee uit de slowcooker. Er was nog hachee over en man wilde dat vandaag weer eten. Kan op zich prima. Ik maak een ovenschotel met andijviestamppot. De andijvie bak ik aan met ui, knoflook, een puntpaprika en wat ketjap. Dat mengen met aardappelpuree. Alles in een ovenschaal, gebakken champignons erover en aftoppen met panko en geraspte kaas. Zonder hachee ook heel erg lekker.

yette

yette

24-11-2023 om 15:25 Topicstarter

Ik heb net een bakplaat vol pompoen, wortel, rode paprika, knoflook en ui uit de oven gehaald. Afhankelijk van hoeveel mensen er mee-eten, wordt dat vanavond pompoensoep met focaccia (voor +/-5 personen) of pasta met pompoensaus, salade, focaccia (voor 6 of meer personen). Eventueel wat dipgroenten met knoflooksaus erbij om te zorgen dat iedereen genoeg heeft. Ik kan dus vrij makkelijk alle kanten op. Best handig, aangezien beide thuiswonende kinderen vrienden hebben uitgenodigd. 

Sowieso nu eerst brooddeeg maken, dan kan dat mooi in de lauwe oven rijzen.  

irmaladouce schreef op 24-11-2023 om 12:45:

Klinkt heerlijk ontspannend, dolfje! Fijn ! (Ben een beetje nieuwsgierig waar je zit 

Ik heb het dacht ik al gezegd maar we zitten op een van de eilanden voor de kust van Senegal. Mooi uitzicht is de betekenis van de naam van dit eiland

Ik ben stikjaloers op je, Dolf! Ik zou bijna zeggen: stuur eens wat foto's, maar dat gaat een heel eind te ver ivm privacy. Heel veel plezier nog 😎

Vriendin vond de speculaas heerlijk. Ik had visueel aanvaardbare stukken in ruiten gesneden, die ze heel chic vond , en ze vond de smaak délicieux en
très parfumé. Ook maar verteld dat het vaak rond 'Saint Nicolas' gegeten wordt, en ze moest verschrikkelijk lachen dat in Nederland Sinterklaas uit Spanje komt (met een stoomboot  ).

Vanavond eten we hetzelfde als gisteren: pasta met een soort geïmproviseerde saus van chair, aubergine, champignons, harissa, za'atar en ras el hanout. Ik kook nog een beetje pasta bij, anders zitten we alleen maar saus te eten, en een schep harissa mag er ook nog wel bij. O ja, en een lepel miso.

O ja, Yette, nog over die motorband: omdat de schroef er mooi vlak en diep in zat, liep de band maar langzaam leeg. Hij kon er nog mee thuiskomen, want zo'n schroef moet je natuurlijk wel laten zitten. Volgende dag wiel gedemonteerd en mee naar een motorzaak in de stad gegaan. Blijkt zo'n motorband nog duurder te zijn dan een autoband . Maar goed, hij kan weer toeren volgens voorjaar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.