Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 14-09-2023 om 09:07:

[..]

O jee, dat voorspelt niet veel goeds... We gaan het zien. Als het lukt, zal ik hier wel delen wat ik heb gedaan.

Ben benieuwd!

Jynta1981 schreef op 14-09-2023 om 18:03:

[..]

Ben benieuwd!

Mwoah, viel een beetje tegen, maar was niet zo erg als jij beschreef. Man vond het neigen naar gepofte aardappelen. 

Ik had de (nieuwe) aardappelen ongeschild in stukken gesneden, een beetje olijfolie, paprikapoeder, zout en peper erdoor en dat 2x 10 min in de voorverwarmde airfryer (200gr). Tussendoor dus husselen/schudden. Ze waren eigenlijk net niet krokant genoeg, maar wel goed gaar. 

wij hadden witlof met ham en kaas, puree en slavink

afrodite05 schreef op 14-09-2023 om 20:29:

[..]

Mwoah, viel een beetje tegen, maar was niet zo erg als jij beschreef. Man vond het neigen naar gepofte aardappelen.

Ik had de (nieuwe) aardappelen ongeschild in stukken gesneden, een beetje olijfolie, paprikapoeder, zout en peper erdoor en dat 2x 10 min in de voorverwarmde airfryer (200gr). Tussendoor dus husselen/schudden. Ze waren eigenlijk net niet krokant genoeg, maar wel goed gaar.

Oh ja, ik dacht dat je van die voorgegaarde krieltjes bedoelde, die worden niet lekker bij mij. Dit klinkt lekker!

Vanavond een simpele couscoussalade met erwtjes, sojabonen, feta en munt. Moet officieel met dubbelgedopte tuinbonen maar daar ben ik te lui voor, vandaar de sojabonen. Vlees nader te bepalen, of gewoon niet.

Wij eten ook couscoussalade. Op initiatief van zoon. Ik weet nog steeds niet hoe hij is gekomen van "ik eet nog liever meelwormen dan couscous" naar "zullen we couscous eten?" maar goed. Ik houd het wel een beetje kidsproof met gerookte kip, paprika, komkommer, olijven, pistachenootjes en rode pesto.

Gisteravond was mijn afscheid van mijn-nu-oude-baan. Erg gezellig. Eten was bitterballen  . Vanavond komen er vrienden borrelen en eten, ik maak een hartige taart met bloemkool, broccoli, cashewnoten en brie - flammkuchen met pulled pork - traditionele flammkuchen. Wordt vast lekker, en een tikje gezonder dan gisteren . In bier zitten ook calorieën... en het is een natuurproduct dus vást gezond, toch? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-09-2023 om 12:16

ik denk dat ik gebakken aardappeltjes eet met een witlofsalade en kipkrokantstukjes

Teigera schreef op 15-09-2023 om 10:43:

. In bier zitten ook calorieën... en het is een natuurproduct dus vást gezond, toch?

Hopelijk doet het plaatje het 

de8db4b9-48fe-474f-90b7-c2bfc44bb616.34c7f3e65ece7a98e6f6e5412f3a17fd.jpeg?odnHeight=612&odnWidth=612&odnBg=FFFFFF

Hehe Dolf, zoiets ja

Vanochtend drie potten jam gemaakt van de druiven uit onze tuin, had 1,2 kilo druiven ervoor gebruikt. We hadden een goede druivenoogst, komt allemaal van 1 (flinke) plant! Leuk klusje was het. 

Teigera schreef op 15-09-2023 om 13:50:

Hehe Dolf, zoiets ja

Vanochtend drie potten jam gemaakt van de druiven uit onze tuin, had 1,2 kilo druiven ervoor gebruikt. We hadden een goede druivenoogst, komt allemaal van 1 (flinke) plant! Leuk klusje was het.

Wij hebben ook een druivenplant, of eigenlijk 2: een rode en een witte. Sinds dit jaar groeien ze niet meer alleen in een boog, maar ook over horizontaal kippengaas, met de bedoeling daaronder een soort schaduwplek te creecreëren. Helaas kan ik door het gaas niet meer goed snoeien en/of druiven plukken, de vogels komen ze ook niet meer pikken dus het gevolg is dat hier allemaal dronken vlinders rondfladderen die zich vervolgens laten vangen door een buurtpoes. Niet echt ideaal, ook die rotte druivenlucht niet. Nog maar bedenken of we dit zo willen behouden of dat we op een andere manier schaduw kunnen krijgen daar. 

afrodite05 schreef op 15-09-2023 om 14:00:

[..]

Wij hebben ook een druivenplant, of eigenlijk 2: een rode en een witte. Sinds dit jaar groeien ze niet meer alleen in een boog, maar ook over horizontaal kippengaas, met de bedoeling daaronder een soort schaduwplek te creecreëren. Helaas kan ik door het gaas niet meer goed snoeien en/of druiven plukken, de vogels komen ze ook niet meer pikken dus het gevolg is dat hier allemaal dronken vlinders rondfladderen die zich vervolgens laten vangen door een buurtpoes. Niet echt ideaal, ook die rotte druivenlucht niet. Nog maar bedenken of we dit zo willen behouden of dat we op een andere manier schaduw kunnen krijgen daar.

F287-D9-F7-DF64-46-BC-9-A10-5-E8093082-C19.jpg

Ik gebruik daarvoor graag metalen kettingen. Die kun je ook opspannen met zo’n draadspanner. 

Wij eten dit :https://hungryhappens.net/low-carb-cheesy-cauliflower-breadsticks/
Erbij een rucola /komkommer /tomaat /rode ui salade 

Ik bak een plaatbrood, met nduja-tomatensausje, courgette, ui, mozzarella. Heel slecht maar tot nu toe leefde ik vandaag op cappuccino’s. Dus nu heb ik wel trek. Ik zit te wachten tot de oven piept. Pomtiedom. 

@afrodite: bij ons groeit de druif over een pergola, richting een boom. Helaas groeit hij soms flink de boom in, maar op zich kunnen we dat wel goed snoeien. Kippengaas lijkt me inderdaad onhandig. Over de pergola geeft bij ons ook wel wat schaduw. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.