Eten
MijnNaamIsHaas73
06-10-2023 om 19:26
Ik maakte een grote pan nasi. Dus ook een portie voor in de vriezer
GeorgieBrown
06-10-2023 om 20:16
Rottig Dolfje, dat je je niet goed voelt. Vakantie is wel een goed vooruitzicht.
Ik begon met een lijstje van comfort food, maar het werd belachelijk lang. Kan ook nooit mijn lievelingseten kiezen.
Vandaag Griekse salade met brood.
Moosey
07-10-2023 om 01:03
Ultieme comfortfood: toastjes met kaasjes/salades en rode wijn. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen van héél zielig, héél moe of héél feestelijk.
Verder dahl, risotto en allerhande vormen van soep.
Vandaag had ik teamuitje (goed einde van mijn vakantie) en dat was heel gezellig. Eten was niet zo best, een vegetarisch buffet met oa moussaka met ongare aubergine, extreem ongare gevulde aubergine, met spinazie gevulde pannenkoekjes zonder zout. Wel lekker waren de venkelpakketjes, de rostirondjes (probeer die maar eens te verpesten) en de broodjes met tapenade. Oh en met het bier en de wijn was ook niet veel mis. Morgen weer werken. Ik heb er al bijna zin in 
afrodite05
07-10-2023 om 07:30
Wij gaan vandaag naar partner van schoonvader. We wilden haar meenemen voor de lunch en daarna of daarvoor wandelen. Nu zegt zij: komt maar hier om 1300 voor taart en dan zien we nog wel of we lunchen. Ok, zij is een mager poppetje en eet niet veel, maar aan een stuk taart als lunch hebben zowel man als ik niet genoeg. Komt nog bij dat ik liever geen taart eet tenzij die echt lekker is, want die zwangerschapskilo's moeten er echt een keer af en ik ben de hele week al goed bezig met geen koek/chocola/zooi eten. Dus ik denk dat wij van tevoren of in de auto een paar boterhammen moeten eten.
Vanavond was eigenlijk iets anders de bedoeling, maar mogelijk zijn we door dit uitstapje laat in de middag thuis en ik weet niet hoe veel zin ik dan nog heb om te koken. Dus dan maar nasi (rijst ligt in de dv, boemboe ook) met tomaat in sambal gorengsaus (ook uit de dv) en evt een gebakken eitje met ketjap erbij.
Ted68
07-10-2023 om 08:38
Ben net terug uit NL, dus heb gisteravond roggebrood en haring gegeten.Vanavond ben ik alleen; dus na een week chinees, snackbar, draadjesvlees etc, eet ik vanavond een bak sla, en stokbrood met kruidenboter....
Morgenavond gaat de frituur aan; iedereen weer thuis, dus patat , frikandel speciaal en kroketten...En vanaf maandag is alles weer "normaal"
Dolfje
07-10-2023 om 10:43
Ik heb 2 hamburgers uit de diepvries gehaald. Straks nog even sla en augurken halen voor erbij.
GeorgieBrown
07-10-2023 om 12:27
Ik heb nog sugar snaps en een paar champignons. En ik heb gisteren spinazie meegenomen (nou ja, komatsuna). Daarmee ga ik denk ik een soort van ramen maken.
💡 Ik kan nog even een ramen-ei maken voor vanavond.
Teigera
07-10-2023 om 16:27
Hier ook geen echt comfort food of lievelingsgerecht. Niet te doen, ik vind zóveel lekker!
Vanavond eten we, nadat ik van de week tegen de frutjes zei dat het lekker weer zou worden, op hun verzoek "die lekkere salade van de picknick mama". Dat is pastasalade met avocado, tomaten, komkommer, sla, gerookte kip, spekjes en pijnboompitjes. Voor toe heb ik chocoladepudding gemaakt, van een zakje dat we in Duitsland gekocht hebben. Duitse pudding noemen we dat dan (zal wel exact zo smaken als die je in Nederland koopt, maar he, wat je van ver haalt is lekker).
FaithfulDuck87
07-10-2023 om 16:40
hier een bieflapje met gebakken krieltjes en salade van veldsla, tomaatjes, blauwe schimmelkaas, gekarmaliseerde rode ui.
Jynta1981
07-10-2023 om 19:18
Hier aten we comfordfood! Chicken and mushroom pie! Met bladerdeeg als dakje.
Voor toe nog meer comfordfood: omgekeerde appeltaart met voor wie wil een bolletje vanille ijs en slagroom. Haal hem nét uit de oven.
ToetieToover
08-10-2023 om 00:54
Dochter kookte: ovenpatatjes en een Horiatiki salade. Ik mocht de kipfilethaasjes bakken. Dochter is van de toetjes dus ze had ook wochi mochi ijsjes in vanille/aardbeismaak meegenomen. Daar heb ik matcha thee bij gemaakt.
Verder leefde ik op cappuccino’s, thee met honing, paracetamol en mentholsnoepjes want de verkoudheid kreeg een opleving. 
Jynta1981
08-10-2023 om 07:53
Beterschap ToetieToover!
Wij eten vanavond stoofvlees met patat. Erbij voor ons rode kool en voor de kinders witte bonen in tomatensaus.
afrodite05
08-10-2023 om 07:58
Beterschap Toetie!
Hier staat een k&k kipfiletschaal tandoori voor om de oven klaar, daarbij gaat rijst en broccoli. We gaan zoon voor het eerst groente laten eten, benieuwd hoeveel er in zijn mond belandt en wat voor smeerboel het wordt 
Dolfje
08-10-2023 om 08:31
ToetieToover schreef op 08-10-2023 om 00:54:
Verder leefde ik op cappuccino’s, thee met honing, paracetamol en mentholsnoepjes want de verkoudheid kreeg een opleving.
Bij mij ook. Word er ondertussen horendol van. Heb vanmiddag een theater afspraak en heb me er erg op verheugd dus hopelijk voel ik me straks wat beter. Sporten schiet er de laatste dagen daardoor ook al bij in. Hardlopen lukt helemaal niet nu. Heb me niet ziek gemeld maar het hangt er tegenaan elke keer. Ben daar dan weer niet ziek genoeg voor. Gisteren nog maar een coronatest gedaan.
Voor vandaag heb ik groentesoep met biologische gehaktballetjes. Wat we er nog eventueel bij eten weet ik nog niet.