Eten
RoosOpJeHoed
17-10-2023 om 09:43
Afrodite, fijn dat het toch is opgelost met de broer van je vader. Veel sterkte deze week.
Koreveen, beterschap!
Hier inmiddels in stadium "niet meer verstaanbaar", maar ik blaf denk ik nog niet zo hard als Toetie. Keel knijpt steeds dicht bij het praten. Het heerst enorm volgens mij, hoor iedereen erover (al dan niet in blaf).
Nog geen idee wat we gaan eten. Man en zoon zijn een dagje op pad. Die gaan ergens lunchen dus weet niet hoe hongerig ze zijn. Heb al wel boodschappen gehaald voor een paar dagen, dus kan switchen. Vooralsnog staat er een ovenpasta op het menu. Met veel groente en kaas 
Koreveen
17-10-2023 om 10:28
Roos, balen van het blaffen. Heb ik gelukkig geen last van. Heb wel keelpijn, koppijn en voel me zo lusteloos. Jij ook beterschap
Heb gelukkig nog wel trek en die bonenschotel van Libertine klinkt heerlijk. Noteer ik in mijn kookschriftje.
Vanavond eten we linzensoep die ik nog in de vriezert had, met een stokbroodje
Dolfje
17-10-2023 om 14:52
Man heeft een bakje nasi goreng van de Chinees met een restje sate uit de diepvries gehaald en bakt daar een ei bij.
Ik neem 2 gekookte eitjes mee en dan zijn de eieren op.
ToetieToover
17-10-2023 om 15:46
Mijn geblaf is aardig over, alleen als ik veel praat komt de heesheid weer een beetje terug.
Vandaag kookt mijn dochter: tomatensoep met balletjes en gegratineerde (afbak)stokbrood plakjes met geraspte kaas erover.
Brunch was een restje, er was geen aardappelpuree meer over (lief eet dat allemaal op altijd) dus werd het: linzen, doperwten, wortel, uitje en witvis.
yette
17-10-2023 om 16:39
Ik ben een paar dagen in Brabant met een vriendin. Gisteren hebben we een heerlijke authentiek Indonesische rijsttafel gegeten, vandaag wordt het Italiaans.
FaithfulDuck87
17-10-2023 om 16:50
hier vanmiddag al mijn warme maaltijd gegeten: Brocolisoep met spekjes en een geitenkaaskroket.
Ik eet zo een paar crackers met beleg.
Jynta1981
17-10-2023 om 17:37
Ik las laatst hier hij Teig geschnetzeltes en heb dat toen opgezocht en dat maak ik vanavond, met kip en zonder wijn. Of nou ja, ik heb het al gemaakt en het ruikt lekker. Dat eten we zo met patatjes uit de airfryer en gemengde groentes met onder andere mais, doperwtjes, wortel en broccoli. Schoonmoeder komt eten, niet zo'n zin in zo doordeweeks maar gelukkig moet ik om 19u weg naar een afspraak.
Morgen macaroni want er ligt gehakt wat op moet en lekker makkelijk en overmorgen pasta pesto met broccoli, want ook die moet op.
Teigera
17-10-2023 om 21:11
@Moosey: oudste frut wordt in december 9. Jongste wordt 6 volgende maand. Oudste frut kookt dus niet zelf, maar doet wel zoveel mogelijk zelf: recept uitzoeken of iets verzinnen, snijden, roeren, kruiden, proeven, gasfornuis bedienen. Een van ons staat er voortdurend naast uiteraard.
@irmaladouce: haha heerlijk dat je JV z'n koosnaampje nog gewoon accepteert! Ik hoop dat die van mij dat ook blijven doen.
Wij aten vanavond taco's, gevuld met pulled pork (lag nog in de vriezer van laatst) en allerlei bakjes op tafel: ijsbergsla, veldsla, tomaat, komkommer, mais, avocado. Oudste frut logeert bij een vriendinnetje vanavond dus we waren maar met z'n drieën.
Kaaaaaaaatje
18-10-2023 om 08:23
Ik at gisteren bij mijn ouders met de kinderen. De kinderen waren weer eens aan het smullen. Wat wel frustrerend is, want mijn ouders kunnen helemaal niet zo goed koken..... Maar ja, ze vinden het wel prima om als er kleinkinderen komen logeren dan iets te koken waar die heel blij van worden.
Gelukkig gaan we dat vanavond compenseren door lekker uit eten te gaan. Ik twijfel nog tussen een aantal opties maar het wordt vast allemaal lekker.
Ergens zou ik ook wel willen beginnen met mijn kinderen leren koken, maar ik merk ook dat ik nu nog net iets te veel gehecht ben aan mijn momentje voor mezelf met de koptelefoon op terwijl ze met z'n 2-en een filmpje zitten te kijken..... Als ik in het weekend af en toe vroeg begin (stoofpot, bolognese dat soort dingen) willen ze nog wel eens helpen en eigenlijk is dat heel gezellig. Maar zo aan het einde van de dag hebben we allemaal het geduld eigenlijk niet meer. Maar dat kan over 2 jaar al heel anders zijn.
Teigera
18-10-2023 om 08:45
Yep Kaaaaaaaatje, alles is een fase roep ik hier wel eens, ook de dingen die wel lekker zijn (even rustig koken terwijl zij achter een schermpje zitten
).
Vanavond nog meer vriezervondsten: 1 spinaziekaasrondo, 2 gepaneerde visjes en een bakje vega balletjes. Erbij aardappelwafeltjes op verzoek van frut II, en broccoli.
irmaladouce
18-10-2023 om 08:51
Ik vond een K&K quiche lorraine in de vriezer die eens op moet. Er komt een goed gevulde gemengde sla bij van veldsla, gebakken paddenstoelen, bosbessen, kerstomaatjes en rode ui met een honing-mosterdvinaigrette.
MijnNaamIsHaas73
18-10-2023 om 09:01
Ik at gisteren een hamburger met friet.
Vandaag broccoli met gebakken aardappeltjes en een kipvink.
Ik vond nog een stukje gerookte kip in de koelkast met houdbaarheidsdatum 13 oktober. Wat denken jullie? Kan ik dat vandaag nog eten? Mits het oké ruikt uiteraard. Dan maak ik er een salade van voor op het brood vanmiddag
yette
18-10-2023 om 10:29
MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-10-2023 om 09:01:
Ik at gisteren een hamburger met friet.
Vandaag broccoli met gebakken aardappeltjes en een kipvink.
Ik vond nog een stukje gerookte kip in de koelkast met houdbaarheidsdatum 13 oktober. Wat denken jullie? Kan ik dat vandaag nog eten? Mits het oké ruikt uiteraard. Dan maak ik er een salade van voor op het brood vanmiddag
Met gerookte kip, zou ik het wel durven - na ruiken en een stukje proeven.
Teigera
18-10-2023 om 10:32
Ik zou de gerookte kip ook nog wel aandurven, als het inderdaad gewoon nog goed ruikt. Is koel bewaard en niet meer rauw.