Eten
afrodite05
28-10-2023 om 14:41
Haas: ik heb vaak een soort plaattaart gemaakt in dat soort situaties, van een bladerdeegbodem met daarop een mengsel van gebakken spekjes en prei. Daar wat kruidenroomkaas doorheen roeren, op de bladerdeegbodem leggen (evt eerst wat bloem erop, dan wordt het iets minder nattig), geraspte kaas erop en dat in de oven. Kan zowel koud als warm. Ik maak het dan vaak op zo'n bakblik van de oven, hoe heet dat, zo'n ovenplaat.
Dolfje
28-10-2023 om 15:44
Voorgesneden stokbrood en toastjes neerzetten en verschillende kazen etc voor erop.
En k&k gehaktballetjes etc.
Dat zou ik doen.
irmaladouce
28-10-2023 om 15:47
Vandaag dan eindelijk de carnitas enchiladas. Met guaca, zure room en een schaal sla/rauwkost.
MijnNaamIsHaas73
28-10-2023 om 16:04
Thnx dolfje en afrodite. Ik wil eigenlijk niet dat ze zelf nog een broodje moeten beleggen. Het is een sta en hopelijk dansfeest dus ik wil hapjes die je zo in je mond kan steken.
Iets met bladerdeeg kan je inderdaad ook koud eten, dat is wel iets om even over na te denken
afrodite05
28-10-2023 om 16:24
Ik wilde ook hartige "appelflapjes" voorstellen, maar dat is wel wat meer voorbereidingswerk. Hoewel je ze prima een week van tevoren kan maken, deels afbakken en dan in de vriezer gooien. Met hartig bedoel ik dus geen appel, maar bijvoorbeeld een mengsel van gehakt, tomatenpuree en rode peper, verder hetzelfde maken zoals een appelflapje. Of gevuld met een mengsel van spinazie, geitenkaas en walnoot ofzo. Of wat je maar lekker vindt. Kan met hele bladerdeegplakken of eerst diagonaal halveren zodat het kleinere hapjes worden. Zeezoutvlokken erop is ook leuk voor de garnering.
yette
28-10-2023 om 16:47
@ Haas, in september heb ik voor +/- 30 mensen het volgende op tafel gezet:
Zelf gemaakt:
Pilav
Griekse salade
Watermeloen-komkommer-feta-kruiden-salade
Merguez (halal slager) van de bbq
Knoflooksaus
(en met roomkaas gevulde kleine paprikaatjes - hoe heten die krengen nou toch?! - maar dat was wel veel werk)
Als buffetvulling heb ik de Turkse supermarkt leeggekocht:
Pides (met feta) opgewarmd en in repen op een plank
Een schaal dolma's (koud, met wat gehakte gepekelde citroen, peterselie en zwarte olijven erover)
Dadels
Verschillende soorten olijven
Druiven in kleine trosjes geknipt
Dip- & snackgroenten (cherrytomaat, kleine komkommertjes en paprika in repen, wortel ...)
Jynta1981
28-10-2023 om 17:20
Wij maken zelf pizza's, te beleggen met wat ieder wil: ham, salami, ananas, champignons, ui, paprika en verschillende soorten kaas-keuze. Man gaat zo zelf de bodems maken begreep ik.
Gister had man kleine kippenpootjes gehaald bij de poelier, dat aten we met verse friet die vier was van eergisteren en een salade.
Morgen maak ik quiche met paprika, spinazie, hamblokjes en gekookte eieren.
yette
28-10-2023 om 17:34
Ohhh, over dat feestje ... dus ze hoeven niet ècht te eten?
Dan zou ik niet zo moeilijk doen en ergens een snaaibuffet volzetten of op een aantal plekken in huis een etagère of verzameling met schaaltjes. We zijn hier van de overdaad. Naast zoutjes, noten, olijven, kaasblokjes, worst en dipgroenten kan je ook prima zoete popcorn, mini-muffins, boterkoek, slagroomsoesjes, fruit, snoep en chocolade neerzetten.
Eventueel later op de avond nog iets warms. Stukje quiche, pizza slice, (oven)snacks, hartige broodjes of een bakje saté? Mocht je gaan frituren en eens iets anders willen: toko's hebben vaak in de vriezer een assortiment hapjes in grotere verpakkingen, zoals samosa's en Vietnamese loempia's en zo.
