Eten
Dolfje
13-09-2023 om 07:54
Hahaha Afrodite dat zeg ik ook vaak, we eten deconstructed lasagne, hamburger etc
Vandaag iets met broccoli en hamblokjes en courgette.
ToetieToover
13-09-2023 om 07:56
Goeie, die deconstructed moussaka. Pokémon bowl is een soort deconstructed sushi, toch? Gerechten een naam geven is wel een goed idee.
Al maakt dat het ook weer onduidelijker, als mensen dan zeggen dat ze ‘macaroni’ gegeten hebben. Dan vermoed ik dat ze dat zelf in een vaste combinatie maken.
Ik maakte gisterenavond alvast een cheat-vindaloo. Door een vindaloo pasta te bakken met uitje, gember, knoflook en dan met aardappels, kikkererwten en een blikje tomatenblokjes op het petroleumstel te laten garen. Eten we vanavond met feta een groene salade met een gekookt ei.
Brunch is een linzensalade, ik heb mijn veelgebruikte combi erdoor gemikt: olijven, rozijnen, paprika, ui, gerookte amandelen. En een vinaigrette, met veel knoflook en ansjovis.
ik heb ook een alpro protein koffiedrink meegenomen, die was een keer gratis bij de ah kraskaartjes en die beviel wel. Eigenlijk wilde ik een vega dag, maar in de vinaigrette zat ansjovis…en die stond nog in de koelkast.
MijnNaamIsHaas73
13-09-2023 om 08:38
Haha afrodite, ik zou het gewoon zo presenteren aan je man
Ik weer nog niet wat ik eet. Ik vertrek vanmiddag op een stedentrip. We zijn rond 19u daar op de luchthaven. Ik zal in iedergeval iets kleins meenemen voor de ergste trek. Een zakje nootjes ofzo
Dolfje
13-09-2023 om 16:51
MijnNaamIsHaas73 schreef op 13-09-2023 om 08:38:
Ik weer nog niet wat ik eet. Ik vertrek vanmiddag op een stedentrip. We zijn rond 19u daar op de luchthaven. Ik zal in iedergeval iets kleins meenemen voor de ergste trek. Een zakje nootjes ofzo
Veel plezier! Leuk op stedentrip!
Dolfje
13-09-2023 om 18:21
Ik had een ui met knoflook gefruit en daar courgette in stukjes door en broccoliroosjes en er wat Griekse( bij gebrek aan Italiaanse) kruiden door gedaan, kaas
erover en in de oven gegooid.
Was heel simpel maar wel lekker.
Erbij een restje komkommer in plakjes nog met wat fetablokjes in olie.
Teigera
13-09-2023 om 20:17
Ik vertrok maandag op schoolkamp met 10 klassen, al 'hoorde' ik wel bij 1 klas natuurlijk. Veel spellen gedaan in het bos, veel buiten, erg leuk. Culinair helaas niet zo genieten, traditioneel is de eerste avond groentesoep met macaroni met tomatensaus en salade, vanillevla toe - tweede avond patat met een snackje en salade en een ijsje toe. De kinderen vinden die voorspelbaarheid heerlijk en zitten zich al van tevoren te verlekkeren "vanavond macaroni!". Oh well.
Begin van de middag was ik weer thuis. Vanavond aten we weer normaal, heb een linzensoep met kokosmelk gemaakt, frut I maakte ragoutbakjes (nou ja die bakjes kochten we gewoon, ze maakte vooral de vulling) met daarin paddestoelenragout met mosterd en salie, we hadden rauwkost, homemade kipsaté en stokbrood. Ondertussen nog een bananenbrood gebakken voor de komende week en twee wassen gedraaid.
ToetieToover
14-09-2023 om 05:17
Oh wow schoolkamp, dapper! Ik herken dat wel, van die ‘culinaire’ (kuch) gewoontes die bij een bepaalde gelegenheid horen. Zoals vakantie. Mijn moeder kookte altijd dezelfde provisorische pasta op de terugweg van vakantie en bij thuiskomst werd het laatste vakantiegeld uitgegeven aan uit eten gaan, wat ons gezin normaal nooit deed. Als kinderen verheugden wij ons op de heenweg al op die pasta.
Pogingen om die later thuis doordeweeks te maken, mislukten. Dan was die nooit zo lekker, daar was iedereen het over eens.
afrodite05
14-09-2023 om 07:23
Wij eten vanavond kip piri piri. Of nouja, kip met een flesje piri piri olie uit Portugal, telt dat ook? Ik maak de kip in de oven met paprika, tomaat en ui en ik ga krieltjes in de airfryer bakken. Nog nooit gedaan, ben benieuwd hoe dat uitpakt. Ze schijnen er rauw in te kunnen als je ze omschept met wat olie en kruiden. We gaan het zien.
Jynta1981
14-09-2023 om 07:50
Ik vind krieltjes uit de airfryer altijd een soort taaie ballen worden... Maar misschien doe ik iets niet goed, dat kan.
Wat wij eten weet ik nog niet, vriend heeft een teamuitje dus is er niet, maar mijn moeder wel, die eet altijd hier op donderdag. Ik kijk even waar ik trek in heb. Misschien roti maken... of een stamppotje... of toch een ovenschotel. Of een nieuw recept zoeken... ik kijk dus even, ben vanmiddag vrij.
Gister aten we bami, maar terwijl we het aten vroeg ik me echt af waarom. De kinderen en ik zijn er geen fan van iig. Ik eet dan liever nasi, maar ook eigenlijk liever niet 😅
yette
14-09-2023 om 09:02
Gisteren aten we kikkererwtensalade, met oa ui, paprika, rode bonen en -jawel- tomaat.
Vandaag eerst de laatste klusjes aan de caravan en vanmiddag komen de buren borrelen en -hopelijk- bewonderen wat we allemaal hebben gedaan. Ik maak voor vanavond en morgen onderweg sobanoodles met mango en aubergine. Overmorgen gaan we uit eten in Noord Frankrijk en zondag eten we thuis.
afrodite05
14-09-2023 om 09:07
Jynta1981 schreef op 14-09-2023 om 07:50:
Ik vind krieltjes uit de airfryer altijd een soort taaie ballen worden... Maar misschien doe ik iets niet goed, dat kan.
O jee, dat voorspelt niet veel goeds... We gaan het zien. Als het lukt, zal ik hier wel delen wat ik heb gedaan.
Dolfje
14-09-2023 om 14:52
Ik weet het nog niet precies. Ga zo eerst eens sporten. Misschien wel iets van Dahl of zo dat is lang geleden. Kan er ook nog bloemkool door doen. Heb ook wel zin in een gebakken ei erbij.
Nou misschien dat het dat wel wordt.
FaithfulDuck87
14-09-2023 om 17:16
ik heb nog wat gebakken kipblokjes liggen. Maar verder dan dat kom ik nog niet. Straks eens de koelkast en voorraadkast induiken.
Jynta1981
14-09-2023 om 17:44
Hier de meisjes laten kiezen en het werden wederom aardappelkroketjes, doperwten en worteltjes en kipfilet, maar dan nadrukkelijk niet kippendij, maar "gewoon die droge"
Om dat was lekkerder te maken champignonsaus erbij.
Morgen maak ik voorraad pastasaus voor in de vriezer in de slowcooker en daar maak ik 's avonds lasagne mee met nepgehakt, italianse groente en bechamelsaus denk ik.