Eten
Jynta1981
09-09-2023 om 07:33
Ik ga zo de slowcooker aangooien. Ik ga rendang maken. De volgende keer maak ik het eens met gehaktballetjes, ik kreeg een recept van mijn indische buren (die hem ook met een boemboe maken 😄).
Maar vanavond dus met sucadelapjes. Erbij sajoerboontje en rijst.
Morgen nog geen menu, ik denk dat we de bbq nog eens aanslingeren, misschien wel de laatste keer dit seizoen. Ik hoop op een broodje pulled porc...
ToetieToover
09-09-2023 om 08:05
Er zijn vrienden blijven slapen, en jeetje wat een mist deze ochtend! Het is hier net het decor voor een horrorfilm. Iedereen slaapt nog maar dat kan ik helaas niet, hoe lang we ook hebben zitten kletsen in de warme nacht. ‘Dus’ ik heb een (key) lime pie gemaakt, twee lagen gebakken, alleen nog het eiwitschuim vanavond.
Brooddeeg staat ook in de rijs. Voor de lunch bak ik een platbrood op de hele bakplaat met tomatensaus, salami, uien, ansjovis, mozzarella, en desgewenst knoflook-olie en rucola om het af te maken. Snelle mosterdsoep (potje bouillon, knolselderij gaar koken en pureren, eidooiers, mosterd en uitgebakken spekjes) erbij, dat is het vriendelijkst voor ieders smaakpapillen.
Vanavond barbecueën, maar dan mag iedereen verder meehelpen. Ik heb alvast wat sausjes en kruidenboters gemaakt en aardappels voorgekookt om een aardappelsalade te maken. En een taart, dus, als toetje.
Ik kan mijn energie niet zo goed kwijt omdat ik geen herrie wil maken. Ik ga dus zo maar even een ommetje maken al maakt die mist het minder leuk. Een hoge luchtvochtigheid is funest voor krulhaar, ik lijk wel een poedel. 🐩
Dolfje
09-09-2023 om 08:12
Klinkt allemaal lekker Toetie !
Mosterdsoep maken is lang geleden, kan ik ook wel weer eens doen.
Heb voor vandaag gemarineerde kipfilet van de slager. Eens kijken wat we nog voor groente of sla hebben voor erbij.
Hier is het ook wat mistig maar de zon komt er doorheen.
RoosOpJeHoed
09-09-2023 om 09:56
Nou, idd hier ook dikke mist. Moest naar de groenteboer een dorp verderop, was even wat langzamer tuffen. Nu breekt de zon door en wordt het weer heet. Dus vanavond een pastasalade op het menu. Weet even niet meer uit mijn hoofd wat ik daarvoor had bedacht, maar dat komt vanzelf goed 
Jynta1981
09-09-2023 om 18:43
Jynta1981 schreef op 09-09-2023 om 07:33:
Ik ga zo de slowcooker aangooien. Ik ga rendang maken. De volgende keer maak ik het eens met gehaktballetjes, ik kreeg een recept van mijn indische buren (die hem ook met een boemboe maken 😄).
Maar vanavond dus met sucadelapjes. Erbij sajoerboontje en rijst.
Morgen nog geen menu, ik denk dat we de bbq nog eens aanslingeren, misschien wel de laatste keer dit seizoen. Ik hoop op een broodje pulled porc...
Dit werd het dus helemaal niet. Ik had gezwommen en geluncht en toen geen zin en tijd meer en toen bakte de man patat en een kroket in de airfryer.
Morgen ook maar even kijken want we hebben het plan gevat even naar het strand te gaan in de ochtend en kijken wel even hoe de dag loopt.
Dewi-Sri2
09-09-2023 om 19:19
Hier een K&k-pizza vanavond, want ik wil geen afwas. Gooi er wel wat champignons, chorizo en olijven op. Geen afwas,ik wil geen gedoe als we morgen naar Nederland gaan. Zó'n geen zin in 
Teigera
09-09-2023 om 20:17
Tjee Toetie, wat een activiteit al in de ochtend. Hoe vroeg sta jij normaal gesproken op?
Vanochtend druk met eigen sport en sport van de frutjes, in de middag wat rustiger aan kunnen doen. Wel nog even wat dingetjes kunnen doen die handig waren (knutselspullen kopen, winterschoenen kopen voor de frutjes). In de avond een snelle Indiase curry gemaakt met kikkererwten, broccoli, gemengde geroosterde noten en rijst.
ToetieToover
09-09-2023 om 23:05
Teigera schreef op 09-09-2023 om 20:17:
Tjee Toetie, wat een activiteit al in de ochtend. Hoe vroeg sta jij normaal gesproken op?
Vanochtend druk met eigen sport en sport van de frutjes, in de middag wat rustiger aan kunnen doen. Wel nog even wat dingetjes kunnen doen die handig waren (knutselspullen kopen, winterschoenen kopen voor de frutjes). In de avond een snelle Indiase curry gemaakt met kikkererwten, broccoli, gemengde geroosterde noten en rijst.
Ik ben helaas nog wel eens rond 5 uur wakker, liever word ik om 6 of 7 uur wakker. Hoe dichter bij 7 uur, hoe minder zin ik heb om nog te proberen verder te slapen. En met het warme weer is het zo lekker koel in de ochtend, dan ben ik niet meer te houden
FaithfulDuck87
09-09-2023 om 23:24
Friezinnetje schreef op 09-09-2023 om 07:28:
nog geen idee, want ik weet nog niet hoe de dag gaat lopen.
eerst een bittergarnituur gehad samen met vriendin, later een broodje met kipschnitzel, chilisaus, sla, komkommer. LEkker!
afrodite05
10-09-2023 om 06:42
Hier weer iets simpels vanavond: rijst met gewokte spitskool en gehaktballetjes in pindasaus. Vanmiddag weer beschuit met muisjes, want we krijgen kraamvisite (hebben we niet veel gehad, maar vandaag en morgen toevallig twee keer achter elkaar).
Moosey
10-09-2023 om 08:54
De dames van de jamworkshop maken ook veel jams speciaal voor restaurants, en die komen dan best wel ns in een hartig gerecht terecht als zoete component. De makreel combineerden ze met paprikajam. Ik word daar niet wild van, maar ik hou ook niet erg van zoet. Maar de rest vond het wel heel lekker.
Gister was ik pas over achten thuis wegens een trein-fuckup (k had ook zelf niet goed genoeg opgelet) en schoof ik in recordtempo liefs pasta met tonijn, broccoli en boontjes naar binnen. Was lekker, maar ik had ook zoveel honger dat ik alles wel lekker had gevonden denk ik
Vanavond ga ik uit werk naar 2 concerten. Hopelijk kan ik een beetje bijtijds op pad, dan haal ik denk ik een lekker patatje.
Teigera
10-09-2023 om 08:55
Vanavond maak ik een pastasalade met gerookte kip, avocado, spekjes, sla, komkommer, tomaat, honingmosterddressing. Lekker voor bij dit warme weer.
MijnNaamIsHaas73
10-09-2023 om 10:05
Gisteren belegde ik k&k pizzabodems. Helaas zonder artisjok want toen ik blikje opentrok merkte ik meteen dat ze niet goed waren. Voor mij daardoor alleen tomatensaus, pancetta, gorgonzola en champignons.
Vanavond sushi bowl met komkommer, avocado, wortel, edamame, en zalm en tonijn. (En sesam, panko, nori, wasabi mayo en sojasaus)