Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Afrodite, wat vervelend dat jullie zoontje ziek is! Heeft het bezoek aan de ha geholpen?

Yette, fijn dat zoon weer thuis is. Hopelijk gaat het herstel van de operatie voorspoedig. Ziekenhuiseten... brrr. Die strooikaas heb ik ook goede herinneringen aan. Moet er tegenwoordig niet aan denken, maar zo'n feest als dat over de macaroni mocht! 

Dolfje, fijne vakantie!

Wij eten vanavond bloemkool mac 'n cheese. Komt niet in de buurt van die derrie die ze in de VS mac 'n cheese noemen, maar is wel lekker. Ik maak 'm met bloemkool ( ), prei, ui, knoflook, cashewnoten, creme fraiche, kerrie, peterselie en oude kaas.

yette schreef op 14-11-2023 om 12:14:

Ik ben ook benieuwd, Irma! Het is wel iets dat ik ook uit nieuwsgierigheid mee zou nemen.

Nou, ik kan zeggen dat t niet tegenviel voor K&K diepvries dinges. Was eigenlijk wel heel OK voor een keer. We hadden dus een chopped salad en raïta erbij en ook nog gegrilde halloumi. Was helemaal prima. 

Oja, die strooikaas, die ken ik nog! Nostalgie.

Vandaag aten we de kip tandoori met rijst en tomatensalade want de tomaten moesten op.

De kat at een versgevangen muis, geen idee hoe die nou weer binnen is gekomen 🤷🏼‍♀️ maar ik kon dweilen wegens bloedsporen want er moest wel mee gevoetbald worden voordat het kon dienen als maaltijd. Altijd leuk thuiskomen, zo’n bloedbad. Morgen wordt het ‘iets’ met lamsgehakt want dat heb ik alvast van de vriezer naar de koelkast verplaatst. 

Haha, katten maken altijd zo'n rommel tijdens hun slachtpartijen. Deden die van ons vroeger ook. Of dan zo'n muizenlijkje ergens verstoppen waardoor het tijdenlang stinkt, terwijl je de bron van de stank maar niet kan vinden... 

Die strooikaas komt me vaag bekend voor, maar ook dat wij (kinderen) dat niet mochten, volgens mij wegens "te exclusief". Die pasta met smac brengt me terug naar de camping. Altijd strijd om wie het blikje mocht openmaken met het "sleuteltje", en wie het daarna mocht hebben. Niet dat je er iets mee kon, het ging gewoon om het hebben. 

Zoon heeft helaas de zoveelste fikse verkoudheid achter elkaar te pakken, we zijn al 3 weken onderweg. Het lukt hem niet goed om zijn flessen leeg te drinken, dus we geven hem nu elke twee uur een halve fles, want anders heeft hij te weinig voeding. Houdt wel in dat je constant met hem bezig bent: voeden, medicatie geven, op bed leggen, beetje spelen, volgende voeding, tussendoor zelf iets eten/drinken/opruimen/de was van wat hij heeft ondergespuugd... Ik hoop dat het nu snel klaar is, we missen ons vrolijke mannetje. Plus: hij gaat vaker niet naar het kdv dan wel, dus dat voelt ook een beetje voor niets...

Ik ga vandaag werken en man blijft thuis bij zoon. Vanavond een makkelijke pasta met gehakt, paprika, champignons en een k&k pittige sugosaus (of hoe heet dat, zo'n kartonnetje met op smaak gebrachte tomatensaus).

Hopelijk knapt je zoon snel op, afrodite.

Man zit voor werk vanmiddag aan de andere kant van het land en komt te laat thuis om met eten te wachten. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat die macaroni met ham en kaas en ketchup op mijn bord komt, dat ik dan bij een foute flitnex film leegeet...

yette

yette

15-11-2023 om 09:02 Topicstarter

irmaladouce schreef op 14-11-2023 om 19:57:

[..]

