Eten
Dolfje
04-10-2023 om 17:32
ToetieToover schreef op 04-10-2023 om 10:23:
[..]
Hebben jullie ook van die gerechten waarvoor je alles in huis hebt?
Eigenlijk niet. Meestal wel eieren dus bij geen zin /tijd /inspiratie wordt het dat.
Moosey
04-10-2023 om 19:39
Pindasoep deel 2 met wat paksoi eraan toegevoegd en rijst erbij gekookt. Over de rijst wat in Londen gescoorde crispy chilli oil, geinig spul! Soort gebakken uitjes qua crispy, maar dan dus van pepers. Ga ik zeker meer gebruiken. Wel goed heet.
afrodite05
04-10-2023 om 20:02
ToetieToover schreef op 04-10-2023 om 10:23:
[..]
Zo maakte mijn moeder vroeger een gerecht met een blik bruine bonen, perziken uit blik, ui, speklapjes en door de tomatensaus (blik) ging zeker weten curry gewurz. Met rijst. En smullen dat wij dat toen vonden! En mijn moeder had het meeste in blik/in de vriezer/op voorraad dus die toverde dat zó op tafel. Hebben jullie ook van die gerechten waarvoor je alles in huis hebt?
Niet in de zin van alles houdbaar in de voorraadkast. Ja, of het moet een simpele tomatensoep zijn van bliktomaten, bouillonblokje en een stokbroodje erbij. Wel het een en ander in de diepvries waar ik snel iets mee kan maken: boemboe voor nasi (alleen rijst erbij), of dingetjes als stoofvlees en iets aardappeligs uit de diepvries (frietjes ofzo) en dan erwtjes, die hebben we eigenlijk altijd wel. Of tajine, alleen nog couscous erbij.
Het enige wat eventueel zou kunnen, maar dan moet ik die kleine visjes in blik (even de naam kwijt) in huis smokkelen, want man "lust dat niet": pasta pepertje. Die visjes, rode peper, kappertjes, olijven, bliktomaten, knoflook en dus pasta. Of is dat pasta putanesca?
Ik heb daarnet terwijl de spruitjestaart in de oven stond, alvast een ovenschotel voor morgen in elkaar geflanst. Prei, gehakt, kerrie, aardappelschijfjes en bij gebrek aan geraspte kaas (die zat al over de spruitjestaart) een paar plakjes cheddar die over waren van het hamburgers bouwen.
Dolfje
04-10-2023 om 20:22
Moosey schreef op 04-10-2023 om 19:39:
Pindasoep deel 2 met wat paksoi eraan toegevoegd en rijst erbij gekookt. Over de rijst wat in Londen gescoorde crispy chilli oil, geinig spul! Soort gebakken uitjes qua crispy, maar dan dus van pepers. Ga ik zeker meer gebruiken. Wel goed heet.
Ah ja crispy chili oil, lekker. Moet ik ook weer eens bij de toko halen. Ook lekker op /bij een gebakken ei bijvoorbeeld.
Jynta1981
04-10-2023 om 22:48
Wij aten krieltjes gebakken in kruidenboter, vega ding (dierendag hé?) en sla met wat ik in de koelkast vond: blokjes kaas, komkommer, tomaat en paprika.
Morgen wordt het kip piripiri met boontjes en rijst.
Altijd in huis en snel klaar: verse pastasaus in de vriezer. Altijd een maaltijd portie of 6 van op voorraad. Spaghetti of andere pasta altijd wel in huis.
Chili con carne kom ik ook een eind mee vanuit de voorraad/ vriezer en dan met rijst of wraps.
Koreveen
05-10-2023 om 07:23
Lief was afgelopen 2 dagen ziek, dus ik heb een omeletje gebakken met de laatste tomaten uit de tuin. En gisteren had ik opeens zin in havermout dus heb ik gebakken havermout met havermelk, pindakaas, kaneel en banaan gemaakt. Is normaal mijn favoriete weekend ontbijtje, als ik genoeg tijd heb
Gelukkig is lief weer beter dus vanavond roerbakje met tauge, paksoi, champignons, hoisinsaus, noedels en kipdijfilet
yette
05-10-2023 om 07:24
Gisteren had ik extra veel groenten geroosterd (aubergine, courgette, paprika's, rode ui en tomaat) zodat ik het vandaag makkelijk heb. Ik snij ze wat fijner voor door de bulgur en grill er wat haloumi bij.
Dolfje
05-10-2023 om 07:51
Ik heb bij onze delicatessenzaak een reuzengehaktbal ( meer meatloaf maar dan in balvorm) gehaald. Die snij ik vanavond in plakken en de helft gaat in de diepvries. Erbij eten we denk ik een gemengde salade.
