Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gecondoleerd afrodite, dat is snel gegaan zeg... Sterkte!

Gecondoleerd Afrodite...

Hier vandaag stoofvlees,met voorman spruiten,en voor mij broccoli

Gecondoleerd Afrodite. Gelukkig ben je nog bij hem geweest.

Mijn helse weken zijn klaar. De beurs is achter de rug. Dinsdagavond boterhammen met kaas in de npbeurshal want het werd een latertje (had ik verwacht). De dag erna at ik bij mijn ouders. Logeerde daar 2 dagen want dat was lekker dichtbij. Mijnmoeder had heerlijke stoofpeertjes in rode bessensaus gemaakt met aardappels en een gehaktbal.

Gisteren laat thuis en een eitje gebakken voor op brood. Vandaag vrij en ik ben kapot maar wel zin om te koken dus mezelf naar de supert gesleept om boodschappen te halen. We eten zo spitskool ingesmeerd met mosterd en olijfolie met geraspte kaas uit de oven, rostirondjes en een auf wiederschnitzel 

Gecondoleerd Afrodite, wat verdrietig. 

Verder heb ik even snel doorgelezen, wat wordt er veel gepost. Leuk, maar ik kan 't niet helemaal bijhouden. 

Wederom een drukke week. (KV  ), nog even 2 weken doorbijten. 
Maandag gingen we pubquizzen en aten we daarvoor ramen in een tentje daar in de buurt. Heerlijk. Dinsdag nasi goreng met een gebakken eitje, woensdag maakte Brown pasta met broccoli en ansjovis. Gisteren flanste ik een soort quiche/frittata hybrid in elkaar met groene kool, broccoli, aardappel en prei en een beetje verkruimelde feta. Was verrassend lekker. 
Nu ga ik een beetje kerriesoep maken denk ik. Ik heb niet veel inspiratie, maar het zal wel iets worden. 

ik had gisteren een  zak boerenkool in mijn tgtg pakket, dus ik heb vandaag boerenkool stamppot gemaakt. Heb nog een portie over voor morgen.

We zijn een weekend weg, naar de Ardennen. In het buitenland is het vaak behelpen qua vegan eten. Maar dan ben ik niet dogmatisch en dus bestelde ik vanavond kaasfondue. Ondanks dat ik normaliter geen kaas meer eet hou ik er wel enorm van.   

Oeh lekker Libertine. 
Onze eters kwamen niet (wat me eigenlijk wel erg goed uit kwam) en we kwamen onverwacht bij vrienden op het dorp terecht, waar we lasagne voorgeschoteld kregen. Dat was lekker. 

Wij eten vanavond lasagne: mijn ouders komen eten en hebben aan frut I gevraagd of ze dan wil koken. Ze maakt dus lasagne, met gerookte zalm en veel spinazie. Verder tomaat, ricotta, mozzarella eroverheen. Voor toe heb ik gisteren bastognemousse gemaakt.

Ik moet werken en we zouden vanavond uit eten gaan maar dat is helaas verzet naar morgen ( ik hou er niet zo van om op zondagavond iets te ondernemen, zeker niet als ik op zaterdag moet werken) dus voor vanavond moeten we  nog iets verzinnen dus.

Oh boerenkool! Daar heb heb ik ook zin in.  Denk dat dat het morgen of maandag wordt. Voor vanavond zijn we nog in overleg, de meisjes en ik.

Ik ga denk vanmiddag soep maken. Nog even bepalen welke, maar ik twijfel tussen zoete aardappelsoep of pompoen. Iets romigs iig.
Ik eet broodjes vanmiddag bij een uitvaart (van werk), maar wil niet te lang blijven, want man is weg en de meisjes dan dus alleen. Redden ze prima, maar wil ik dus niet te lang. Die maken voor de lunch een tosti voor zichzelf.

Man vertelt me net dat hij om 19.30 ergens een tafel heeft gereserveerd. Ik laat me verrassen.

Wat heerlijk Irmaladouce, veel plezier!

