Eten
afrodite05
23-10-2023 om 08:12
Deze week is mijn verlof officieel voorbij. Vandaag en morgen heb ik een "mamadag" (gruwelijk woord, gaan we dus ook niet gebruiken), dus er verandert nog niet veel. Toch mag ik van mezelf sushi halen, vanavond, deels vanwege einde verlof, deels vanwege gewoon heel lekker en deels vanwege man die er toch niet is (gaat uit eten met iemand aan zijn kant van de familie).
yette
23-10-2023 om 08:58
Geniet van je thuiswerkdag en de welverdiende sushi, Afrodite!
Gisteren veranderde het menu omdat ik door onverwacht veel werk de tijd was vergeten en De Vader besloot maar te gaan koken. Geen kliek verwerking dmv boerenkoolmuffins, maar krieltjes met véél knoflook en rozemarijn. Die boerenkool gaat dus maar weg
Mijns inziens is dat voor boerenkoolstamppot zo'n beetje de beste bestemming. Nòg beter is het natuurlijk als ik überhaupt geen boerenkool zou kopen. Behalve voor caldo verde dan. Dat vind ik dan wel weer lekker.
Vandaag maak ik milde curry met sperziebonen en gehaktballetjes met geurige rijst waar ik oa wat cardamom en limoenblad bij meekook.
Teigera
23-10-2023 om 09:07
Wij eten vanavond Spaanse tortilla met paprika en erwtjes. Had nog vastkokende aardappelen liggen, en die wil ik verwerken. Erbij een salade.
irmaladouce
23-10-2023 om 09:08
We hadden een hapsnapperig WE en de carnitas en de saus voor de enchiladas zijn uiteindelijk in de vriezer terechtgekomen, want alles liep anders. Dat wordt volgend WE een gemakkelijke maaltijd.
Wat we wel aten was spaghettine aglio, olio e peperoncino. Met gestoomde brocoli en ieder een stukje entrecôte parisienne. Ook nog een keer geïmproviseerde “croûte au fromage”. En verder was het dus hapsnap.
Voor vandaag liggen er nog gemarineerde lamsspiesjes en vega cevapcici. Daar komt iig sla bij en eventueel nog iets aardappeligs of gewoon brood.
RoosOpJeHoed
23-10-2023 om 10:59
Er lag hier in de vriezer nog pastasaus met gehakt, dus gisteren met gegrilde courgette, champignons, tomaatjes en kaas een courgettelasagna gemaakt. Zoon zei dat hij dit iedere dag wel wilde eten, dus geslaagd.
Vandaag chili sin carne met zure room en rijst.
Dolfje
23-10-2023 om 12:40
Een spinazie kaas rondo uit de airfryer. Groente weet ik nog niet. Heb nog een halve bloemkool dus misschien daar iets mee. Kijk zo even in de winkel voor inspiratie.
Wobbelkont
23-10-2023 om 17:47
Volkoren pita met Ereburger van De Vegetarische Slager. Met cheddar kaas, romeinse sla, komkommer, witte ui, huisgemaakte tzatziki en rauwkost ernaast.
Moirmel
23-10-2023 om 19:54
Teigera schreef op 22-10-2023 om 10:06:
@Moirmel: ik dacht ook aan quiche pompoen met geitenkaas, deze bv: https://deliciousmagazine.nl/recepten/pompoentaart-met-geitenkaas/
...
Wou je nog even bedanken voor het recept.
Gisteren was een slechte dag, dus pas vandaag kunnen maken en het was heel lekker (de sterke smaak van de geitenkaas, met het zachtzoete van de pompoen en het smeuïge van de vulling, goed). We hebben de helft opgegeten en partner claimde de rest, dus zij heeft voor de komende twee dagen eten voor op het werk.
Ondertussen ook de rest van de pompoen verwerkt in zes liter soep, dus morgen de diepvriezer maar eens sorteren om te zien hoeveel ruimte ik nog heb.
Voor morgen en overmorgen staat moussaka op de menu.
afrodite05
24-10-2023 om 07:49
Dit is volgens mij nog nooit voorgekomen, maar de sushi viel tegen. De hele avond een zware klomp in m'n maag gehad en de smaak was ook zo-zo... Jammer.
Vanavond staat er stoofvlees op het menu (al even geleden gemaakt, dus straks een bakje uit de diepvries trekken) en daarbij gaan aardappelschijfjes uit de airfryer en erwtjes.
Teigera
24-10-2023 om 08:17
Wat fijn dat het zo in de smaak viel Moirmel!
Vanavond eten we spaghetti carbonara, met guanciale en zónder room want dat "hoort", met een salade ernaast.
irmaladouce
24-10-2023 om 08:34
Ik heb 4 eieren die op moeten. Ik weet nog niet wat ik ermee zal doen. Mss crêpes bakken, een omelet of gewoon speigeleieren. Verder is er nog sla, rode puntpaprika en een avocado. Uien, knof en kruiderij heb ik standaard in huis. Ik denk dat ’t een heterocliete improvisatie wordt en we zullen niet van de honger omkomen.
irmaladouce
24-10-2023 om 08:38
Moirmel schreef op 23-10-2023 om 19:54:
[..]
Wou je nog even bedanken voor het recept.
Gisteren was een slechte dag, dus pas vandaag kunnen maken en het was heel lekker (de sterke smaak van de geitenkaas, met het zachtzoete van de pompoen en het smeuïge van de vulling, goed).
Ik heb net even het recept bekeken en dat ziet er idd heerlijk uit. Heb het opgeslagen en ga het zeker maken deze herfst!
En ik deel ook deze ovenpasta met pompoen nog even. Die maak ik ook iedere herfst een (paar) keer. Gemakkelijk vega te maken door de spekjes weg te laten :
https://www.boodschappen.nl/recept/penne-met-romige-pompoensaus-en-spekjes/
Teigera
24-10-2023 om 09:09
@irmaladouce: ja, die is ook erg lekker! Ga ik binnenkort ook weer eens maken, goed idee.