ToetieToover
28-10-2023 om 18:01
Ik baal want mijn pizza had ik gisteren te lang gebakken en ik had er weinig lol van. Glutenvrije bodem, meh. En ik vond ook nog eens dat ik vandaag dan maar weer gezond moest doen, dus werd het een aardappelsalade met de wekelijkse portie kabeljauwlever+olie, met azijn, ui en augurken.
Dat vulde wel ernstig, dus later een salade gemaakt van: rucola, ijsberg, augurk, ui, ingelegde bloemkool en die gegeten met bruine bonen, uitgebakken spek en piccalilly. Braaf nog mijn minimaal vereiste, wekelijkse portie zeewier gegeten als toetje.
GeorgieBrown
28-10-2023 om 19:00
Maandag nasi goreng met groente, gebakken eitje erbij
Dinsdag, zuurkool stamppot met paprika, champignons en blauwe kaas
Woensdag: sushii (uit)
Gisteren: broodje. Was naar DDW, en pas 8u thuis
Net: Laksa, met kool, wortel en champginons en een ei
MijnNaamIsHaas73
28-10-2023 om 19:33
yette schreef op 28-10-2023 om 16:47:
@ Haas, in september heb ik voor +/- 30 mensen het volgende op tafel gezet:
Zelf gemaakt:
Pilav
Griekse salade
Watermeloen-komkommer-feta-kruiden-salade
Merguez (halal slager) van de bbq
Knoflooksaus
(en met roomkaas gevulde kleine paprikaatjes - hoe heten die krengen nou toch?! - maar dat was wel veel werk)
Als buffetvulling heb ik de Turkse supermarkt leeggekocht:
Pides (met feta) opgewarmd en in repen op een plank
Een schaal dolma's (koud, met wat gehakte gepekelde citroen, peterselie en zwarte olijven erover)
Dadels
Verschillende soorten olijven
Druiven in kleine trosjes geknipt
Dip- & snackgroenten (cherrytomaat, kleine komkommertjes en paprika in repen, wortel ...)
Ik lees jouw feestcateringen altijd met veel bewondering haha
Gelukkig hoeven ze inderdaad niet echt te eten.
afrodite05
28-10-2023 om 19:35
afrodite05 schreef op 28-10-2023 om 07:43:
[..]
Vanavond maak ik een recept uit de allerhande, een ovenschotel met pasta, kip, prei, erwtjes, roomkaas en citroen. Ben benieuwd of dat een blijvertje wordt.
Dit schuift door naar morgen. Vanavond pizza besteld. Man had iets met veel vlees en ik had iets met kip en spinazie. Was prima, maar toch net iets te veel. Dus man eet mijn laatste puntje.
Teigera
28-10-2023 om 20:45
Vandaag de slowcooker aangezet, met een stoof van zoete aardappel en pinda enzo. Staat nu verder af te koelen, want ik vries twee porties in - spinazie en koriander en pinda's op het laatst erbij, rijst ernaast en klaar
. Ideaal voor drukke werkdagen leek me.
Vandaag niet gewerkt, maar wel een drukke dag gehad met van alles en als kers op de taart Halloween-feest hier in de buurt in de middag. Frut I vond alles, ook al was het in de middag en dus niet donker, toch echt wel erg eng en durfde niks, frut II ging (met handje van mama, dat wel) overal kijken en vond niks eng want het is toch nep. "Dat is geen bloed hoor, ik ruik gewoon dat het curry is"
.
Na thuiskomst warmde ik snel wat restjes op: we hadden gnocchi met pompoenspinazie-saus, ravioli met pestosaus, courgette en tomaten en ook nog zalmspinazie-lasagne. En zo raakt m'n vriezer ook weer wat leger, top.
Dolfje
28-10-2023 om 22:21
Wij aten dus in de bios, eerst een borrelplankje met olijven, kaas etc en daarna een bruine fruitschaal
en bier.
En thuis koffie met een tic, rondje gewandeld en net een bakje katjang pedis op. Oh en bier. Lekker gezond dagje