Eten
irmaladouce
16-11-2023 om 08:11
Hertenschnitzel met een grote berg gebakken gemengde paddenstoelen, boontjes, sla/rauwkost en brood (want dat hebben we weer ns dubbel gekocht).
Ted68
16-11-2023 om 08:42
Ha ha die zogenaamde ook altijd. Mijn Zwitserse kinderen vonden die niet eetbaar...Moest altijd kaas uit Zwitserland meenemen als ik met de kinderen NL bezocht.
Ik ga nu 5 dagen weg, naar een franse grote stad. Dus kook even niet.
yette
16-11-2023 om 12:25
@Afrodite, het herstel gaat boven verwachting goed! De wonden genezen netjes en de zwelling neemt af. Verder is hij wel nog erg moe en door de plek van de operatie beperkt in zijn bewegingen. Hij scharrelt wat rond als een t-rex, hoger dan dat kunnen zijn armen niet. Dus bij dingen als haren wassen en melk uit de koelkast halen, ben ik wel nodig.
Wat eten betreft: van gisteren is er best wat thaise kip met boontjes, wortel & paprika over en genoeg witte rijst. Die rijst kook ik vanavond dood in bouillon met cardamom, sereh en limoenblad en de rest hak ik fijn om er op het laatst door te doen. Met wat toevoegingen wordt het dan een pittige pindasoep. Althans, da's het idee 
Moirmel
16-11-2023 om 15:20
Macaroni met ham en broccoli, stiefzoon deze week bij ons dus voeg niet teveel groenten toe.
FaithfulDuck87
16-11-2023 om 17:08
bami met gebakken eitje, beetje pindasaus, atjar en gebakken uitjes
Koreveen
16-11-2023 om 18:24
Fijne vakantie, Dolf en wat goed dat je bent gaan sporten
Rondscharrelen als een t-Rex, beeldend gezegd. Ik zie het voor me. Hoop dat het snel beter gaat.
Die stroomkaart is inderdaad echt nostalgie, net als klopklop, koetjesrepen en smac. Vinnik nu echt allemaal niet te vreten
Gisteren aten we gadogado. Heb net lasagne gemaakt en staat nu in de oven te wachten tot lief de files heeft overleefd
RoosOpJeHoed
16-11-2023 om 18:40
Couscous met rozijnen, geweld in bouillon. Groenteprutje van aubergine, courgette, wortel, ui en knoflook. Op smaak gebracht met tomatenpuree, ras-el-hanout, peper en verse peterselie. Handje amandelen erdoor en onze buikjes zaten weer vol. Onze oren ook van de tien minuten durende klaagzang van zoon die he-le-maal geen zin had in couscous. Uiteindelijk heeft hij wel zijn bord leeggegeten.
Zoon weet inmiddels dat Sinterklaas niet bestaat, maar toch begint de spanning langzaam op te lopen en dat is te merken in zijn gedrag. Voorts kijk ik zelf ook uit naar zaterdag, want de regel hier in huis is dat we pas kruidnootjes en gevuld speculaas eten als de intocht is geweest. Anders eet ik me vanaf augustus al de krampen aan dat spul 
Dolfje
16-11-2023 om 20:08
Koreveen schreef op 16-11-2023 om 18:24:
Fijne vakantie, Dolf en wat goed dat je bent gaan sporten
Dankjewel! Morgen gaan we weer. Vandaag hebben we de hele dag over het eiland getoerd met een gids. Was ontzettend leuk. Lunch was super lekker in een klein restaurantje, het was kip van de bbq en rijst, groente. Simpel maar lekker.
Wat we gisteren hebben gegeten, even denken hoor. Ik had soep en meloen met ham. En we hadden een soort spinaziepannekoekje met kaas en we deelden een stukje beef wellington. Verder wat rauwkost erbij. Was allemaal lekker. Dadelijk maar eens kijken wat er vandaag is 
ToetieToover
16-11-2023 om 21:31
Ik zag de Boekoeloekoe mix bij Jumbo in een glutenvrije variant en die heb ik gekocht. Ik bakte er een soort kaasburgers van maar ik was er verder niet zo van onder de indruk. Ik deed er gestoomde wilde spinazie bij en kropsla met knoflooksaus.
Vandaag niet genoeg gegeten eigenlijk, ik had niets meegenomen en had weer eens geen tijd om iets te eten te vinden dat binnen mijn dieet past dus ik leefde op een banaan en een cappuccino. Dus nou heb ik alweer trek en geen idee wat ik nog zal maken. Havermoutpap denk ik, lekker makkelijk. Met kaas 
Moirmel
16-11-2023 om 21:40
ToetieToover schreef op 16-11-2023 om 21:31:
... Dus nou heb ik alweer trek en geen idee wat ik nog zal maken. Havermoutpap denk ik, lekker makkelijk. Met kaas
Nog nooit havermoutpap gegeten met iets hartig, is het lekker? Wat voor kaas gebruik je?
Teigera
16-11-2023 om 21:43
Fijn yette, dat het herstel van zoon (ondanks huidige arm-beperkingen
T-rex!) zo goed verloopt.
Vanavond hebben wij dunne rundervinkjes, broccoli en patatas bravas gegeten. Met zelfgemaakte mayonaise, want frut ging koken en ze wilde leren hoe je mayonaise maakt. Glunderend zei ze toen ik thuiskwam uit werk, "mama het is mosterdmayonaise want dat is m'n lievelings en hij is zó lekker!!" en het was inderdaad lekker.
ToetieToover
16-11-2023 om 23:33
Moirmel schreef op 16-11-2023 om 21:40:
[..]
Nog nooit havermoutpap gegeten met iets hartig, is het lekker? Wat voor kaas gebruik je?
Ik vind het zelf wat weg hebben van risotto. Ik fruit een uitje, giet er bouillon bij, havermout erbij, laten staan op laag vuur, parmezaanse kaas raspen en erdoor mixen, olijfolie opgieten, pijnboompitten (geroosterd) en basilicum. Tomaatjes zijn ook lekker maar die had ik net allemaal opgemaakt. Ook lekker met andere noten, zaden en kaas.
irmaladouce
17-11-2023 om 08:05
Als je eenmaal zelf mayo maakt, wil je (bijna) nooit meer die uit een pot of tube!
Je hartige havermout klinkt lekker, Toetie. Ik ben ook zo iemand die yoghurt hartig eet.
Vanavond eten we pasta Cinque Pi. Met kerstomaatjes, verse spinazie en versgeraspte Parmezaan. Nog even kijken wat voor pasta er ligt.
Dolfje
17-11-2023 om 08:25
ToetieToover schreef op 16-11-2023 om 23:33:
[..]
Ik vind het zelf wat weg hebben van risotto. Ik fruit een uitje, giet er bouillon bij, havermout erbij, laten staan op laag vuur, parmezaanse kaas raspen en erdoor mixen, olijfolie opgieten, pijnboompitten (geroosterd) en basilicum. Tomaatjes zijn ook lekker maar die had ik net allemaal opgemaakt. Ook lekker met andere noten, zaden en kaas.
Klinkt wel lekker. Moet dat thuis toch eens proberen.