Nou, ik kan zeggen dat t niet tegenviel voor K&K diepvries dinges. Was eigenlijk wel heel OK voor een keer. We hadden dus een chopped salad en raïta erbij en ook nog gegrilde halloumi. Was helemaal prima.

Altijd fijn om zoiets achter de hand te hebben, toch? Ik zal eens kijken of ik het hier tegenkom. 

Vandaag maak ik Thaise kip met cashewnoten en véél paprika. 

Die "Zwitserse" kaas is geheel aan mij voorbij gegaan als kind. Ik heb iets gemist begrijp ik? Een van onze favoriete maaltijden was "husselpot", als we op vakantie waren: zak diepvriesgroenten, worstjes (liefst knakworst-achtig) en gebakken aardappeltjes. En dan alles door elkaar heen gehusseld. Geen idee waarom we dat zo lekker vonden, ik denk omdat we het thuis niet kregen  .

Vervelend Afrodite, dat je zoon zo verkouden is steeds.
Yette, wat fijn dat je zoon zo snel al naar huis mocht! Daar voel je je toch het fijnst.

Wij eten vanavond een traybake van gnocchi, courgette, pesto, kipfilethaasjes en tomaten.

yette

yette

15-11-2023 om 09:35 Topicstarter

Die Zwitserse kaas bestaat nog steeds hoor. Volgens mij staat het in supermarkten bij de pindakaas en zo. Het potje is alleen niet meer van papier en nu een rechte cilinder, maar verder nog hetzelfde oubollige/nostalgische plaatje. 

Vanwege de uitgesproken smaak en geur, zal niet iedereen ervan houden. 

Vanavond spruitjesschotel uit de oven. Dat komt neer op spruitjes en krieltjes voorkoken. Ui en knoflook bakken, hamreepjes en gehakte amandelen erbij. Alles bij elkaar mikken, geraspte kaas erover en 20 minuutjes in de oven.

Die strooikaas ken ik wel van vroeger ja. Ging hier over de macaroni en op brood

Gisteren aten we in het grote buffetrestaurant hier, zoveel keus dat ik er "stress" van had en uiteindelijk een kippenbout en wat salade had en wat toast met kaas.
Ontbijt was ook zo overdadig aanwezig maar heb me ingehouden met 1 broodje met wat rauwe ham en kaas en een omelet. En na het ontbijt zijn we gaan sporten, crosstrainer en loopband. 
Straks maar eens kijken wat de pot schaft voor de lunch 

Haha Dolfje, herkenbaar,  die keuzestress. Geniet van jullie vakantie!

Gisteren werd er boerenkoolstamp voor ons gemaakt. Vandaag maak ik een onepot pasta bolognese

O heerlijk, strooikaas, ik was er vroeger dol op. Op een boterham, met als het even kon, een dikke laag boter en een heleboel strooikaas. Helaas kan je het hier niet krijgen. Echtgenoot blij, want hij vindt het gruwelijk. Er komt ook wel een hele penetrante geur van af.

Vanavond een hele simpele pasta. Echtgenoot ruikt en proeft nog steeds niks en ik heb geen zin om voor mezelf een hoop moeite te doen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-11-2023 om 17:18

hier tortelini met rauwe ham, sausje met champignons en lente ui en een salade met pijnboompitten, rode ui en geitenkaas

Geïnspireerd door Yette aten wij gister mac&cheese naar dit recept: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/mac-and-cheese-met-spinazie
 Ik gooi er altjjd ook nog hamblokjes door anders vind ik hem wat saai, maar verder toprecept en borden altijd schoon leeg hier.

Vanavond maak ik een linzenstoofpotje met pastinaak, winterwortel en rookworst. Lekker kruidig en winters. Ik hou altijd ongeveer dit recept aan: https://eetlustig.blogspot.com/2014/10/stoofpotje-met-linzen-pastinaak.html?m=1

Moussaka uit de diepvries! En blij dat ik hem gisteravond al uit de diepvries heb gehaald, anders is zo'n blok ijs nooit op tijd ontdooid. 

Yette, hoe verloopt het herstel van zoon tot nu toe?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.