Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ToetieToover schreef op 14-10-2023 om 11:24:

[..]

Auw, keelontsteking Die zeehondenblaf 🦭 is heel herkenbaar! De honden van de buren blaften vrolijk naar mij terug gisteren in de tuin. Mijn keel zat op het randje, dus ik praat niet meer. Ik app zelfs naar mijn lief. Of ik blaf, dus

Hier moest ik even om grinniken... ik zie (hoor) het al voor me Beterschap!

afrodite05 schreef op 14-10-2023 om 15:06:

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes Doet me goed. Ik heb goed afscheid kunnen nemen. Donderdag is de uitvaart. Gelukkig had mijn vader heel specifieke wensen en daardoor hoeven wij niet veel te regelen, gewoon zijn draaiboek volgen. Ik vind het alleen wel moeilijk dat mijn moeder nu dingen toch anders beslist. Hij wilde bijvoorbeeld niet dat mensen naar hem zouden kijken, dus gesloten kist. Zijn broer met wie hij een heel goede band heeft (maar met wie mijn moeder de laatste tijd wat onenigheid had) wilde hem wel graag zien, maar wens van mijn vader, dus gaan we niet doen. Maar nu wil mijn moeder dus wel dat mensen uit het verzorgingshuis (bewoners) met wie hij helemaal niets had, toch de kans krijgen om hem nog te zien. Ik vind dat onterecht: ofwel we houden zijn wens aan, dus niemand ziet hem, ofwel een paar mensen mogen hem nog zien, maar dan vind ik zijn broer belangrijker (ondanks de onenigheid met mijn moeder) dan die bewoners met wie hij niets had. Uiteindelijk vind ik dat mijn moeder als echtgenote bepaalt en niet ik als dochter, maar ik ben het niet eens met de gang van zaken en dat mag ik niet hardop zeggen

Wij zijn gisteravond na het eten naar huis gegaan. Vanavond wordt het sperziebonen met gebakken krieltjes en een krokante kipburger uit de airfryer.

Waarom mag je dat niet hardop zeggen? Het is voor jou als dochter toch ook belangrijk dat je een fijn gevoel hebt bij de uitvaart/het afscheid? En voor broer is het ook wel zuur op deze manier. Als het je vaders wens is de kist dicht te laten, dan moet dat gerespecteerd worden. Zeker omdat zijn broer hem nu niet mag zien en mensen waar hij niks mee had wel. Wat een bijzondere beslissing. Ik hoop dat erover te praten valt met je moeder

RoosOpJeHoed schreef op 14-10-2023 om 15:27:

[..]

Waarom mag je dat niet hardop zeggen? Het is voor jou als dochter toch ook belangrijk dat je een fijn gevoel hebt bij de uitvaart/het afscheid? En voor broer is het ook wel zuur op deze manier. Als het je vaders wens is de kist dicht te laten, dan moet dat gerespecteerd worden. Zeker omdat zijn broer hem nu niet mag zien en mensen waar hij niks mee had wel. Wat een bijzondere beslissing. Ik hoop dat erover te praten valt met je moeder

Helemaal eens met wat je zegt, maar toen ik dit zei en ook zei dat het dus haar beslissing is, maar dat ik het er niet mee eens ben, zei mijn zus dat het nu klaar is en dat we het hier nooit meer over gaan hebben. Euhm, ok. Ik ben bang dat dit wel iets met de onderlinge relaties doet. Nu was mijn relatie met mijn moeder sowieso al ingewikkeld, de afgelopen jaren, maar dit maakt het niet gemakkelijker. Mooiste was nog dat ze mij hard noemde. Volgens mij is zij juist degene die broer/oom nu keihard afwijst of die de wens van haar echtgenoot keihard negeert...

Afrodite  
Helaas zetten dit soort situaties relaties inderdaad vaak op scherp. En dat is moeilijk en verdrietig. Sterkte! 

Ik eet vanavond (niet eens volkoren) farfalle met een saaie tomatensaus. 

jeetje afrodite

wat heftig afrodite, dat het niet in harmonie gaat. 

En wat heerlijk irma! Geniet ervan.

Ik ga vanavond bij een vriendin eten.  Man en kinderen zwengelen de airfryer aan.

RoosOpJeHoed schreef op 14-10-2023 om 15:23:

[..]

Hier moest ik even om grinniken... ik zie (hoor) het al voor me Beterschap!

Ik ook!

anijsblokje schreef op 14-10-2023 om 15:48:

Afrodite
Helaas zetten dit soort situaties relaties inderdaad vaak op scherp. En dat is moeilijk en verdrietig. Sterkte!

Eens, door emoties gaat het vaak zo.
Sterkte ermee 

Ons etentje van vandaag wat verzet is naar morgen is weer terug gezet naar vandaag 
Ben net thuis, even opgefrist en over een uur moeten we weg. Of iets later als we met de fiets gaan. Als het droog is is fietsen natuurlijk wel fijn want sneller.
We gaan naar een brewpub. Zin in.

Met dit herfstige weer eten we vanavond kaasfondue met brood, broccoli en champignons. De eerste keer weer na de zomer.

Anouk1234 schreef op 14-10-2023 om 16:48:

Met dit herfstige weer eten we vanavond kaasfondue met brood, broccoli en champignons. De eerste keer weer na de zomer.

Oh, zin in, kaasfondue!! Helaas heeft echtgenoot er een bloedhekel aan, en voor mezelf ga ik het niet maken. Maar beter voor de lijn ook.

Ach Afrodite, de dood van iemand die zo dichtbij is, is al verdrietig en ingewikkeld genoeg zonder dat er dergelijke onnodige complicaties bij komen. Heb je enig idee waarom je moeder ineens zo op haar strepen staat? En dat je zus ook zo eigenaardig reageert? We gaan het hier nooit meer over hebben... hoezo niet? Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid om met deze situatie te leren omgaan, en dat je man je bij al deze nare dingen kan steunen. Je verdient het, ik vind je een moedig mens.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-10-2023 om 17:23

het wordt hier rundvlees in satésaus met atjar, gebakken uitjes en rijst. 

Vervelend dat het zo gaat, Afrodite. 
Ben heel blij dat het bij mijn schoonpa allemaal soepel verliep. Het is belangrijk dat het een mooi afscheid wordt.

Heb net lekker zennnn risotto funghi gemaakt. Lekker roeren, heel rustgevend. Heb er kabeljauwfilet met pesto bij gemaakt 

GeorgieBrown schreef op 13-10-2023 om 19:19:

Wederom een drukke week. (KV ), nog even 2 weken doorbijten.

Oef GB, sterkte nog. Ben blij dat het er voor mij op zit 

Rijst, bloemkool, kip madras (zakje saus van Tilda, beviel laatst erg goed) en om het af te maken wat koriander. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.