Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Spinazie-kaasrondo's, ovenkrieltjes en sperziebonen. Zo vinden tieners vega ook lekker.

vandaag aardappelpuree (jawel, door mijn lief gemaakt), met daarbij heel traditionele wortels en doperwtjes met sesamolie en witvisje met roomboter/honing-mosterdsaus. 

Teigera schreef op 12-10-2023 om 08:41:

@Moirmel: ik heb, behalve de ghee, dus wel alles in huis qua ingrediënten die je opnoemde. Maar ook ik doe weleens lekker makkelijk door de week, en gebruik idd een kant en klare boemboe. Zowel bij supermarkten als bij toko's te krijgen, moet je natuurlijk wel een toko in de buurt hebben. Boemboe voor biryani heb ik nooit in de supermarkt gezien.
Vanavond dan weer niks bijzonders: spaghetti met rode saus, veel groenten en gehaktballetjes. En flink kaas eroverheen natuurlijk. Op verzoek van de frutjes .

Hoe lang mag je de frutjes eigenlijk nog frutJES noemen?

Gecondoleerd Afrodite!

Vandaag de rest van de curry van gisteren. Met rijst en naan en een soort en met van raita.

Zaterdag pizza met mijn broer en zijn kinderen (altijd leuk om met z'n 2-en met onze 4 kinderen van tussen de 7 en 4 op stap te gaan..... mensen kijken toch altijd even). Vrijdag pizza bij ons thuis. Vriendlief was niet fit dus hij haalde diepvries pizza.

Morgen eet ik met de kinderen bij mijn ouders, de kinderen blijven dan daar, dus dan kan ik vrijdagavond uit eten!

Hier zuurkoolstamppot met spekjes.

Fijn dat het is glad gestreken, Afro.

Owww, Teig, dat is balen. Zo jammer dat het ene goed smaakt en het andere niet. 

Wij hadden gisteren familiedag met mijn schoonfamilie. Mijn schoonma was in de zomer 80 geworden en ik had ook een zekere leeftijd bereikt dus we gingen naar de dierentuin met z’n allen. Was erg gezellig en gelukkig viel het weer mee.  Ik voelde me wel steeds slechter, moe en er kwam keelpijn op. Dus gelukkig was iedereen het op een gegeven moment zat en zaten we vroeg aan een pannenkoek (was wel lekker met spek en kaas) en daarna naar huis gereden en onder de wol gekropen. 

Voel me vandaag nog slechter dus ziek gemeld (was te verwachten na al die agressie weken) Heb wel trek dus at een beetje spaghetti bolognese die lief had gemaakt  

Beterschap Koor!

Ik zou vanmiddag gaan sporten maar ik heb ff pas op de plaats gedaan, heb een rondje gefietst en boodschappen gedaan en de strijk weggewerkt.
We aten dus de soep en omelet, man met die van hem met een hoop ui en tomaat. En ik had er voor elk een bruin pistoletje bij gehaald. Ik eet weinig koolhydraten maar had er zo'n zin in. En nu ga ik even lekker in bad terwijl man naar de sportschool is. Ik ben denk ik ook een beetje oververmoeid. 

Beterschap Koreveen! Vervelend ziek te zijn.

@Kaaaaaatje: áltijd, voor mij blijven ze áltijd m'n frutjes. En m'n boefjes. En m'n moppies. 
Nah... maar toch wel tot ze tiener zijn ofzo? 

Kreeg bij mijn ouders bobotie vanavond, dat was prima.

Hoe oud is oudste frut nou ongeveer Teig? In mijn hoofd is ze nog wel heel erg klein om te kunnen koken, maar waarschijnlijk loop ik achter

Beterschap KV!

Ik had vrij vandaag en een aantal keukenprojecten bedacht, had besloten de gister geoogste kivietsbonen maar meteen te koken en te wecken, want droogbonen blijven bij mij toch altijd liggen omdat ik nooit op tijd bedenk dat ik ze wil gebruiken. Geweckte bonen pak je zo van de plank. En als je dan toch gaat wecken kun je maar beter meer tegelijk doen, dus kookte ik ook nog wat andere voorraden droogbonen en ik ging ook brood bakken. Het zat allemaal niet erg mee, mijn kivietsbonen kookte ik aan gort omdat ik er niet aan dacht dat verse bonen wel ns veel eerder gaar konden zijn dan droge en het brood werd niet gaar omdat de desem nog niet actief genoeg was en de gist die ik er daarom bij had gedaan blijkbaar niet meer werkte. Mooi jammer. 

De bonen werden dus bonensoep (die gelukkig wel lekker was) waarvan ik ook twee liter weckte, en de rest van de weck ziet er ook veelbelovend uit. En we aten dus bonensoep. 

Ik weet even niet meer wie het schreef, maar ik heb zitten gruwelen over die salade met appel/kaneel. Jakkes. 

Hier was de spanning gister om te snijden, erg ongemakkelijk. We kwamen uiteindelijk pas laat thuis, dus ik was heel blij dat de burrito's al klaar stonden.

Vanavond maak ik pasta en in de oven mik ik een bakplaat met worstjes, een halve courgette, een halve aubergine en wat gekleurde tomaatjes. Niet al te ingewikkeld deze week.

@afrodite   
Niks mis met makkelijke recepten! 

Ik heb de appel/kaneel even opgezocht maar inderdaad...klinkt gruwelijk. 

Hier moet ik eigenlijk iets met een zak spruitjes die al een tijd in de koelkast ligt. En ik heb ook nog verlepte peren op de fruitschaal dus die kunnen er dan bij in de oven. Maar dankzij Wobbelkont heb ik zin in zuurkool. (maar dan mijn vreemde (en lekkere) ovenschotel-recept met boekweit, paprika, komijn en komijnekaas oa) Dus ik weet nog niet wat er gaat winnen.

wij gaan sushi eten op verzoek van de kinderen vanavond

Teigera schreef op 16-10-2023 om 21:06:

@Kaaaaaatje: áltijd, voor mij blijven ze áltijd m'n frutjes. En m'n boefjes. En m'n moppies.
Nah... maar toch wel tot ze tiener zijn ofzo?

Ha, ik noem mijn jovo van bijna 21 nog steeds "mop" (of zelfs mopsie), ook in bijzijn van zn verkering. En dat vindt hij niet erg 

Gisteren liep alles anders, dus de vega cevapcici +++ zijn naar vandaag doorgeschoven. In pita's ipv wraps.

Beterschap voor de lappenmanders!

de herfst is begonnen dus de Chili sin carne kan weer op tafel. Al is het eigenlijk een soort bonenschotel van kidneybonen, zwarte bonen, linzen en kikkererwten en met paprika. Ik kruid het met gerookte paprika, chili flakes en veel komijn. En maak het aan met tomatenpuree en een klein scheutje zoetzure saus (tip van nigella lawson). Ik top het af met koriander, Mexicaanse sambal en wat tortilla chips 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.