Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Kipburgers met milde gorgonzola en gecaraméliseerde ui. Op een broodje met veldslasla en licht gebakken plak vleestomaat. En de onvermijdelijke sla/rauwkost.

Vandaag couss cous,met rundvlees,aardappel,wortel, ui, knoflook, enkikkererwten

Blijkbaar eten we patat.... ik heb er net 1 uur en 40 minuten over gedaan om thuis te komen en vriendlief had nog geen kans gezien boodschappen te doen....... (ja daar vind ik wat van...)

Kaaaaaaaatje schreef op 26-10-2023 om 19:02:

Blijkbaar eten we patat.... ik heb er net 1 uur en 40 minuten over gedaan om thuis te komen en vriendlief had nog geen kans gezien boodschappen te doen....... (ja daar vind ik wat van...)

Man was niet thuis ik at met de kinderen vriezerrestjes. Spaghetti voor de kinderen en nasi met een restje gado gado groenten en sate van de slager

Vandaag was het de overschot van de moussaka, viel goed mee. 
Nu nog een hongertje (en een dorstje) dus zo meteen brengen ze nog een kapsalon en een fles wijn.

Morgen maak ik dit:
https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/87678/ovenschotel-met-spek-spruitjes-en-orzo
Ik gebruik wel alle look en een andere pasta omdat mijn partner glutenvrij eet. 
Heb het al enkele malen gemaakt en bevalt zeer goed. Eerste keer wanneer stiefzoon er is, dus mocht het hem niet bevallen heb ik voor hem spinaziepuree met worst. 

Wij aten door tijdgebrek alles wat ik in de supermarkt zag en snel klaar was: verse ovenfriet (in de airfryer gegooid), krokante kipschnitzel en doperwten en wortels.

Arme Kaaaaaaaaatje, ik zou er ook van balen

Wij aten vanavond noedels met teriyaki-sesamwoksausje, garnalen en een zak wokgroenten. Snel klaar maar wel behoorlijk gezond

Ik ga een ovenschotel maken, deels geïnspireerd door zo'n Engelse (even de naam kwijt, het is nog vroeg). Onderop een laagje puree, dan een vulling van gehakt, champignons, prei en wortel en daar bovenop weer puree en wat kaas.

afrodite05 schreef op 27-10-2023 om 06:48:

Ik ga een ovenschotel maken, deels geïnspireerd door zo'n Engelse (even de naam kwijt, het is nog vroeg). Onderop een laagje puree, dan een vulling van gehakt, champignons, prei en wortel en daar bovenop weer puree en wat kaas.

Shepherd /cottage pie?

Ik was dus uit eten. Eens kijken of ik het allemaal nog weet, even de menukaart erbij pakken.
Mosterdsoep, stukje brood erbij met kruidenboter.
Salade met geitenkaasbolletjes.
Groente gyozas
yaki tori van kippendij 
Beefroll ( rolletje beef met groente en teriyakisaus) dit vond ik het lekkerste.
Beef Teriyaki stukjes van de bakplaat 
Oosters gemarineerd stoofvlees 
En we deelden met zijn vieren een klein bakje friet en bij sommige gerechtjes zaten wat gebakken aardappelblokjes, beetje rijst en aardappelpuree maar dat heb ik niet allemaal opgegeten.
2 kleine toetjes, tiramisu en bakje chocolademousse. Deze vielen een beetje tegen.
( Dit waren allemaal geen normale grootte porties  maar iets kleiner maar niet zo klein als ik had verwacht eigenlijk).
Het was lekker en het stoofvlees was zelfs lekkerder en ietwat pittig wat ik eigenlijk niet had verwacht.

Vandaag maar weer sporten en vanavond een normalere portie maar weet nog niet wat.
Dacht aan een runderburger met salade of zo maar ik hoor het regenen dus kan ook nog iets anders verzinnen waar ik straks meer zin in heb.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-10-2023 om 07:53

ik heb nog krieltjes liggen, die moeten op. Er ligt ook nog veldsla. Dus dan nog een stukje vlees erbij zoeken. 

Man doet vanavond nog eens een poging om lahmacun te bakken. Volgens het recept van eefkooktzo dat iemand (Friezinnetje?) hier voor me plaatste laatst. Ik zal wel “marmiton” spelen ivm een éventuele taalbarrière. De vulling wordt een beetje aangepast qua kruiderij.

Vanavond lekker herfstig, een hammetje uit de oven, gebakken gekruide aardappeltjes en broccoli.

Ik had nog chili con carne in de diepvries dat heb ik er net uitgehaald. Nog even bedenken of er burrito /enchilada van maak of van de koolhydraatarme wraps een soort nacho's maak. Straks nog wat sla halen voor erbij.

yette

yette

27-10-2023 om 09:41 Topicstarter

Ik haal chinees. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.