Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-09-2023 om 11:41

ws pasta met pesot-roomsaus

Friezinnetje schreef op 30-09-2023 om 11:41:

ws pasta met pesot-roomsaus

Ik heb koppijn en kijk dus scheel en ik las wc pasta. Dacht wat is dat nu weer, net zoiets als puttanesca of zo  pesot -roomsaus is pesto zeker?

Heel veel sterkte Dolfje, Toetie, Afro en alle anderen met issues. Slopend is zoiets.

Ik denk dat ik vanavond saltimbocca maak en gnocchi met salieboter. Met mijn salieveld kan ik zo langzamerhand het hele dorp bedienen, dus er moet maar weer eens wat gebruikt worden.
Vanmorgen heb ik een Franse markt geplunderd, want eindelijk weer eens prachtige groenten gezien. Flespompoen, venkel, aubergine, paprika, raapjes (spierwitte) en mooie verse vijgen. Voor die laatste moet ik nog wat leuks verzinnen. Bij de saltimbocca komt sla (moet op) en van de rest maak ik morgen een traybake.
Maar man, wat is alles duur geworden. Ik las dat walnoten en vijgen een geweldige combinatie zijn, maar ik ga toch echt geen €8,- betalen voor een kilo ongepelde walnoten.

Heb 2 heftige dagen op het werk achter de rug ivm groot event. 2 nachten bij mijn ouders geslapen omdat ik niet heen en weer wilde rijden. Mam had lekker gekookt. Dag 1 nasi met kip saté en komkommersalade. Dag 2 beenham met honing mosterdsaus en prei.
Gisteren vrij gehad en geen zin om te koken dus lekkere verse friet gehaald met kalfskroket. 
Zometeen personeelsfeest van het bedrijf van lief. Er staan allemaal food trucks dus dat wordt smullen

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-09-2023 om 16:47

Dolfje schreef op 30-09-2023 om 14:07:

[..]

Ik heb koppijn en kijk dus scheel en ik las wc pasta. Dacht wat is dat nu weer, net zoiets als puttanesca of zo pesot -roomsaus is pesto zeker?

Euh ja, pesto idd

Wij aten patat met sate en loempiaatjes en vooral geen groente.  Man en kinders hadden het geregeld, vandaar.

Ik was vandaag even bij mijn ouders en ik kreeg een prei mee. Dus ik maak preitaart. Staat nu in de oven en ruikt al goed. 

lekker, ik ben dol op prei. De kinders eten dat hier alleen echt heel slecht. Misschien dat ik binnenkort ook eens quiche maak, maar dan kleintjes. Dan maak ik ze voor mij en vriend met prei, geitenkaas en walnoten en voor de kids lorraine.

Al zit prei ook in de hemelse kip (hoe was die Teig?) en dan hoor ik ze er niet over...

Ik bakte aardappeltjes en stukken pastinaak (voor gegaard in de magnetron) kookte boontjes en bakte kippendijen. Het ruim 3jarige monster at keurig kip en boontjes, en 1 aardappeltje en 1 stukje pastinaak. Want een gebakken aardappel is echt héél iets anders dan friet  
Wat is koken toch enorm behelpen in zo’n huisje. Geen fijn mes, geen oven, welgeteld 1 koekenpan.. maar soit, t was best te eten.

Herkenbaar, dat slechte/weinig materiaal in zo'n huisje. Dan ga je je eigen keuken veel meer waarderen.

Man heeft te lang geen hamburgers gehad ( ) dus gaan we vandaag zelf hamburgers bouwen. Ik heb zachte bolletjes, augurk, tomaat, cheddar, ui, gefrituurde ui en uiteraard sauzen waarmee hij zich kan uitleven. Ik maak er in elk geval een salade bij, van ijsbergsla en waar ik verder nog zin in heb.  

ik zit komende week in een vakantiehuisje,  ik ben benieuwd. 

hahaha Afrodite jouw man en zijn hamburgers

Ik kook meestal niet op vakantie, hooguit een ei /hamburger /kipfilet bakken met een kant en klaar salade of zo dus ik heb meestal niet zo'n last van de keuken inventarisatie in huisjes.

Voel me nog steeds niet zo lekker, had vandaag weer bedacht om  koolhydraatarme pizza te maken van bloemkool. Straks kijken of ik daar energie voor heb. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-10-2023 om 09:00

ik maak vandaag flammkuchen van Libanees flattbread. 

vanmiddag wordt het een salade met aardbeien (staan in balsamico/knoflook) met feta, ui, komkommer en snijsla, met socca. Denk dat die snijsla hierna niet meer wil aangroeien. De oregano was ook nog fris en fruitig, die gaat door de sla. Heb ook wat brandnetels voor de thee geknipt.

vandaag gasten, ik heb nog Angel food cake met desgewenst slagroom en frambozen bij de middagkoffie en na het diner is er ook nog citroenpudding. Het diner zélf is nog wel even een dingetje in mijn hoofd. Ik denk dat het zoete aardappel/pompoensoep wordt, met crème fraîche erdoor en bieslook erover (had ik ook nog wat van gevonden en afgeknipt). Erbij Braziliaanse kaasbroodjes en kruidenboter.

Ik vind dat alleen zo karig, soep met broodjes als er gasten zijn. Zouden jullie dat voldoende vinden? Ik zelf wel met de taart, toetje en hapjes later op de avond. Twijfel.  

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-10-2023 om 09:29

ja hoor, is genoeg. Je hebt idd ook nog wat andere dingen. En ik zou het als maaltijd sowieso ook genoeg vinden hoor

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.