Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dewi-Sri2 schreef op 07-09-2023 om 18:40:

[..]

Worden die pappadums echt zacht? Ik zou het met onbereide kroepoek niet durven, maar die is natuurlijk een stuk dikker dan pappadums. Ik zal een pakje pappadums meenemen uit Nederland om te proberen.

Ja, ze krulden wel wat op tijdens ‘de bouw’ dus ik heb ze een beetje moeten platdrukken, en ze waren rond dus ik heb wat geknutseld met creatieve vormen. Verraste mij positief!

patak-s-pappadums-garlic-100g-order-online-21618.jpg

Leuk bedacht Toetie! Nu heb ik zin in papadums.. Gelukkig ga ik over 2 weken (ahh, twee weken al!) een paar dagen naar Londen dus dan komt het wel goed met de papadums

Hier werd het aardappelsalade met makreel, paprika, courgette en boontjes. Met yoghurt-mosterddressing. Was erg lekker. De makreel was trouwens over van een workshop jam maken die ik had georganiseerd voor mijn team. Was érg leuk en de jamdames in kwestie hadden ook allerhande voorbeelden van hun jams meegenomen en ook dingen waar ze goed mee combineerden, zoals kaasjes, chocola en ook makreel. Erg leuk en leerzaam was dat. 

wauw dat lijkt me een bijzondere combinatie, jam met makreel. 

Ik maakte een hele simpele pasta met avocado citroen saus met veldsla en gerookte kip

Jam met makreel, tell me about it!!! Spannend!

Dewi-Sri2 schreef op 08-09-2023 om 00:07:

Jam met makreel, tell me about it!!! Spannend!

Ja dat wil ik ook weten. Ik ken alleen de Zweedse ballen met bessenjam en mosterd. Of (wild)paté met jam. Maar vis?

Ik vind makreel echt niet lekker, dus misschien kan de jam er dan nog wat van maken? 😂

Wij eten vanavond taco's met een prutje van gehakt, paprika, mais en kidneybonen. Ofzo. Erbij cremefraiche en Ijsbergsla. Lekker makkelijk want moet met jongste vanmiddag maar de oogarts en dat duurt altijd lang.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-09-2023 om 08:02

hier vanavond bbq met wat buren. Maak er een fruitsalade en een pastasalade bij. 

Veel eitjes dus vanavond tortilla. 

Als ze ze hebben ga ik bij de slager straks hamburgers halen, erbij sla, augurken en kaas natuurlijk erop 

Gisteren met een collega uit eten geweest bij een tapasbar, het was heel gezellig maar het eten was maar so so. Daar ga ik niet nog een keer naartoe. Lief en de frutjes aten maar weer eens chili con carne, met wraps.
Vanavond de barbecue aan, we hebben nog een assortiment mini-grillworstjes meegenomen uit Duitsland dus die gaan we uitproberen, verder gegrilde komkommer met yoghurt, gekruide kip, watermeloen met feta, en wat ik straks in de supermarkt nog bedenk. Oh en de kinderen willen per se brood met 'mama's kruidenboter'. Prima. Maar eerst heb ik straks de mondhygieniste en eigenlijk heb ik een thuiswerkdag vandaag, dus ben vanochtend vroeg begonnen met werken op mijn te warme zolder.

Hier staat de Griekse salade op het menu, ik laat mooi mijn keukenmachine het snijwerk doen. Gisteren uiteindelijk geen vlees bij de bietensalade gedaan, dus vandaag wel: een simpel hamburgertje erbij. 

yette

yette

08-09-2023 om 11:00 Topicstarter

Sinds gisteren hebben we gas! Dankzij de buren die kwamen borrelen. Ik ben samen met de buurman onder de caravan gekropen, waar hij ontdekte waar de gasaansluiting zat - vervolgens stond hij erop dat hij het zou afmaken. Dat was mijn eer eigenlijk te na, maar ik snap dat hij ineens nog maar weinig vertrouwen in mijn klusvaardigheden had ...

Als verzachtende omstandigheid kan ik aanvoeren dat ik blindelings op de deskundigheid van De Vader vertrouwde - wat eigenlijk stom is, want ik ben thuis niet voor niks degene die al het onderhoud en reparaties doet. Maar goed, hij is in augustus die caravan in zijn eentje nog eens gaan bekijken en heeft er toen een pijltje op de zijkant gezet, richting een buisje achter het wiel, met de mededeling 'gaz'. Ik ging ervanuit dat hij eronder was gekropen en dat die aanwijzing klopte. Het was ontzettend lastig om de slang daar veilig aan te krijgen. Maar het lukte me uiteindelijk wel. Blij dus. Voor niks. Want het fornuis wilde nog steeds niet branden. Bleek gisteren dat het pijltje van De Vader richting de wateraansluiting van het badkamertje wees   

Anyway. Het is opgelost en ik besef weer dat ik dit soort dingen in mijn uppie moet doen. Dan had ik zelf die gasleiding gevolgd en de boel zó aan kunnen sluiten. De Vader heeft weer andere kwaliteiten. 

Gisteren hadden we na de apéro met de buren weinig trek meer. Kind heeft soep opgewarmd en daar aten we stokbrood bij - met de wilde-zwijnen-paté, kruidenboter en pesto die over was van de borrel. 

En vandaag wordt het pastasalade met kipspiezen en merguez van de bbq. Dat betekent dat Kind en ik boven bij de boerderij eten waar de oude boerin ooit voor ons een soort van bushokje met vuurplaats liet bouwen. Want open vuur in het dal is te gevaarlijk. 

En nu ga ik een plafond schuren voor het te warm is. Fijne dag allemaal! 

Je schrijft zeer vermakelijk, Yette! Fijn dat het gelukt is (en dat er geen ongelukken zijn gebeurd in de badkamer!) Succes met verder klussen!

Geweldig verhaal, Yette! Ik ben blij voor je dat je weer gas hebt.

Hier vanavond iets met salade, chair en frietjes. Simpel en snel. Misschien worden ook wel gevulde reuzenchampignons, daar heb ik ook wel zin in. We gaan het zien.

Er is nog wat Griekse salade over (had bewust lekker veel gemaakt), dus daar kunnen we mee lunchen. 

Vanavond Hollandse pot: tuinbonen met nieuwe aardappelen (waarschijnlijk in de schil, geen zin om te schillen) en een slavinkje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.