Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik at op werk risotto met groene kool, raapsteel en groene kool, en sinaasappel. Was lekker. 
Thuisgekomen al mijn fermentatie-activiteiten gecheckt, en dat gaat allemaal als een malle. De camembert is mooi rondom beschimmeld, dus die ligt nu in een folietje in de koelkast te rijpen. De tempeh is ook al mooi dichtgeschimmeld, die verhuist morgenavond naar de koelkast. De worsten ruiken ook goed, die hang ik morgen in de schuur of in de kelder te drogen, nog even kiezen. Echt enorm kicken allemaal dat het zo goed werkt/lukt

Wij hebben echt lekker gegeten! Een amuse van tataki ( zelfs ik die geen vis eet vond het ok) en een hapje met geitenkaas denk ik.
Toen kalfsvlees carpaccio. En biefstuk met een aardappeltorentje, wat groente ( wortel oa) en truffelsaus en toe bannoffeepie met ijs. Was ook lekker rustig in dat restaurant dat is ook wel eens fijn.

yette

yette

22-11-2023 om 08:05 Topicstarter

Iets curry-achtigs met iig gehaktballetjes, paksoi, broccoli en boontjes. En rijst. 

Laatst had iemand hier (Yette?) geschreven over een Mexicaanse rijstsalade, daardoor raakte ik geïnspireerd. Geen idee of ik dezelfde ingrediënten gebruik, maar vanavond maak ik dus een salade van rijst, maïs, kidneybonen, paprika, bosui, komkommer, tomaat, koriander en daarbij een krokante kipburger. Hoewel met deze temperaturen een warme stamppot misschien een betere keuze was, maar ja...

Moosey schreef op 21-11-2023 om 23:36:

Ik at op werk risotto met groene kool, raapsteel en groene kool, en sinaasappel. Was lekker.
Thuisgekomen al mijn fermentatie-activiteiten gecheckt, en dat gaat allemaal als een malle. De camembert is mooi rondom beschimmeld, dus die ligt nu in een folietje in de koelkast te rijpen. De tempeh is ook al mooi dichtgeschimmeld, die verhuist morgenavond naar de koelkast. De worsten ruiken ook goed, die hang ik morgen in de schuur of in de kelder te drogen, nog even kiezen. Echt enorm kicken allemaal dat het zo goed werkt/lukt

Wat leuk dat het allemaal zo goed lukt en dat je er zo enthousiast over bent, Moosey!

Wij aten gisteren uiteindelijk opnieuw kaasfondue (want teveel kaas). Met brood en broccoli-roosjes.

Vanavond lamskoteletjes, aardappelgratin en gepofte tros-kerstomaatjes. En wortelsla want de wortels moeten op.

Dit wordt het vanavond: Kip cashew uit de slowcooker recept - Allerhande | Albert Heijn (ah.nl). Lekker de slowcooker aan vanmiddag, en wachten maar.

Wij gaan vanavond weer in het Italiaanse restaurant eten hier dus lekker pasta etc.
De rest van de dag maar een beetje opletten 
Gisteren hebben we een strandwandeling van zo'n 3 uur gemaakt naar het stadje en vandaag gaan we weer eens de andere kant op en vanmiddag even sporten. Het liefst sport ik meteen dadelijk om 8 uur maar dat was van de week geen succes want veel te druk en ze hebben niet zoveel apparaten. Jammer is dat want het is een resort met 900 kamers en dan buiten wat krachttraining dingen maar 2 fietsen, 2 crosstrainers en 2 loopband. Ok het gros van de gasten loopt met een boog om de sportschool heen linea recta naar de bar maar iets meer faciliteiten daar had ik eigenlijk wel verwacht.

Gebruik jij je slowcooker veel Teig? 
Ik zit er al heel lang over dte dubben dat ik er ook wel een wil, maar nooit gekochy. Weet ook niet zo goed waar ik hem moet laten, maar blijf toch gevoelig voor het idee....

Vega pasta uit de oven met broccoli, champignons, ui, knoflook, frito en mozzarella.

Leuk om jouw fermentatie avonturen te volgen Moosey!

Wij eten vanavond burritos met pullen chicken. Ga zo maar aan de voorbereiding zodat ik op tijd kan eten voor het sporten

Kaaaaaaaatje schreef op 22-11-2023 om 11:53:

Gebruik jij je slowcooker veel Teig?
Ik zit er al heel lang over dte dubben dat ik er ook wel een wil, maar nooit gekochy. Weet ook niet zo goed waar ik hem moet laten, maar blijf toch gevoelig voor het idee....

Ik heb er een keer eentje gekocht met van die waardebonnen die ik kreeg als Kerstpakket. En ik merk dat ik hem wel regelmatig gebruik: erwtensoep, pastasaus, curries, stoofvlees, van alles. In de winter vaker dan in de zomer, dat wel. En ik kook soms (vandaag toevallig niet) meteen voor 2x en vries dan de helft in. Ook milieuvriendelijker.

Teigera schreef op 22-11-2023 om 15:10:

[..]

Ik heb er een keer eentje gekocht met van die waardebonnen die ik kreeg als Kerstpakket. En ik merk dat ik hem wel regelmatig gebruik: erwtensoep, pastasaus, curries, stoofvlees, van alles. In de winter vaker dan in de zomer, dat wel. En ik kook soms (vandaag toevallig niet) meteen voor 2x en vries dan de helft in. Ook milieuvriendelijker.

Ik heb er ook een en gebruik hem niet zo  vaak omdat het een vrij grote is en ik dan voor 5 keer eten in de diepvries heb..maar inderdaad vaker in de winter dan zomer.

yette

yette

22-11-2023 om 16:33 Topicstarter

yette schreef op 22-11-2023 om 08:05:

Iets curry-achtigs met iig gehaktballetjes, paksoi, broccoli en boontjes. En rijst.

Het wordt patat. Ik had bij de supermarkt een platte band en mijn thuiskomertje bleek ook nog eens leeg. Dus die moest eerst opgepompt voor hij erop kon. Vervolgens ging ik langs de KwikFit die geen tijd had om mijn banden te plakken en moest ik met een leeglopend thuiskomertje op zoek naar een andere garage. Gelukkig kon De Vader me daar oppikken met de boodschappen. Dus ik ga de rest van de dag helemaal niks meer doen - behalve stemmen en hopelijk mijn auto ophalen. 

En dan te bedenken dat het eerste dat ik vanmorgen tegen De Vader zei, was: 'Het wordt een kutdag, ik kan beter in bed blijven!' Zulke dingen zeg ik nooit. Maar ik wist het heel erg zeker. Gek hè? 

Dat is echt balen Yette! Wij komen ook net van de bandenboer af, maar dan voor nieuwe banden voor de zitmaaier. Vorige maand had ik een lekke autoband, gelukkig vlak bij huis, en echtgenoot heeft al twee keer een lekke motorband gehad. In alle gevallen oorzaak: schroef. Het lijkt wel of iemand ermee strooit.

Heel erg leuk, Moos, jouw fermenteerwoede. Camembert, worsten, wat een moedig mens ben jij! Ik ga ook eens opzoeken wat er voor nodig is.

Dolf, het klinkt als een hele lekkere vakantie die je hebt

Vanavond maak ik een Indisch garnalenprutje met en wat groentedingetjes, ik weet nog niet wat. In elk geval gaat er een flinke schep sambal door, ik heb echt zin in iets pittigs.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-11-2023 om 17:54

op het werk vanmiddag al snert gegeten, net een broodje met salade gegeten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.