Gecondoleerd Afrodite, wat is dat ineens snel gegaan... Hopelijk kun je snel weer terug in je eigen doen. Lijkt me voor de verwerking ook prettiger. Sterkte

Weinig gepost hier de afgelopen dagen, want man en ik zitten in de lappenmand. Ik heb vreselijke keelontsteking en man probeert de beste imitatie van een zeehond neer te zetten Omdat voor zoon de herfstvakantie begonnen is, staat vanavond pizza op het menu. Gaan we beleggen met tomaatjes, mozzarella, champignons, paprika, olijven en salami. De restjes gaan morgen in een wokje met kip en rijst.

RoosOpJeHoed schreef op 14-10-2023 om 10:45:

Wat heerlijk Irmaladouce, veel plezier!

Gecondoleerd Afrodite, wat is dat ineens snel gegaan... Hopelijk kun je snel weer terug in je eigen doen. Lijkt me voor de verwerking ook prettiger. Sterkte

Weinig gepost hier de afgelopen dagen, want man en ik zitten in de lappenmand. Ik heb vreselijke keelontsteking en man probeert de beste imitatie van een zeehond neer te zetten Omdat voor zoon de herfstvakantie begonnen is, staat vanavond pizza op het menu. Gaan we beleggen met tomaatjes, mozzarella, champignons, paprika, olijven en salami. De restjes gaan morgen in een wokje met kip en rijst.

Auw, keelontsteking Die zeehondenblaf 🦭 is heel herkenbaar! De honden van de buren blaften vrolijk naar mij terug gisteren in de tuin. Mijn keel zat op het randje, dus ik praat niet meer. Ik app zelfs naar mijn lief. Of ik blaf, dus 

Vandaag mosterdsoep van kippenbouillon (ik blijf erin geloven) met mosterd en extra kurkuma, wat prei en knolselderij plus een restje aardappelpuree om het in te dikken, room en uitgebakken spekjes. Afbakbroodjes erbij. 

Lief heeft het diner verzonnen want hij moet het maken en het wordt: tostada’s, soort Mexicaanse mini pizza’s. Voor mij heeft-ie een iceberg,  🥬 bakje kerstomaten 🍅 gehaald en een avocado 🥑 en volgens mij gaat er in ieder geval zwarte bonenspread, salami en kaas ❤️ op. 

Gecondoleerd, Afrodite, wat ontzettend verdrietig voor jullie allemaal.

Hier wordt het vanavond pizza, want vanaf morgen onverwacht logees en dan moet ik me echt concentreren op wat we wel en niet kunnen eten. Ik hou het wat simpel deze keer. Vannacht nogal hard op m'n hoofd gevallen en een lijf vol paracetamol maakt het niet makkelijker. Het zal wel nasi goreng worden, pasta en iets met leuke gevulde kalkoendingetjes die je hier bij de slager kan krijgen, met weet-ik-nog-niet erbij. Ook geen idee hoe lang ze blijven, maar gezellig is het wel.

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes Doet me goed. Ik heb goed afscheid kunnen nemen. Donderdag is de uitvaart. Gelukkig had mijn vader heel specifieke wensen en daardoor hoeven wij niet veel te regelen, gewoon zijn draaiboek volgen. Ik vind het alleen wel moeilijk dat mijn moeder nu dingen toch anders beslist. Hij wilde bijvoorbeeld niet dat mensen naar hem zouden kijken, dus gesloten kist. Zijn broer met wie hij een heel goede band heeft (maar met wie mijn moeder de laatste tijd wat onenigheid had) wilde hem wel graag zien, maar wens van mijn vader, dus gaan we niet doen. Maar nu wil mijn moeder dus wel dat mensen uit het verzorgingshuis (bewoners) met wie hij helemaal niets had, toch de kans krijgen om hem nog te zien. Ik vind dat onterecht: ofwel we houden zijn wens aan, dus niemand ziet hem, ofwel een paar mensen mogen hem nog zien, maar dan vind ik zijn broer belangrijker (ondanks de onenigheid met mijn moeder) dan die bewoners met wie hij niets had. Uiteindelijk vind ik dat mijn moeder als echtgenote bepaalt en niet ik als dochter, maar ik ben het niet eens met de gang van zaken en dat mag ik niet hardop zeggen   

Wij zijn gisteravond na het eten naar huis gegaan. Vanavond wordt het sperziebonen met gebakken krieltjes en een krokante kipburger uit de airfryer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.