ToetieToover
05-10-2023 om 09:23
Harira deel 2, deze keer met Braziliaanse kaasbroodjes en kaas.
toetje geklopte/gezoete eiwitten met daarop bramen
en verder rendang, gele rijst, zuur (uien, komkommer, mango in azijn) sperziebonen, hartige skyr.
Toetje bramen in gelatine met munt. Ik heb bramen geplukt ![]()
Teigera
05-10-2023 om 16:42
MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-10-2023 om 15:33:Ben je al begonnen met je nieuwe baan? Hoe bevalt het?
Ja, ben begonnen, ruim twee weken nu. Ik vind het slopend om de nieuweling te zijn en niks te weten
. Kun je natuurlijk van tevoren wel bedenken, had ik ook wel gedaan, maar ik vind het pittig. Ben heel warm ontvangen en de onderwerpen waar ik me mee bezig houd vind ik echt boeiend, dus ik denk dat het goed gaat komen.
Gisteravond aten we een vega burger op een broodje, met basilicummayo, gecaramelliseerde uien, gebakken aardappelen en een uitgebreide salade. Vanavond geloof ik een bulgurbowl met warmgerookte zalm, broccolirijst, komkommer, tomaat, pesto en amandelen.
FaithfulDuck87
05-10-2023 om 17:08
nog geen idee, ws ga ik zo eerst boodschappen halen met de buuf voor feestje, en dan moet ik nog even zien wat ik eet
MijnNaamIsHaas73
05-10-2023 om 18:33
Teigera schreef op 05-10-2023 om 16:42:
[..]
Ja, ben begonnen, ruim twee weken nu. Ik vind het slopend om de nieuweling te zijn en niks te weten
. Kun je natuurlijk van tevoren wel bedenken, had ik ook wel gedaan, maar ik vind het pittig. Ben heel warm ontvangen en de onderwerpen waar ik me mee bezig houd vind ik echt boeiend, dus ik denk dat het goed gaat komen.
Ja het begin is altijd pittig, maar klinkt inderdaad alsof het na een goede inwerkperiode wel goed gaat komen!
Ik ga vanavond uit eten bij een bistro. Ik zal de kaart eens gaan bestuderen 😉
GeorgieBrown
05-10-2023 om 19:38
Jynta1981 schreef op 01-10-2023 om 19:32:
Gezellig, bijna de oude club weer compleet! Gister kreeg ik op Facebook een herinnering van de (m)eet bij mij thuis: de herfstmeet en toen bleek er een hittegolf. Zaten we in de tuin met zijn allen. Ik denk 13 jaar geleden? Was nog in mijn oude huisje en ik woon hier nu 12 jaar.
Ja! Jømig, 13 jaar geleden al weer!
GeorgieBrown
05-10-2023 om 19:50
Oh Teig, nieuwe baan? Spannend zeg. Ben benieuwd wat 't is.
Kan me voorstellen dat het vermoeiend is. Altijd in het begin. Maar klinkt goed verder.
Irma, die Udon noodles klinken goed.
En hm, nee, hier niet veel zin in de herfst. Ploeg weer door tot maart.
Het is nogal druk op werk maar we gingen ad hoc nog een nacht gaan kamperen. Daar zou ik gaan koken en ik had eea al gesneden en het gas aangestoken toen ik erachter kwam dat de olijfolie op was en ik ook echt niets had als alternatief (soms kun je nog wel de olie van gedroogde tomaten of ansjovis gebruiken, maar helaas). Dus alles opgeruimd en op basis van afstand (er was eigenlijk maar een haalbare optie, het was al half 8) een half uur naar de dichtstbijzijnde eettent gelopen. En dat bleek een verrassend leuke tent. Daar de vis van de dag gegeten, heilbot met creme van peterselie wortel, tempura van broccoli (met van die lange stelen), lavas, beurre blanc en amandel. Was lekker.
Gisteren (beginnend met de al gesneden ui en bleekselderij) tomaten risotto gemaakt.
Net snelle mosterdsoep (+ aardappel, ui, selderij, peterselie) met brood gegeten.
Dolfje
06-10-2023 om 07:51
Hier ook geen zin in de herfst, al kan ik een mooie zonnige herfstwandeling met als afsluiter een lekkere herfstbok wel waarderen
Voel me nog steeds bleh, al zo'n 2 weken af en aan. Eerst de feestweek en sinds vorige week vrijdagavond keelpijn en hoofdpijn en ik ben zo moe. En vandaag dus weer niet uitgeslapen op mijn vrije dag.
Man gaat vanmiddag met vrienden op pad borrelen en eten en stappen dus ik eet alleen. Heb alleen nog geen inspiratie.
Wat eten jullie als comfort food /guilty pleasure?