Eten
afrodite05
27-10-2023 om 09:48
Dolfje schreef op 27-10-2023 om 07:10:
[..]
Shepherd /cottage pie?
Dat ja. Maar volgens mij doen die Engelsen er ook erwtjes doorheen, dat doe ik niet, dan worden het van die meelballen.
Teigera
27-10-2023 om 10:21
Oh afrodite, volgens mij was jij het die het onlangs over prei-mosterdsoep had, ik heb het deze week bij mijn lunch gegeten en het was érg lekker. Dank voor de tip!
Koreveen
27-10-2023 om 11:15
Vanavond maak ik linzenstoof met spinazie, pompoenstukjes, geitenkaas. Zin in comfortfood. Wat een k..weer. Had een vrije dag ivm zee aan overuren en hoopte een mooie wandeling te kunnen maken. Ben die regen zo zat
FaithfulDuck87
27-10-2023 om 11:30
Koreveen schreef op 27-10-2023 om 11:15:
Vanavond maak ik linzenstoof met spinazie, pompoenstukjes, geitenkaas. Zin in comfortfood. Wat een k..weer. Had een vrije dag ivm zee aan overuren en hoopte een mooie wandeling te kunnen maken. Ben die regen zo zat
moet je hier komen, het zonnetje komt er nog steeds door
RoosOpJeHoed
27-10-2023 om 11:34
Restverwerking hier: pasta met rode pesto, tomaatjes, broccoli, uitje, knoflook en uitgebakken spekjes.
Dolfje
27-10-2023 om 11:39
Ik ben net gaan sporten dus al 2 keer door de regen gewandeld. Nu eerst met een latte en een cracker op de bank en dan ga ik lekker midden op de dag in bad.
ToetieToover
27-10-2023 om 12:27
Zeikweer, inderdaad. Ik heb gelukkig de goede jas aangetrokken en ben droog gebleven. Ik kwam terug met pizzabodems, zelf te beleggen. Vriend koos ham, ananas, uiringen en jalapeño en ik doe parmaham, olijven, uiringen en na het bakken rucola. Tomatenprutje maak ik zelf even, later vandaag. Chocomel en slagroom was ook pardoes in de boodschappentas beland, vanwege de regen. Ik heb er haverkoekjes bij gebakken. Goeie brunch.
anijsblokje
28-10-2023 om 07:38
Mosselen hier vandaag. Met stokbrood, denk ik.
Maar die mosterdsoep komt er ook nog wel komende week! Heb er al een tijdje zin in.
afrodite05
28-10-2023 om 07:43
Teigera schreef op 27-10-2023 om 10:21:
Oh afrodite, volgens mij was jij het die het onlangs over prei-mosterdsoep had, ik heb het deze week bij mijn lunch gegeten en het was érg lekker. Dank voor de tip!
Klopt ja, die had ik vorig weekend gemaakt. Leuk dat je erdoor geïnspireerd raakte!
Voor vandaag heb ik de tweede helft van de groentesoep uit de diepvries gehaald, die had ik ook vorig weekend gemaakt. Dit weer schreeuwt om soep bij de lunch, wat mij betreft.
Vanavond maak ik een recept uit de allerhande, een ovenschotel met pasta, kip, prei, erwtjes, roomkaas en citroen. Ben benieuwd of dat een blijvertje wordt.
yette
28-10-2023 om 08:10
Chinees, want de keuken/huis/tuin gaat door mijn nageslacht gebruikt worden voor een Halloweenfeest 
Dolfje
28-10-2023 om 09:24
Wij gaan naar de bios waar je ook snacks kunt bestellen dus dat eten we daar. Bij thuiskomst misschien nog een kom soep.
Koreveen
28-10-2023 om 11:34
Friezinnetje schreef op 27-10-2023 om 11:30:
[..]
moet je hier komen, het zonnetje komt er nog steeds door
Bofferd. Vanochtend hier gelukkig ook wat zon.
Wij zouden bij vrienden eten maar die bellen net af want ze zijn ziek. Denk dat we de pizzabrommer laten langskomen
MijnNaamIsHaas73
28-10-2023 om 14:24
Vanavond wordt het een simple pasta met spinazie, kip, spekjes en champignons.
Verder zit ik op het internet te struinen naar ideeën voor de catering van een feestje. Wij geven binnenkort een feestje thuis, rond de 35-40 gasten schat ik. En ik wil er zo goed als geen werk aan hebben op de avond zelf, maar wel iedereen voorzien van een lekker hapje. We waren eigenlijk van plan om een catering in te huren maar ik schrik toch wel van de prijzen. Nu dan toch in twijfel om zelf aan de slag te gaan. Maar wat is echt weinig werk, zowel in voorbereiding als bij het serveren? Kaasblokjes , olijven, rauwkost met dip. Zover kom ik met de eisen die ik heb.