Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

06-11-2023 om 17:50 Topicstarter

Teigera schreef op 06-11-2023 om 17:43:

[..]

Zéker! Het lijkt ons prachtig, qua natuur, cultuur, historie, culinair. We zijn er ook al een heel tijdje mee bezig. Het idee is dat het een soort uitgestelde honeymoon is. En met kinderen dan, want ja, die schijnen mee te willen .

Wat een heerlijk plan! 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 05-11-2023 om 15:47:

[..]

Wat leuk Teigera! In de eerste plaats die reisplannen maar ook de voorpret met een kook- en reisboek!

Gisteren aten wij boerenkoolstamp om een goede bodem te leggen voor een feestje 's avonds. Helaas heeft dat niet geholpen tegen een kater (ik kan het helaas geen kitten noemen )

Vanavond staat er eigenlijk friet op het menu, maar dat is voor mij niet zo'n goed plan. Ik heb nog niet veel gegeten vandaag en wil m'n lijf niet nog meer ellende aandoen. Ik ga even een kippensoep maken als ik me ertoe kan zetten

Dan ben ik stiekem altijd blij dat ik geen alcohol meer drink, die katers mis ik niet! 

Wij aten vandaag spinazie stamppot met pijnboompitjes en een gekookt eitje. Was lekker! Nou had alles me gesmaakt denk, ik had megatrek!

Teigera schreef op 06-11-2023 om 17:43:

[..]

Zéker! Het lijkt ons prachtig, qua natuur, cultuur, historie, culinair. We zijn er ook al een heel tijdje mee bezig. Het idee is dat het een soort uitgestelde honeymoon is. En met kinderen dan, want ja, die schijnen mee te willen .

Heel erg tof! Jaloers hier...

yette

yette

07-11-2023 om 07:47 Topicstarter

Quiche Lorraine en pastinaaksoep. 

Een simpele zak wokgroente, rijst en kip. Kruiden, tja. We proeven het toch niet... 

Spannend Teig, Indonesië met frutjes! 
Wij aten trouwens zondagavond uiteindelijk Indonesisch met de Canadees (helaas maar één, zijn vrouw was ziek) in jouw woonplaats, kan haast geen toeval zijn

Gister at ik op werk wat ik kookte voor de groep, wegens tijdsgebrek vanwege de nieuwe kaart aan de a la carte -kant had ik het mezelf makkelijk gemaakt met hamburgers van de slager (normaal maak ik die zelf) Nou, dat doe ik ook nooit meer. Wat een saaie dingen. 

Vanavond eten we bij een vriendin op het dorp hier, lamsfilet en een aardappeltje. Ik heb beloofd iets van groenten te verzorgen, zal zo ns even in de la kijken. 

Er wordt weer voor ons gekookt vandaag.  Volgens mij wordt het gekookte aardappels met bietjes en iets van vlees

Heerlijk Teig, zo'n uitgestelde honeymoon (ook met kinderen vast heel leuk ) De voorpret is altijd al zo leuk! Toevallig had ik het laatst met mijn man ook over onze huwelijksreis. We hadden destijds weinig geld omdat we spaarden voor het nieuwbouwhuis dat we net hadden gekocht. Als jong meisje droomde ik van idyllische eilanden of op z'n minst Parijs of New York. Maar het werden een paar dagen Efteling Was echt hememaal geweldig, maar toch wil ik ook een keer een do over.

Maar ik dwaal af: wij eten vanavond broccolisoep met gebakken kastanjechampignons en knoflooksoepstengels met aïoli erbij.

Ziekenhuisbezoek ging goed vorige week. Nuchter blijven tot 14 uur, het is niet mijn ding Kan nu ook weer normaal eten, dus valt hier weer iets te posten.

@Afrodite RoosopjeHoed: wél een goed verhaal, over je huwelijksreis!
@Moosey: was je op het Noordeinde? En beviel het?

Bedankt voor jullie enthousiasme, ik heb er ook veel zin in. Al kan ik soms wat beren op de weg zien (straks krijgt er een kind diarree of buikgriep of zeeziek, wat als ze het warme klimaat niet goed trekken, ze zijn nog nooit buiten Europa geweest, lalala moeilijk moeilijk). Gelukkig heb ik een lief die bij alles zegt "komt goed schat, komt goed" want samen stressen is vrij zinloos natuurlijk. 

Vanavond eten we gnocchi, met geroosterde knoflook, spinazie en ricotta. Recept van Delicious magazine. Natuurlijk met Parmezaanse kaas en ik rooster er ook wat pijnboompitjes bij, lekker voor de bite.

Teig, ja! Daar waren we. Stomtoevallig terecht gekomen omdat we de pub te druk vonden. Het was prima, gewoon precies wat je verwacht, maar dus ook niks verrassends qua smaken. 

Wel gezellige bediening trouwens. 

Ah leuk om te horen, niet super maar wel gewoon goed dus. Ik ben er zelf nog niet geweest, omdat we graag vlak daar in de buurt afhalen bij een erg goede toko (vinden wij dan). En iedere keer als we dan Indonesisch willen eten en niet zelf willen koken, kiezen we voor die toko. Is ook makkelijker / sneller met de frutjes. En ze hebben zulke lekkere pittige aubergine, daar kun je me bíjna voor wakker maken.

Teigera schreef op 07-11-2023 om 10:57:

@Afrodite: wél een goed verhaal, over je huwelijksreis!
(...)

Ik denk dat je me verwart met Roos of iemand anders. Wij hadden een vrij karige huwelijksreis naar Madeira in coronatijd. Trouwdag zelf was ook karig vanwege diezelfde coronatijd. We mochten maar 6 gasten en eigenlijk was dat al net iets meer dan officieel was toegestaan... Wij willen de dag zelf nog een keer overdoen. Of nouja, het feest überhaupt geven. Misschien als we 5 jaar getrouwd zijn ofzo. 

afrodite05 schreef op 07-11-2023 om 11:37:

[..]

Ik denk dat je me verwart met Roos of iemand anders. Wij hadden een vrij karige huwelijksreis naar Madeira in coronatijd. Trouwdag zelf was ook karig vanwege diezelfde coronatijd. We mochten maar 6 gasten en eigenlijk was dat al net iets meer dan officieel was toegestaan... Wij willen de dag zelf nog een keer overdoen. Of nouja, het feest überhaupt geven. Misschien als we 5 jaar getrouwd zijn ofzo.

Je hebt gelijk! Jullie zijn allebei rood , ik ben blijkbaar nogal gevoelig voor die kleur. Ik haal jullie inderdaad door elkaar. Excuus!

Ja, ik snap ook wel dat je je feest misschien nog eens wil doen. Wel echt speciaal, en een vijfjarig huwelijksfeest is daarvoor ook een mooie aanleiding! 

Ik ben bijna 12 jaar getrouwd en we hebben nog steeds geen feest gegeven ben natuurlijk niet voor niks in het geheim getrouwd.

Man heeft een bakje weet ik wat voor zichzelf uit de diepvries gehaald en ik eet weer een gerookte kipfilet en komkommer in stukjes met citroen peper of ras al hanout erover. En voor ik ga werken een kom soep denk ik. Als er tenminste nog iets k&k in de kast staat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.